Citat:
Ursprungligen postat av
giveawayyourlove
ca 1 dygn innan hon blev mördad skrev hon:[/b]
23:38
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för
dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med dig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.
=ett sådant sms kan nog få en ilsken och stressad MB att tända till.
Han skrev i ett annat meddelande något om samma straff som sist: Straff = att han tvingar henne till sex?
Vet någon med säkerhet om det va MB som våldtog VB eller om du kan ha varit någon annan? Undrar också om hon hotade med att ange honom för hot/våldtäkt etc till polisen? Bevisen ang vad exakt som har hänt mellan MB och VB kan ha funnits i smsen dvs. allvarliga hot etc. Kanske hotadade VB med att polisanmäla MB för hot osv., därav de raderade smsen som inte ens går att återskapa? MB kanske kände att (för att rädda sitt eget skinn) måste de ses för att han ska kunna ta tag i hennes mobil och radera smsen där hot/obekväma sanningar fanns....
Dumheter!
OM nu MB och AN upplevde VB som ett sådant stort, hemskt och farligt hot som skulle förstöra deras liv, borde då inte MB slutat svara VBs sms, varit konsekvent i sitt - det är slut!
Gjorde han detta??? Nej han fortsatte ha kontakt, säkert busade de i busken då och då. Han hade sin lilla glädje i henne, den ville han inte bli av med. Tror även att han tyckte synd om henne och faktiskt brydde sig om henne. Varför fortsätter man hålla kontakt annars? Var verkligen VB ett hot? Nej, det anser jag att hon inte var. Motiv till att tycka illa om fanns men inte hållbart motiv för att gå så långt som till mord
Något direkt hot mot AN och MBs förhållande tror jag nog knappast att hon var. AN var nog van med både det ena och det andra, otrohet, psykisk och fysisk misshandel (?), lögner, svek, bråk, you name it!
Att en liten ettrig thai-tjej skulle förstöra något som kanske redan knakar och få hela skulden som sedan leder till detta sjuka och brutala mord, som det faktiskt är, det är så osannolikt att det finns inte.
Skulle hon vara droppen som fick bägaren att rinna över? Är inte det ett extremt otroligt scenarie? Ingen vet att MB faktiskt hatade VB som det beskrivs i tråden.
VBs FB/SMS-språk skriker
- HALLÅ, HÄR ÄR JAG, tyck synd om mig, se mig, älska mig, ta hand om mig! När hon sen inte får som hon vill blir hon fröken trotsig drama-queen
- Du hatar mig, det betyder att du vill döda mig! Det är VBs ord, inte MBs. Det är hennes tolkning av hata.
Kan även betyda
- Du hatar mig, du vill inte ha mig och då vill du döda min kärlek! Eller vara ren provokation från VBs sida vilket ofta förekommer:
-Ska aldrig ligga med dig mer! Ett tappert försök att straffa och få reaktion.
"straff" - kan väl betyda något i karateträning? Måste det ha med sex att göra? Eller så har det med sex att göra- Dirty talk, ett internt språk.
Knappast att han ska lägga henne över knät och smiska rumpan för att hon varit olydig eller sticka ner henne med kniv?
(Själv säger jag ofta om min kvinna (säkert många andra med mig), om jag tex köpt en ny teknisk pryl att:
- NU kommer min fru att döda mig. Menar jag att hon hotat mig till döden? Nej, det är mitt dåliga samvete som talar.)
Så också med VB när hon skriver om de 500 sms hon skickat:
-Du kommer döda mig när du ser dem.
Det är väl mer skam än rädsla tycker jag, har jag fel? Tyder det på att hon är rädd att MB Ska komma med kniven och döda henne????
Tror mer på att hon vill bli förlåten innan han hinner bli irriterad för alla sms.
Skrattretande! Som en dålig Harlekin-bok är hela detta resonemanget kring MBs hot mot VB och VBs hot mot MB plus lilla AN som står i bakgrunden och är allmänt frustrerad över sin mans handlingar.
OM hon varit ett hot mot paret Berg finns det mycket enklare sätt att lösa situationen på än att döda den stackars förälskade flickan.
Ett konsekvent "Slut" eller varför inte en polisanmälan i värsta fall OM hotet varit så pass alvarligt att det var värt att döda för.