jisses... redan begreppet renhet ges annan innebörd i religiös kontext och sett historiskt..
T.ex vad är renhet för judendom.. kosher.. omskärelse av den smutsiga huden.. man har en helt annan infallsvinkel gentemot ordet RENHET.. och jv.. har du redan avslöjat din lille proessor, att bebisar är så ateistiskt motsträviga och väl har ondska inplanterat där och därför till vrje prs behöver renas från den latenta? avgudadyrkan, när de växer till sig och en dag vill ut på julemarknaden tivoli cirkus och fest och dansa och rocka loss.. börja röka snusa och pröva livet.. usch usch uuuusch.. bevisligen är det ju både onda och orena grisar som inte "förstår gud" : så orenhet och låg IQ är väl förenligt va..
... jag menar att mänskligheten ju är bra afördärvad i dina ögon att ens komma på tanken att transplantera.. usch vilka grisar som vältrar sig i vetenskap, Mr Professor gudskännaren The Ttsp med ängeln Doubletime vid sin sida att bistå

Ateism, har ju annars en bra anledning att stå i ordboken enbart av att jv som försöker kalla sig dessutom pacifister, gärna står och ser på istället för att ingripa, men gud kommer ju till undsättning... och det är väl Teisten himself ?
Är gud eg. teist?

nej skulle våga påstå att gud är ursprungsateisten i så fall, då denne figur är så avlägsnad med obefgintligt intresse för mänskliga spörsmål, inte ens i djupaste depseration, sträcker han ut en hand och säger kom mitt barn.. vi löser det tillsammans.. icke.. det säger att gud talar till dig indirekt och säger, sköt det själv och stå inte och försök tillskriva mig några petetiska epitet.
Det var det om vad jag fått höra av gud på sistonde!