2013-04-25, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Och var kan jag läsa att det är ett brott som han är misstänkt av polisen för?

Vad polisen misstänker honom för har jag ingen aning om. Jag radade upp vad jag vet som tyder på att FS inte ändrar sig. Han fortsätter knarka, ljuger och begår tydligen brott. Förhoppningsvis får vi höra mer om de senare i en en tredje rättegång.
Citera
2013-04-25, 14:13
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vad polisen misstänker honom för har jag ingen aning om. Jag radade upp vad jag vet som tyder på att FS inte ändrar sig. Han fortsätter knarka, ljuger och begår tydligen brott. Förhoppningsvis får vi höra mer om de senare i en en tredje rättegång.
Nej, det förstår jag. Men det var det den här frågan handlade om.
Nämligen:
Har han blivit misstänkt för något brott sedan 6 aug 2010?
Citera
2013-04-25, 14:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har källa på att FS sagt att han ljög för Madde och att han gjorde det eftersom han inte ville säga att pengarna för datorn hade han skaffat på olagligt sätt. Jag tänker inte ge dig beviset. Tids nog får du säkert se det ändå. Du vet att Madde skrev i tråden att FS bara rökte på fester och att han då blev kramsjuk inte aggressiv.

Har du några belägg för att FS tagit tag i sitt liv mer än att ingen vet om han blivit misstänkt för något mer brott?
Blev han misstänkt för brott i samband med dessa fester? Du påstod att FS inte hade tagit tag i sitt liv. Det är du som ska belägga, inte jag.
Citera
2013-04-25, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Blev han misstänkt för brott i samband med dessa fester? Du påstod att FS inte hade tagit tag i sitt liv. Det är du som ska belägga, inte jag.

Jag vet inte om knarkandet på deras fester resulterat i polisingripande. Det lär ju paret knappast upplysa någon här om. FS hade alla förutsättningar att ta tag i sitt liv ihop med Marina som var både klok och tålmodig. Nu sitter han med en fjortis som förmodligen tycker det är häftigt med flummare. Varför skulle han lägga av? Det är bra om han slutar men flickvännens uttalanden tyder inte på någon förbättring.
Citera
2013-04-25, 14:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vet inte om knarkandet på deras fester resulterat i polisingripande. Det lär ju paret knappast upplysa någon här om. FS hade alla förutsättningar att ta tag i sitt liv ihop med Marina som var både klok och tålmodig. Nu sitter han med en fjortis som förmodligen tycker det är häftigt med flummare. Varför skulle han lägga av? Det är bra om han slutar men flickvännens uttalanden tyder inte på någon förbättring.
Du har alltså inget belägg för att FS inte har tagit tag i sitt liv. Ett till påhitt.
Citera
2013-04-25, 14:28
Bannlyst
Citat:
Du har alltså inget belägg för att FS inte har tagit tag i sitt liv. Ett till påhitt.

Vad är det med dig? Vill du ha fram att mordet på Marina och risken för att åka i fängelse gjort FS religiös och laglydig efter ett helt liv i kriminalitet?

Du behöver inte tro på Madde. Hon kanske ljög när hon berättade om FS knarkande på deras fester.

Det är kanske så i vissa fall att begår man mord så håller man sig efteråt i skinnet för att inte hamna under luppen i onödan.
Senast redigerad av Mariooo 2013-04-25 kl. 14:57.
Citera
2013-04-25, 15:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Källa på att FS knarkat efter 6 aug 2010?
FUP, s. 863; förhör 110330:
Citat:
J vet inte vad det är för folk som F är med här i H*****s. Han känner dock igen dem som knarkare och knarklangare.
/.../
På samma fest som nämnts ovan hade F nämnt att han hade problem med sin rygg och att han ville ha tag på en speciell sorts brass som var bra för hans rygg - han hade dock svårigheter att hitta denna speciella sort här i H*****s med omnejd.
Citera
2013-04-25, 15:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
FUP, s. 863; förhör 110330:
Sidan innan:
Citat:
[JR] säger att han kanske inte precis känner [FS] men att han har träffat honom.
Han gillar inte [FS] så mkt.
"Han håller nog på med knark... tror jag... och jag vill inte ha med sånt´ att göra.
Citera
2013-04-25, 15:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
10 vana seglare kan förtöja sin båt på 10 olika sätt som alla är helt OK.
Även om knoparna är rätt slagna kan de se något olika ut.
Kanske hade FS en liten annorlunda variant?
Det är heller inte bara knopen i sig utan PÅ VILKET SÄTT repet är slaget runt presenningen som kan ge ledtrådar.
Då man ägnat så många sidor åt just detta tror jag det finns spår!

Vem som är den skyldige ser nog alla normala människor men är tyvärr rädd för att han kan ha tur igen, dvs att nya fynden inte räcker...

Knopar är för båtfolk och scouter. Jag tror minsann att knoparna är viktiga på ett eller annat sätt.
Det finns hur många knopar som helst att lära sig. Frågan är vilka som använts i detta fallet.
Paketet kunde lyftas i repen utan risk för att dom skulle gå upp han som har så dålig rygg.
Svullen hand dålig rygg grävde i fickorna under vallningen där han vrålar ut . Det har du inte med att göra. Ingen ide du ställer frågor om tider för jag vet inte. Kommer inte i håg.

Han är för otrevlig i förhören och man blir bara irriterad då man ser och hör honom.
En sån jävla lögnhals. Men nu bör det vara färdigt för honom och jag hoppas han får livstid.

Denna filmen är värst en sån jävla ton
http://www.2shared.com/complete/d3Oh0m2m/Title_03_1509.html

Det har du inte med att göra.
Men det är en mordutredning.
NEJ, det har du inte med att göra.

Men utredningen har med det att göra.
Nej, det har den inte heller.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-25 kl. 15:38.
Citera
2013-04-25, 15:30
Bannlyst
Citat:
Sidan innan:

Så du tror att pojkstackarn gissade att FS behövde Cannabisen för sin rygg? Det låter för bra för att vara sant.
Citera
2013-04-25, 15:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så du tror att pojkstackarn gissade att FS behövde Cannabisen för sin rygg? Det låter för bra för att vara sant.
Du vet inget om vad jag tror. Uppgiften från JR om att FS håller på med knark är han osäker på själv.
Citera
2013-04-25, 15:34
Bannlyst
Citat:
Du vet inget om vad jag tror. Uppgiften från JR om att FS håller på med knark är han osäker på själv.

Nu har ju även Madde berättat om FS rökandet på festerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in