2013-12-07, 14:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Det är iofs sant, men det finns säkert saker som han ogärna talar om.
Bland alla andra osannolika teorier slänger jag in att MB kanske levererade en sushi-bricka till någon som försett honom med färg till ommålningen av Sushibaren eller liknande?
Konstigt att han inte berättar något som kan verifieras i så fall.
Citera
2013-12-07, 14:33
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Konstigt att han inte berättar något som kan verifieras i så fall.

Han var ju inte misstänkt, varför berätta allt, saker är lätta och glömma, särskilt om det handlar om svarta affärer utan kvitton som kan verifiera tidpunkt. (mitt antagande)
Citera
2013-12-07, 14:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han var ju inte misstänkt, varför berätta allt, saker är lätta och glömma, särskilt om det handlar om svarta affärer utan kvitton som kan verifiera tidpunkt. (mitt antagande)
Han kunde misstänkas. Det var ett anhållandeförhör 24 maj.
Citera
2013-12-07, 14:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Känns det vittnet trovärdigt? Är misshandeln polisanmäld? Om det varit mitt barn hade jag gått i taket och anmält misshandeln direkt, plus att jag aldrig velat se människan mer. Hon fortsatte väl att träffa honom? Anser detta vara någon brud som har en tagg i sidan på MB bara. Hon kanske fick nobben eller drabbades av MBs otrohets-ådra. Skitsnack med andra ord

Lätt att sitta anonym på Flashback och babbla om att jag skulle minsann anmäla om .. osv. Du har ingen aning om vilken fara det här vittnet kan ha blivit utsatt för om hon anmält. MB-försvararnas flathet är verkligen bedövande ..
Citera
2013-12-07, 14:40
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Fup: 1044

LJ uppger att Vatchareeya skulle anmäla honom för våldtäkt och ville ha 1000kr för att hon
inte skulle anmäla. LJ gav henne sitt busskort på LLT (årskort) och sedan dess hade de inte
haft kontakt.

På fråga så tror LJ att det här inträffade den 12/3.
Ja fast det där vet vi ju inte ens om det verkligen handlade om en våldtäkt eller om det var ett av hennes "dramatiska utspel", ärligt talat så tror jag inte nån som blivit våldtagen skulle nöja sig med ett busskort som kompensation, defintitivt inte då vi vet att hon tidigare gjort polisanmälningar och således vet hur det funkar. Hur som så har det ingenstans vad jag sett upgetts att hon ska ha blivit våldtagen av MB som giveyourloveaway försöker antyda. Har du läst det nånstans?
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
När man hittade blodspår i AJs bil då vände polisen hela fokusen bara mot honom. Tänk om MB har planterat blodet i AJs bil? Och ja, han har kapacitet att göra det.
OBS: Jag tror fortfarande att KJ är skyldig.
Men det får väl ändå sägas vara ganska normalt att man lägger sitt fokus på den person som har hennes blod i sitt bagageutrymme utan att kunna ge en vettig förklaring till det? Att det dessutom råkar vara just den person hon tillbringade sista kvällen hos gör det än mer normalt.
Vem som helst ar väl kapacitet att kleta blod nånstans, men har du någonsin hört talas om att någon kletat ett mordoffers blod i någon annans utrymme för att rikta misstankarna ditåt? Det kanske finns men jag har aldrig hört talas om det trots att jag läst om brott i 30 år. Nej planteringsteorin känns totalt orimlig för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, Boden M4 är rätt mast.
Nej, han har ingen anledning att åka så långt på Garnisonsgatan att han hamnar NV om masten.
Hur långt bort på Garnisonsgatan måste man åka för att hamna under den masten då? Jag fattar inte riktigt vilket område den täcker.
Citera
2013-12-07, 14:41
Medlem
Citat:
VB:s sms-historik finns.

Sms-konversationerna utspelade sig väldigt mycket på kvällstid mellan VB o MB 22-23-tiden.
Jag antar att MB var hemma och att AN noterat denna trafik.

Jag tror därför inte att MB skrivit att VB skulle sluta pga att AN var i närheten på restaurangen.
Jag är väldigt objektiv i det här fallet. Det var en av de mest uppmärksammade fall som vi haft i år. Det fanns bara två misstänkta. De tog beslag på bilen och granskade lägenheten/bostad bara hos en av dem. Varför inte båda två? De hade ju inte hittat teknisk bevisning hos AJ på den tiden. Varför granska bara AJ?? En väldigt dåligt utredning. De skulle gå till botten med både två.
Citera
2013-12-07, 14:48
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag är väldigt objektiv i det här fallet. Det var en av de mest uppmärksammade fall som vi haft i år. Det fanns bara två misstänkta. De tog beslag på bilen och granskade lägenheten/bostad bara hos en av dem. Varför inte båda två? De hade ju inte hittat teknisk bevisning hos AJ på den tiden. Varför granska bara AJ?? En väldigt dåligt utredning. De skulle gå till botten med både två.

Jag är helt med dig matematiker, visst det kunde gjorts mer, men det hade inte gjort skillnand i sak.
Fortfarande skulle vissa skrika om plantering etc.

Den raderade sms-trafiken går inte återskapa, inget att göra åt.
Mb:s bilar och bostad och Sushibar, javisst men enligt kunniga var detta inte möjligt pga tillräcklig misstanke inte fanns.

Vidare skulle jag vilja ha Åberget mer genomsökt samt madrass och dushdraperiet vara eller icke vara fastställt.
avsaknaden om tidigare saker i KJ:s ägo ryggsäck, vattensäck och verktyget ("stämjärnet") anser jag vara mycket kompromenterande förutom övrig teknisk bevisning.
Senast redigerad av Mack-Bolan 2013-12-07 kl. 14:55.
Citera
2013-12-07, 14:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Hur långt bort på Garnisonsgatan måste man åka för att hamna under den masten då? Jag fattar inte riktigt vilket område den täcker.
Man måste ungefär passera med masten vinkelrätt åt vänster. Gränsen går vid 15 grader från masten.
Citera
2013-12-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
ca 1 dygn innan hon blev mördad skrev hon:[/b]
23:38
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för
dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med dig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.

=ett sådant sms kan nog få en ilsken och stressad MB att tända till.

Han skrev i ett annat meddelande något om samma straff som sist: Straff = att han tvingar henne till sex?

Vet någon med säkerhet om det va MB som våldtog VB eller om du kan ha varit någon annan? Undrar också om hon hotade med att ange honom för hot/våldtäkt etc till polisen? Bevisen ang vad exakt som har hänt mellan MB och VB kan ha funnits i smsen dvs. allvarliga hot etc. Kanske hotadade VB med att polisanmäla MB för hot osv., därav de raderade smsen som inte ens går att återskapa? MB kanske kände att (för att rädda sitt eget skinn) måste de ses för att han ska kunna ta tag i hennes mobil och radera smsen där hot/obekväma sanningar fanns....

Dumheter!
OM nu MB och AN upplevde VB som ett sådant stort, hemskt och farligt hot som skulle förstöra deras liv, borde då inte MB slutat svara VBs sms, varit konsekvent i sitt - det är slut!
Gjorde han detta??? Nej han fortsatte ha kontakt, säkert busade de i busken då och då. Han hade sin lilla glädje i henne, den ville han inte bli av med. Tror även att han tyckte synd om henne och faktiskt brydde sig om henne. Varför fortsätter man hålla kontakt annars? Var verkligen VB ett hot? Nej, det anser jag att hon inte var. Motiv till att tycka illa om fanns men inte hållbart motiv för att gå så långt som till mord

Något direkt hot mot AN och MBs förhållande tror jag nog knappast att hon var. AN var nog van med både det ena och det andra, otrohet, psykisk och fysisk misshandel (?), lögner, svek, bråk, you name it!
Att en liten ettrig thai-tjej skulle förstöra något som kanske redan knakar och få hela skulden som sedan leder till detta sjuka och brutala mord, som det faktiskt är, det är så osannolikt att det finns inte.
Skulle hon vara droppen som fick bägaren att rinna över? Är inte det ett extremt otroligt scenarie? Ingen vet att MB faktiskt hatade VB som det beskrivs i tråden.

VBs FB/SMS-språk skriker
- HALLÅ, HÄR ÄR JAG, tyck synd om mig, se mig, älska mig, ta hand om mig! När hon sen inte får som hon vill blir hon fröken trotsig drama-queen
- Du hatar mig, det betyder att du vill döda mig! Det är VBs ord, inte MBs. Det är hennes tolkning av hata.
Kan även betyda
- Du hatar mig, du vill inte ha mig och då vill du döda min kärlek! Eller vara ren provokation från VBs sida vilket ofta förekommer:
-Ska aldrig ligga med dig mer! Ett tappert försök att straffa och få reaktion.

"straff" - kan väl betyda något i karateträning? Måste det ha med sex att göra? Eller så har det med sex att göra- Dirty talk, ett internt språk.
Knappast att han ska lägga henne över knät och smiska rumpan för att hon varit olydig eller sticka ner henne med kniv?

(Själv säger jag ofta om min kvinna (säkert många andra med mig), om jag tex köpt en ny teknisk pryl att:
- NU kommer min fru att döda mig. Menar jag att hon hotat mig till döden? Nej, det är mitt dåliga samvete som talar.)

Så också med VB när hon skriver om de 500 sms hon skickat:
-Du kommer döda mig när du ser dem.
Det är väl mer skam än rädsla tycker jag, har jag fel? Tyder det på att hon är rädd att MB Ska komma med kniven och döda henne????
Tror mer på att hon vill bli förlåten innan han hinner bli irriterad för alla sms.

Skrattretande! Som en dålig Harlekin-bok är hela detta resonemanget kring MBs hot mot VB och VBs hot mot MB plus lilla AN som står i bakgrunden och är allmänt frustrerad över sin mans handlingar.

OM hon varit ett hot mot paret Berg finns det mycket enklare sätt att lösa situationen på än att döda den stackars förälskade flickan.
Ett konsekvent "Slut" eller varför inte en polisanmälan i värsta fall OM hotet varit så pass alvarligt att det var värt att döda för.
Citera
2013-12-07, 15:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Vet du säkert att AB går i skola i Kalix? I polisförhöret på sidan 1089 i fup säger han så här:

"Jag är uppvuxen i Boden där jag har varit bosatt i hela mitt liv. Jag går för närvarande i
gymnasiet och har nu sommarlov.
Min mamma heter PS och min pappa heter MB. Jag bor hos min mamma
i en lägenhet i centrala Boden."

När jag skriver inlägg, som kanske för en del verkar märkliga, gör jag det för att jag vill tänka högt, fast i skrift, och för att jag vill bolla idéer och tankar med trådmedlemmarna.
Jag är övertygad om att KJ är delaktig i den här förfärliga historien, i förhören kommer det då och då fram saker som gör att åtminstone jag hajar till och undrar: vad sa han egentligen, vad menade han här, varför nämnde han det? När det börjar brännas kommer dessutom de där ticsen i form av pup, pip och vad det nu är.
Ett sånt tillfälle har att göra med energidryckerna jag undrade över i går. Det var en Burn-burk som hittades. Jag googlade och såg att Burn har en djup röd färg. KJ tog själv upp energidrycken i förhöret, förhörsledarna nämnden den överhuvudtaget inte då. Så här säger han på sidan 1823 i fup:

H: Ja, det…det var nån som hittade en energidryck på…uppe på berget.
F: Mmm.
H: Och då var det…skakade de på dem och så hällde ut och så var det rött och såg likadant…
Nej, men…ja, det var ju liksom att…pip.
F: Du drack ur den där?
H: Ja, jag sket.. jag var törstig och jag hade slut i camelbacken och jag sket i vad som hände
med mig i princip.

H: Så…och det var inte t-röd, så…det var ju alla…i alla fall positivt.

Här kommer det här tics-ljudet pip. Jag tror verkligen att den där burken var hans och att han glömt kvar den när han sonderade terrängen efter en plats att gömma kroppen eller delar av den.
Jag tror han höll på att säga att 'så var det rött och såg likadant' ut som blod men kommer på sig i sista sekunden. Därav pip.

I samma förhör säger han en annan, till synes ovidkommande sak, rakt ut i luften.

F: Ja, men då förstår jag. Då förstår jag. Ja, sen…ehh…var ni igång igen då?
H: Jo, och jag hade på mig nya skor.
H: Jag hade ett par extrakängor i bilen.

Varför nämnde han plötsligt kängorna? Det fanns ett par svarta kängor i bilen vilket framgår av fup. Undersökte polisen dem för att jämföra med det oidentifierade skoavtrycket i ödehuset? Det står ingenting i fup om detta i alla fall.

I ett tidigare förhör frågas han ut om 112-samtalet.

H: Jag har ingen aning varför hon ringde 112.
F: Kristoffer, det…det är du, bara du och Vatchareeya i lägenheten och hon ringer 112.
Varför gör hon det?
H: Hur vet ni att det var från lägenheten?
F: Det är för att hon är i lägenheten när hon ringer 112.
H: Hmm

Här ifrågasätter han förhörsledarens uppgifter. Kanske kände han sig lite kaxig eftersom han visste (?) att VB inte alls fanns i lägenheten när hennes mobil ringde 112.

I alla de här exemplen får jag en känsla av att han droppar, medvetet eller omedvetet, lite information till förhörsledarna. Men det som är så sorgligt är ju att fhl inte snappar upp det han säger och spinner vidare. Vad tror ni andra?

Röd som oljan till automatlådan kunde han ju ha sagt - med tillägget "pjot". Det är väl K:s tics omväxlande med "pup" i trängda lägen när frågorna börjar bli obehagligt närgångna och brännande och han inte ges tid att fundera på svaret.
Citera
2013-12-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Lätt att sitta anonym på Flashback och babbla om att jag skulle minsann anmäla om .. osv. Du har ingen aning om vilken fara det här vittnet kan ha blivit utsatt för om hon anmält. MB-försvararnas flathet är verkligen bedövande ..
Hörredu du , jag tar inte MB i försvar på något sätt. Det har jag aldrig gjort. Glöm det!
MEN jag anser att KJ är skyldig och att MB inte har ett hållbart motiv för detta sjuka mord. DET är en helt annan sak.
Jag ifrågasatte trovärdigheten hos vittnet. Det är väl mer 50/50 än högre?
Citera
2013-12-07, 15:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja fast det där vet vi ju inte ens om det verkligen handlade om en våldtäkt eller om det var ett av hennes "dramatiska utspel", ärligt talat så tror jag inte nån som blivit våldtagen skulle nöja sig med ett busskort som kompensation, defintitivt inte då vi vet att hon tidigare gjort polisanmälningar och således vet hur det funkar. Hur som så har det ingenstans vad jag sett upgetts att hon ska ha blivit våldtagen av MB som giveyourloveaway försöker antyda. Har du läst det nånstans?

Men det får väl ändå sägas vara ganska normalt att man lägger sitt fokus på den person som har hennes blod i sitt bagageutrymme utan att kunna ge en vettig förklaring till det? Att det dessutom råkar vara just den person hon tillbringade sista kvällen hos gör det än mer normalt.
Vem som helst ar väl kapacitet att kleta blod nånstans, men har du någonsin hört talas om att någon kletat ett mordoffers blod i någon annans utrymme för att rikta misstankarna ditåt? Det kanske finns men jag har aldrig hört talas om det trots att jag läst om brott i 30 år. Nej planteringsteorin känns totalt orimlig för mig.

I juridisk mening krävs inte fullbordat samlag för att övergreppet ska rubriceras som våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in