2013-12-07, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det avgör Hovrätten vem som är trovärdig och inte ett förhör är ett förhör och vittne som ändrar sig i domstolen anses inte trovärdig. Det är ett hett tips till kommande förhandling i Hovrätten.

Det är väl inte konstigt om vittnet blir fundersamt om Polisen vill att det skall ändra sig till "man med peruk".

Jag tror att det är Polisen som får jobba med sin trovärdighet. Igen.
Citera
2013-12-07, 13:21
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Skulle FS ha dödat Marina, åkt ut till rastplatsen och blivit sedd efter midnatt, dumpat Marina och därefter startat chatten med JE kl 23:34 - 00:18? Hur tänkte du där?
Hon kan ha blivit mördad efter chatten med JE.Därefter kan FS ha chattat.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Tider brukar normalt spela en jävla roll i rättegångar.
Annars skulle Polisen kunna slänga fram en samtalslista utan datum & klockslag.

Det har framkommit att Polisens hundsök hittade kläder och skor, identiskt med det signalement LJ gav.
Dessa är aldrig undersökta.

Det har framkommit att LJ skulle kunna identifiera personen han såg.
LJ konfronterades aldrig med foto på FS.

Det har framkommit att LJ använde sin telefon vid tillfället och ringde M*rgareta.
Polisen kollade aldrig LJ eller M*rgaretas telefon.

Det finns en mycket god observation för tidpunkunkten. Den är specad på 5-15 minuter när.
Detta är tidigast 1h från när FS skulle kunna varit där, map. chat+transport.

Det finns stort tvivel till vad eller vem LJ såg.
Det är snarare ställt bortom rimligt tvivel att det är FS.
LJ är FS alibi för tiden fram till 01 iaf.
Kan inte förstå hur du menar att LJ skulle rentvå FS.
Kan du ange alla tider angående iaktagelser och chatt och annat av intresse?
Citera
2013-12-07, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme

Kan inte förstå hur du menar att LJ skulle rentvå FS.
Kan du ange alla tider angående iaktagelser och chatt och annat av intresse?

FUP541+tidslinje från aktbilaga 20 s.23
Citat:
2010-07-27
jockecave , kallas Jocke
Marina har haft en jävlig dag med sin inneboende som fyller år idag. "Tänkte köpa nytt block
imorgon (läs 28/7) när jag vaknar och kanske nya linor sen ska jag ut och snorkla tänkte jag
(skrivet 28/7 kl 00:21)

speedwayaxling kallas Danne
Danne kan inte åka till Varghotellet, han skall vara med 3 kompisar hela veckan.
Marina blir besviken på honom.
2010-07-28

kl. 00:08 mark_
Marina har haft en krappy dag och ursäktar sig om hon inte är helt med i konversationen

kl. 00:38 krustyclown
Marina irriterar sig över en usel dag, hon ville fixa en liten trevlig dag för sin inneboende men
det gick åt helvete
Krustyclown vill stanna över vid sitt besök hos Marina

kl.00:56 chat avslutas med Francois

LJ säger ett par saker.
Statoil stänger 00:00, det var personal kvar men stängt
00:15 - 00:30 Observeras "kalsongmannen"
ca. 01 är LJ tillbaka hemma, tar 8 minuter enligt Polis.

Jag skall rätta mig.
LJ ger FS alibi för att han inte var på rastplatsen med ett paket tom senast 00:52, eftersom M chattade fram till 00:56.

Den tidigaste tidpunkten FS kunde agerat kalsongman är ca. 01:30.
Då hade LJ varit hemma i en halvtimma och personalen på Statoil garanterat gått hem.

I övrigt så skulle jag finna det mycket osannolikt, och dessutom obevisbart, att FS skulle tagit över och chattat.
Visst ett scenario, men helt ologiskt. Innehållet i chattarna talar mot. Inte fan skulle FS beklaga sig över sig själv och försöka boka dejter.
.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-07 kl. 13:43.
Citera
2013-12-07, 13:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
?
Ge dig nu. Marina chattade fram till kl 0:55. Skulle hon ha blivit mördad efter 0:18, paketerad och körd via rastplats till dumpningsställe, och FS kört hem och startat en chat med francois för att avsluta den 0:55?
Citera
2013-12-07, 14:06
Medlem
Grandiosos avatar
Hur är man egentligen funtad som människa om man väljer att hänga sig kvar hos någon
som inte vill ha en hos sig längre?
Hur är det då med respekten? Självaktningen?
Jag begriper det inte.

Har själv varit med om att bli dumpad av en tjej och fann mig i det utan större problem och
att försöka dröja mig kvar ändå i den upplösta relationen förbjöd mig just min
självaktning från att göra.

Men FS bet sig fast i sin källartillvaro i Marinas hem. Bra märkligt är det allt.
Hur länge hade han tänkt bli kvar där om hon fått fortsätta leva?
Letade han efter bostad?

Snack om kanelbullebak och tröjtvättning undanbedes vänligen men bestämt...
Citera
2013-12-07, 14:10
Bannlyst
Är det fastställt i den nya utredningen med vem M hade ett förhållande med under våren ?

FUP576
Citat:
Jag vet ju att hon haft en annan kille under våren – ett annat förhållande, men vart Fredrik var då har jag ingen aning om. Fredrik skulle veta om att hon hade ett nytt förhållande för det sa hon att hon sagt till honom.
.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-07 kl. 14:47.
Citera
2013-12-07, 14:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur är man egentligen funtad som människa om man väljer att hänga sig kvar hos någon
Jag begriper det inte.

Har själv varit med om att bli dumpad av en tjej och fann mig i det utan större problem och

Men FS bet sig fast i sin källartillvaro i Marinas hem. Bra märkligt är det allt.
Letade han efter bostad?

Det tänker inte en lodis på han biter sig fast för att få snylta så mycket som möjligt. Han levde på hoppet säkert att hon skulle vilja ta honom tillbaka, så när han fattade att det inte skulle ske så avrättade han henne i stället.
Han bodde bra där och kom från ett liv med droger och en ryggsäck och skralt med pengar. Han åt och reste fick en kamera, bil och trivdes säkert ganska bra hos Marina.
Inte skulle han bli utslängd bara så där helt ostraffat. Han såg till att inventera och plocka så mycket han orkade innan polisen bytte lås.

Han sålde en del sen på tradera som finns dokumenterat.
Socialtjänsten skulle skaffa honom en bostad, men om det va sant lär man inte veta. Han va ju kvar trots att det gått ett år. Man vill gärna ha det till att Marina ville ha honom kvar och att han va bra att ha, men det betvivlar jag verkligen. Marina va Fredriks motsats varken drack eller tog droger, så kom den här kriminella luffaren och förstörde hennes liv. Hon mådde inte bra och hon fick tillslag i sitt hem där man fann cannabis, och indragen i misshandel som han dömdes för mot hans barn.
Hans liv va i en ryggsäck skrev hon i sitt brev till honom. Men han satt fast med näbbar och klor i Spekerörd och hade inte alls tänkt flytta från det ljuva livet,.
Fy fan vilket kräk till människa det är med såna här typer.
Och så hade han mage att sitta här och spela arrogant, otrevlig och oskyldig, men det gick sannerligen inte hem hos många. Såna ser man igenom direkt.
Citera
2013-12-07, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag begriper det inte.

Letade han efter bostad?

Snack om kanelbullebak och tröjtvättning undanbedes vänligen men bestämt...

Marina valde att leva sitt liv och sa åt Svensson att dra åt helvete mer än en gång.
Allt annat snack är i fablernas värld.
Det brast väl till slut i huvudet på mördaren. Men jag tror att rättvisan sniffar röven på Svensson.
Citera
2013-12-07, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QuarrelDeluxe
Marina valde att leva sitt liv och sa åt Svensson att dra åt helvete mer än en gång.
Allt annat snack är i fablernas värld.
Det brast väl till slut i huvudet på mördaren. Men jag tror att rättvisan sniffar röven på Svensson.

Vi tar en källa på det fetade. Ett endaste exempel går bra.
Citera
2013-12-07, 14:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Socialtjänsten skulle skaffa honom en bostad, men om det va sant lär man inte veta. Han va ju kvar trots att det gått ett år.
.
Ja, nu lär han slippa tänka på sånt där med bostadsproblem för många år framåt...
Nu ser staten till att han har tak över huvet, en säng att ligga i, regelbundna måltider och
annat smått och gott.
Och allt är gratis.
Ja, inte för oss skattebetalare förstås...
Citera
2013-12-07, 14:51
Bannlyst
Citat:
Det tänker inte en lodis på han biter sig fast för att få snylta så mycket som möjligt. Han levde på hoppet säkert att hon skulle vilja ta honom tillbaka, så när han fattade att det inte skulle ske så avrättade han henne i stället.
Han bodde bra där och kom från ett liv med droger och en ryggsäck och skralt med pengar. Han åt och reste fick en kamera, bil och trivdes säkert ganska bra hos Marina.
Inte skulle han bli utslängd bara så där helt ostraffat. Han såg till att inventera och plocka så mycket han orkade innan polisen bytte lås.

Han sålde en del sen på tradera som finns dokumenterat.
Socialtjänsten skulle skaffa honom en bostad, men om det va sant lär man inte veta. Han va ju kvar trots att det gått ett år. Man vill gärna ha det till att Marina ville ha honom kvar och att han va bra att ha, men det betvivlar jag verkligen. Marina va Fredriks motsats varken drack eller tog droger, så kom den här kriminella luffaren och förstörde hennes liv. Hon mådde inte bra och hon fick tillslag i sitt hem där man fann cannabis, och indragen i misshandel som han dömdes för mot hans barn.
Hans liv va i en ryggsäck skrev hon i sitt brev till honom. Men han satt fast med näbbar och klor i Spekerörd och hade inte alls tänkt flytta från det ljuva livet,.
Fy fan vilket kräk till människa det är med såna här typer.
Och så hade han mage att sitta här och spela arrogant, otrevlig och oskyldig, men det gick sannerligen inte hem hos många. Såna ser man igenom direkt.

Kollat igenom tråd lite och detta är nog bland det värsta jag sett.
Hur någon människa kan bli blåst av detta typiska praktexempel av multipla personligheter är för mig en gåta.
Men alla har väl rätt till sin egna personliga tolkning.

När Marina blev hittad av MPS så öppnades hela fallet och fast vissa tror att en pisspaus löste detta så kan jag säga att ett utmärkt och en tänkande föreningselit löste mysteriet.
Citera
2013-12-07, 14:54
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
FUP541+tidslinje från aktbilaga 20 s.23

LJ säger ett par saker.
Statoil stänger 00:00, det var personal kvar men stängt
00:15 - 00:30 Observeras "kalsongmannen"
ca. 01 är LJ tillbaka hemma, tar 8 minuter enligt Polis.

Jag skall rätta mig.
LJ ger FS alibi för att han inte var på rastplatsen med ett paket tom senast 00:52, eftersom M chattade fram till 00:56.

Den tidigaste tidpunkten FS kunde agerat kalsongman är ca. 01:30.
Då hade LJ varit hemma i en halvtimma och personalen på Statoil garanterat gått hem.

I övrigt så skulle jag finna det mycket osannolikt, och dessutom obevisbart, att FS skulle tagit över och chattat.
Visst ett scenario, men helt ologiskt. Innehållet i chattarna talar mot. Inte fan skulle FS beklaga sig över sig själv och försöka boka dejter.
.
Om LJs tidsangivelse att han är hemma kl 1:00 diffar på ynka 38 minuter då är det fullt möjligt att LJ såg FS och likpaketet i bilen enligt dig.Det är möjligt att det är så.Även paketering och annat kan ha gått fortare osv.

Skulle gärna vilja se chattarna.Eftersom du verkar veta innehållet.Kan du lägga ut dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in