2013-11-13, 01:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger

Jag har i princip skrivit det i klartext, länets polisstyrelse är kritiska till utredningen.
Givetvis vädras inte sånt utan att man fått påringning och frågor om hur verksamheten egentligen fungerar från högre ort.
.

Källan saknas på påståendet, så jag skulle vara tacksam om du belägger detta med en kontrollerbar källa. Jag anser att man nu spridit en del information om polisen i Boden och deras sk osämja och jag har ansett att det är skvaller, men då du påstår en allvarlig sak som att man är kritisk till utredningen vill jag ha svar som duger.
Citera
2013-11-13, 01:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det framgår rätt tydligt att han skrev "små justeringar" av den text föregående postare skrivit. Där nämndes inte det du räknar upp, helt enkelt för att dom inte anses vara standard i ABC-fallen som Lalajlaj visualiserade.

Sen tror jag VB kan slå 112 oberoende vem som skulle utgöra ett hot. Om det ens fanns ett.
Mig veterligen finns det inget som säger att KJ rört VB:s mobil.

Varför läser du inte det som står istället för vad du vill att det ska stå?

Fast justeringarna är ju totalt ovidkommande eftersom Lalalaj utgick ifrån att en sån simpel sak som DNA/SKL analyser ingår rent automatisk i sin argumentation utan att han för den delen behövde skriva ut det. Men det kanske han skulle gjort, så hade man inte kunnat sätta alla punkter på MB;:
A:B:C kanske gäller för simpel logik här?

Det andra inlägget om MB likheter är däremot totalt avsaknad av bevisning. Det är kanske konstigt för dig, men för andra så är det ju rent trams egentligen.
Citera
2013-11-13, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Källan saknas på påståendet, så jag skulle vara tacksam om du belägger detta med en kontrollerbar källa. Jag anser att man nu spridit en del information om polisen i Boden och deras sk osämja och jag har ansett att det är skvaller, men då du påstår en allvarlig sak som att man är kritisk till utredningen vill jag ha svar som duger.

Du får kolla mina tidigare outningar av folk som bara varit anmälda för brott, men utan offentlig handling upprättad.
Du får i så fall pm:a så får du mer info, men det har aldrig varit fel och det är så klart ingen slump.

Jag kommer ju definitivt inte redogöra för hur jag vet att styrelsen har åsikter på utredningen. Det vore ju knappar något jag har nytta av framöver.

Du har fortfarande snöat in dig på polisen i Boden. Oklart varför, då i princip rubbet är roddat från Luleå.
Hur stämningen är hos polisen i Boden har jag ingen aning om, men i Luleå är den katastrof.
Rent av sämst i landet i många avseenden.
Citera
2013-11-13, 02:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Gärningsmannen, ingår i kategorin pojkvän/make/sambo/ex
- Dumpningsplatsen ligger inom en radie av det förväntade 30 km
- Kroppsdelarna ligger mindre än 50 meter in i skogen från en farbar vägen
- Området kroppen hittades på är välkänd av gärningsmannen
- Gärningsmannen är den sist kända som såg offret
- Gärningsmannen skapar ett tidsutrymme för alternativa händelser
- Gärningsmannen söker efter alibi under detta tidsutrymme

Misstänktes DNA återfanns på offrets vrist.
Blod efter offret återfanns i misstänktes bil.
Handskar med DNA från misstänkte på insidan och på utsidan blod från offret.
En plastpåse med misstänktes fingeravtryck på plastpåsen i bilen och offrets blod.
Likhund markerade misstänktes bil.
Tejp återfanns på offret som är av samma typ som den som fanns i hans badrum med offrets blod på-.

Ej spårsäkrat i misstänktes lägenhet är markering på en skjorta, skurmopp, golv. Blodstänk humant blod som ej gick att säkra. Tänkbar mordvapen är ett stämjärn som legat i misstänktes lägenhet-
Och den sista adressen är misstänktes bostad sen har ingen hört eller sett VB och telefonen stendog senare den 4 maj., Sängen är oklar var den tog vägen.

Tar mig friheten att fylla på inlägget med den information som finns i analyser och resultat i det här fallet. Och nu vill jag att man sätter de här analyserna på MB,. Var så goda.
Planteringsteorin mottages ej.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-13 kl. 02:04.
Citera
2013-11-13, 02:07
Medlem
Citat:
Fast justeringarna är ju totalt ovidkommande eftersom Lalalaj utgick ifrån att en sån simpel sak som DNA/SKL analyser ingår rent automatisk i sin argumentation utan att han för den delen behövde skriva ut det. Men det kanske han skulle gjort, så hade man inte kunnat sätta alla punkter på MB;:
A:B:C kanske gäller för simpel logik här?

Det andra inlägget om MB likheter är däremot totalt avsaknad av bevisning. Det är kanske konstigt för dig, men för andra så är det ju rent trams egentligen.

Du lyckas alltså fortfarande inte greppa set han belyste, vilket ju inte är förvånande egentligen.
Låt oss ta ett exempel:

Lalajlaj skriver att KJ är en logisk gärningsman är då mordet följer ABC av vad man kan förvänta sig.

Exempel:

Oberoende av vem som skulle vara skyldig så kommer dumpningsplatsen vara densamma, vilket även flera andra parametrar var.
Det är alltså det någon påpekar, för dumpningsplatsen skulle rimligtvis inte flytta sig om man hittade en blodig kniv med någon annans fingeravtryck på.

Alltså handlade diskussionen om det typiska tillvägagångssättet för mord enligt ABC.
Om det i din värld innefattar att bära hem blodiga tejprullar, handskar och nästan lyckade samtal till 112 får du gärna redogöra för alla hundratals fall där det förekommer.

Min tolkning är att Lalajlaj menar att KJ slår honom som typen som skulle utföra ett väldigt standardmässigt ABC-mord och sen påvisar han ett par faktorer som är ABC.
Citera
2013-11-13, 02:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Du lyckas alltså fortfarande inte greppa set han belyste, vilket ju inte är förvånande egentligen.
Låt oss ta ett exempel:

Lalajlaj skriver att KJ är en logisk gärningsman är då mordet följer ABC av vad man kan förvänta sig.

Exempel:

Oberoende av vem som skulle vara skyldig så kommer dumpningsplatsen vara densamma, vilket även flera andra parametrar var.
Det är alltså det någon påpekar, för dumpningsplatsen skulle rimligtvis inte flytta sig om man hittade en blodig kniv med någon annans fingeravtryck på.

Alltså handlade diskussionen om det typiska tillvägagångssättet för mord enligt ABC.
Om det i din värld innefattar att bära hem blodiga tejprullar, handskar och nästan lyckade samtal till 112 får du gärna redogöra för alla hundratals fall där det förekommer.

Min tolkning är att Lalajlaj menar att KJ slår honom som typen som skulle utföra ett väldigt standardmässigt ABC-mord och sen påvisar han ett par faktorer som är ABC.

Det rätt så typiskt så det är inget som förvånar eller avviker mer än att det är lite delar som är styckat.-
Annars är det A;B;C ja, så det är väl några styckmord att referera till rent statistisk.
Din tolkning är inte i slag med den nivån, så jag lämnar det därhän.

KJ är en solklar kandidat för mord på en fd flickvän så det är inget konstigt, men däremot är inte MB lika solklar.
Citera
2013-11-13, 02:18
Medlem
Grandiosos avatar
"Genom facebook-trafiken har polisen bringat klarhet i de flesta detaljerna runt parets förehavanden.

Åklagare Ulrika Schönbeck underströk dock att mannen aldrig delgetts misstanke om inblandning i mordet, utan endast kommit att utgöra ett intressant vittne.

Han har kunnat presentera ett fullgott alibi och säger, apropå 22-åringens misstankar om planteringen av blodspår i dennes bil och lägenhet:

– Jag har aldrig haft en susning om 22-åringens existens eller vad han kört för bil. Vatchareeya talade aldrig om honom, förklarade 50-åringen innan han tog Ploys mamma i hand, levererade ett tröstens ord och lämnade tingssalen med snabbast möjliga steg.

På fredag återupptas rättegången i Piteå med slutpläderingar i målet."
http://www.pitea-tidningen.se/pitea/50-ariga-alskaren-lade-alla-korten-pa-bordet-8011436-default.aspx
Citera
2013-11-13, 02:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Låt oss ta ett exempel:

Exempel:

Min lista var ett svar på Q:s inlägg där h*n sa att det inte är mycket som är logiskt i detta fall.

Det jag ville påvisa var att det mesta i detta fall är logiskt och tillvägagångssättet är ungefär det som det brukar vara i mordfall.

Sedan var det kanske dumt att jag även fortsatte inlägget med att tycka till om andra saker, vilket kanske fick listan att framstå som att syftet med den var att peka ut KJ, även om den sammanfaller väl med vad vi känner till om KJ i detta fall.
Citera
2013-11-13, 02:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Genom facebook-trafiken har polisen bringat klarhet i de flesta detaljerna runt parets förehavanden.

Åklagare Ulrika Schönbeck underströk dock att mannen aldrig delgetts misstanke om inblandning i mordet, utan endast kommit att utgöra ett intressant vittne.

Han har kunnat presentera ett fullgott alibi och säger, apropå 22-åringens misstankar om planteringen av blodspår i dennes bil och lägenhet:

– Jag har aldrig haft en susning om 22-åringens existens eller vad han kört för bil. Vatchareeya talade aldrig om honom, förklarade 50-åringen innan han tog Ploys mamma i hand, levererade ett tröstens ord och lämnade tingssalen med snabbast möjliga steg.

På fredag återupptas rättegången i Piteå med slutpläderingar i målet."
http://www.pitea-tidningen.se/pitea/50-ariga-alskaren-lade-alla-korten-pa-bordet-8011436-default.aspx

Mamman har inga bad feelings mot MB alltså, men KJ anser hon vara usel. Han va elak mot henne har hon uppgett och gjorde hennes dotter ledsen. Tja, vad ska man säga om det handikappade UFOt.
Må han sitta inne länge och gärna hållas under uppsikt så han inte stryper en vårdare.

CleanFox Man kan ha fel i mål och invaggas med fel information från andra, och jag vet lite mer om Marinatråden än dig. Så jag vet också inställningen från tidigt i tråden. Okej, lämna det nu.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-13 kl. 02:24.
Citera
2013-11-13, 02:39
Medlem
Citat:
Du tror fel för frias KJ går man till Hovrätten och ser över sina misstag i såna fall om det framgår av domstolen vad som kan tyckas saknas. Jag garanterar dig dock att någon MB inte kommer misstänkas eller åtalas för det här mordet. Det är nämligen så att den förundersökningsledaren inte anser att man har fel gärningsman. Inte heller målsägande biträdet anser det, så du och några till är relativt ensamma om den saken.

Jag tror att vi är rätt så många som inte är helt säker på att man har rätt gärningsman. För mig är det rätt uppenbart att det finns flera tänkbara gärningsmän. Tyvärr har polisen inte undersökt alternativa gärningsmän tillräckligt.
Vad som slog mig idag när jag hörde förhöret med MB och han sa att han har läst fb. Är att om han inte har något att dölja borde har legat på polisen för att de ska göra en ordentlig utredning. MB har varit fullt medveten om att han av en del pekas ut som ev. gärningsman. Boden är en liten ort och det pratas nog en hel del.
Om jag hade varit i MB:s kläder och oskyldig, hade jag gjort allt för att bli rentvådd. Otrohets affärer och obehag från frun är ingenting mot att bli anklagad för styckmord.
Det finns en hel del konstigheter runt MB:s agerande, precis som KJ har han selektivt minne. Han har ev. undanröjt bevis när han raderade SMS. Han har efterhand ändrat sin story. Han vägrade svara på frågan om tidigare kärleksaffär. Vilket i allra högsta grad kan vara relevant för målet.
Jag blir inte förvånad om detta tas upp i slutpläderingen. Att advokaten läser upp vittnesmålet med den före detta flickvännen då har MB sumpat sin chans att kommentera uppgifterna.
Citera
2013-11-13, 02:45
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Du ser inte skillnaden mellan det du och det Lalajlaj fyllt i?
Han skriver om generella antaganden man kan göra om ABC-mord.
Sen kommer du in och bombar på med specifika detaljer.

Du har alltså inte förstått den ursprungliga posten för fem öre och fyller ut den med lite bevis och hastigt har du en lång lista.
Jättemycket bevis ju!

Ett inspel: Lalajlajs lista syftar inte till att tjäna som bevis. Det är generella beskrivningar av HUR DET BRUKAR VARA. Vilket stämmer i detta fall oavsett vem som höll i kniven.

Du är så dum att det är smärtsamt och värst av allt är att du inte ens förstår att skribenter i tråden skickar PM om att du är troll, efterbliven, trög, saknar läsförståelse och liknande.
På riktigt.
Jag har till och med blivit uppmanad att blockera dig av flera av varandra oberoende postare.

Och jag lyder fan det nu, så slipper man ens försöka få insikt i en sjuk människas tankar.
ja, är benägen att hålla med i allt. Har följt tråden en tid och förvånas över dumheten och den intolerans som skribenten besitter.

OnT : Ser trots bevisen mot KJ att även MB kan vara skyldig. Om det är KJ, vem kan vara medbrottsling? Och om det är karatetränare,vem hjälpte till, eller skulle han kunna göra det på egen hand? Varför grävdes inte alla delar ner? GM måste haft en önskan att kroppen skulle hittas. Skulle det innebära en njutning för hen att veta att hen gjort det, medan alla undrar vem som gjort det?
Citera
2013-11-13, 02:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
ja, är benägen att hålla med i allt. Har följt tråden en tid och förvånas över dumheten och den intolerans som skribenten besitter.

OnT : Ser trots bevisen mot KJ att även MB kan vara skyldig. Om det är KJ, vem kan vara medbrottsling? Och om det är karatetränare,vem hjälpte till, eller skulle han kunna göra det på egen hand? Varför grävdes inte alla delar ner? GM måste haft en önskan att kroppen skulle hittas. Skulle det innebära en njutning för hen att veta att hen gjort det, medan alla undrar vem som gjort det?

Dumheten består i att du inga spår har av MB då eller? Att proffstyckarna som inte sett ett mord mer än på ett vykort sitter och talar om för andra med sakinlägg hur kassa dom är?
Är det så att det en del skriver från en vårdavdelning och inbillar sig att detta är ett ämne för att hänga oskyldiga`? Då får du värdera om. Det är nog så att dumheten är denna fantastiska idiotbubbla som media skriver om som värsta på internet då det gäller mordet i Boden. Så era inlägg ger inget som helst i underlag mer än rent tyckande om vem som är misstänkt rent åsiktsmässigt. Och det håller inte i bevisdelen, så du som är så fantastiskt duktig och inte ser skillnad på sakinlägg och skvaller ska väl redogöra för bevisningen mot MB.- Det gäller alla som hänger denna man som mördare. Så fram med bevisen nu annars sorteras det till skvaller och fantasier.

Medbrottslingar, och man ska börja om med andra gm ifall denna frias.

Citat:
Ett inspel: Lalajlajs lista syftar inte till att tjäna som bevis. Det är generella beskrivningar av HUR DET BRUKAR VARA. Vilket stämmer i detta fall oavsett vem som höll i kniven.

Vet du ens vad bevis är? Du som tror man börjar med andra gärningsmän om denna frias.
Du ser inte skillnad på bevis eller rykten i princip.

Citat:
Jag tror att vi är rätt så många som inte är helt säker på att man har rätt gärningsman. För mig är det rätt uppenbart att det finns flera tänkbara gärningsmän.

Inte ute bland normala människor där har man inte fantasierna som misstänkta för styckmord. Det är nog något du fått om bakfoten.

Citat:
Sen kommer du in och bombar på med specifika detaljer
Faktan är svår att smälta va? Förstår det eftersom du inte kan ta in faktadelen av utredningens SKL analyser,.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-13 kl. 03:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in