2013-12-07, 12:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Så han åker till jobbet och börjar måla. Efter ett par timmar avbryter han och ska handla lite småpyssel, bl.a penslar. Det naturliga då är att åka på Ica då två färgbutiker ligger bredvid butiken. Han ser när han kommer dit att färgbutikerna är stängda, Ica har inga penslar (hade åtminstone inte när jag ville ha) alltså åker han in på Coop på väg tillbaka till resturangen. Penslarna kan inte ha varit något akut eftersom han uppenbarligen hade pensel eftersom han redan målat ett par timmar, kanske mer "bra att ha till nästa pass".

Men vad är skillnaden om han tog emot SMS:et på gatan eller i resturangen menar du? Vad förändrar det i saken? Han medger att han fått ett SMS, om han fick det 700 m bort eller om han fick det när han var i resturangen ser jag inte vad det skulle göra för skillnad i sak. Finns det någon bild över vilket område Garnisionsgatan NV täcker?

Sen måste jag säga att jag mycket väl kan förstå att det kan bli fel om man får tusentals SMS från en person, att minnas vad som skrevs en specifik tid och dag, när man fick det, var man befann sig. Det var ju inte förrän efter flera dagar som det uppdagades att hon var borta, så det fanns ju ingen särskild anledning för honom att lägga just denna dags SMS på minnet.
Jag hittar ingen bild över Garnisonsgatan NV:s täckning, men jag har märkt ut masten på kartan: http://goo.gl/maps/Easu2 Sektorn är 120 grader bred och har huvudriktning NV. MB har inget i den sektorn att göra om det han berättar är sant.
Citera
2013-12-07, 12:07
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag hittar ingen bild över Garnisonsgatan NV:s täckning, men jag har märkt ut masten på kartan: http://goo.gl/maps/Easu2 Sektorn är 120 grader bred och har huvudriktning NV. MB har inget i den sektorn att göra om det han berättar är sant.

Enligt ditt resonemang kan man tro att MB bar fotboja. Han har inte ljugit, möjligtvis kanske han tog en runda och kollade något. Antagligen inget som han senare kom ihåg vid förhöret. Simple as that.

Alternativa GM och scenarion har för länge sedan nått vägs ände, men men det finns de som fortfarande tror jorden är platt. Precis där anser jag MB som GM förespråkarna är.
Citera
2013-12-07, 12:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Så han åker till jobbet och börjar måla. Efter ett par timmar avbryter han och ska handla lite småpyssel, bl.a penslar. Det naturliga då är att åka på Ica då två färgbutiker ligger bredvid butiken. Han ser när han kommer dit att färgbutikerna är stängda, Ica har inga penslar (hade åtminstone inte när jag ville ha) alltså åker han in på Coop på väg tillbaka till resturangen. Penslarna kan inte ha varit något akut eftersom han uppenbarligen hade pensel eftersom han redan målat ett par timmar, kanske mer "bra att ha till nästa pass".

Men vad är skillnaden om han tog emot SMS:et på gatan eller i resturangen menar du? Vad förändrar det i saken? Han medger att han fått ett SMS, om han fick det 700 m bort eller om han fick det när han var i resturangen ser jag inte vad det skulle göra för skillnad i sak. Finns det någon bild över vilket område Garnisionsgatan NV täcker?

Sen måste jag säga att jag mycket väl kan förstå att det kan bli fel om man får tusentals SMS från en person, att minnas vad som skrevs en specifik tid och dag, när man fick det, var man befann sig. Det var ju inte förrän efter flera dagar som det uppdagades att hon var borta, så det fanns ju ingen särskild anledning för honom att lägga just denna dags SMS på minnet.

Om MB är inblanda i detta - vilket många tror att han är - vet han precis vad de raderade sms:en handlade om.
Citera
2013-12-07, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Du förvränger fakta, de träffades inte ofta, MB körde henne inte ofta. Om du läser sms-trafiken var VB besviken på MB för att han inte träffade henne längre. Hon ville att de skulle träffas och göra sånt som de tidigare gjorde. Uppenbarligen ville MB hålla sig ifrån VB så mycket som möjligt.

Herregud, lille vän- va snäll och sluta hitta på en massa! De träffades visst ofta och det va VB som försökte avsluta relationen!!!

FRÅGAN ÄR VEM SOM EGENTLIGEN AVVISADE VEM:

ca 1 dygn innan hon blev mördad skrev hon:

23:38
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för
dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med dig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.
Senast redigerad av giveawayyourlove 2013-12-07 kl. 12:30.
Citera
2013-12-07, 12:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag menar inte utgången specifikt, utan vad han själv uppger i förhören om att han har så mycket att göra. Och det stämmer ju onekligen. Han håller på med restaurangen, han åker till Kalix och jobbar, han har karaten flera gånger i veckan. Ett klassiskt symptom på stress är att man börjar glömma saker. Här är en typisk sådan detalj där det Berg säger faktiskt stämmer in på det man kan se från utredningen och således är en fullt rimlig förklaring. Ändå utgår folk från att han måste ljuga. Inte kan ha ha dåligt minne om vad som skrivs i några SMS från en person som hade för vana att bomba honom med såna. Inte kan han glömma att köpa några grejer på en affär. Inte kan ha ha svårt att minnas vad han gjorde en vanlig lördagskväll efter hemkomst? Jo - se det är precis vad man kan vänta sig att folk som lever ett sånt liv kan ha. Inget konstigt, inget mystiskt, inget tecken på att han ljuger.

Svårt att dra sig till minnes det som inte är lagt på minnet. Men är MB inblandad i detta minns han säkert både innehållet i raderade sms och vad han haft för sig under lördagen och flera dagar framåt. MB är uppenbart selektiv i sin minnesåtergivning, och frågan är ju varför ..
Citera
2013-12-07, 12:35
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Du förvränger fakta, de träffades inte ofta, MB körde henne inte ofta. Om du läser sms-trafiken var VB besviken på MB för att han inte träffade henne längre. Hon ville att de skulle träffas och göra sånt som de tidigare gjorde. Uppenbarligen ville MB hålla sig ifrån VB så mycket som möjligt.

MB körde hem VB 2 maj, enligt FUP.
Citera
2013-12-07, 12:38
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du menar den som det står Boden M4 på?
AN säger följande i förhöret
Citat:
Terese och Andreas kom med bil och hämtade Annika och Micael vid
18-tiden. Annika säger att Micael kom hem ungefär 30-60 minuter före de blev upphämtade.
Micke säger följande
Citat:
Han kom dit vid 14-15 tiden och åkte vid 18 tiden hem för att byta om
och duscha för att bli hämtad av vännerna Lindberg Andreas Therese
Citat:
Micke lämnar restaurangen 17.30-18.00-tiden. Hans hustru ringer till honom och säger att han skall åka hem för de skall ut på middag.

Att man inte kan specificera exakta tider är inte så konstigt, men man kan väl tänka att MB med tanke på vad de båda säger åker hemåt nån gång mellan 17-18. Den mest troliga väg att åka från resturangen är ut på Garnisonsgatan. Kan det vara förklaringen till varför hans telefon kopplar upp mot den masten vid den tiden?
Citera
2013-12-07, 12:41
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Herregud, lille vän- va snäll och sluta hitta på en massa! De träffades visst ofta och det va VB som försökte avsluta relationen!!!

FRÅGAN ÄR VEM SOM EGENTLIGEN AVVISADE VEM:

ca 1 dygn innan hon blev mördad skrev hon:

23:38
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för
dig)
) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med dig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.

Du verkar totalt sakna analytisk förmåga, det har du bevisat ett otal ggr.

Vem var det tex. inledde sms:ande till MB på morddagen? Jo VB.
VB avslutade relationen, säkert.

Anledningen till att VB skrev det fetade var i frustration över att MB nonschalerade henne.
Om du läste VB:s sms-historik genomsyras den av "hot" till MB för att få honom att återuppta relationen.
Det räcker inte att bara leta ett lösryckt meddelande i deras konversation, du måste för f-n läsa igenom hela konversationen, Foliehatt.
Citera
2013-12-07, 12:42
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
MB körde hem VB 2 maj, enligt FUP.

Får du det till ofta?
Citera
2013-12-07, 12:46
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om MB är inblanda i detta - vilket många tror att han är - vet han precis vad de raderade sms:en handlade om.
Ja OM han är inblandad så vet han sannolikt det, men det är ju inte på något vis någon bekräftad sanning och det finns ju mig veterligen ingenting heller som handfast pekar på att han är inblandad annat än att ett antal personer på FB har en känsla av det eller tror det. Så jag utgår från det han själv påstår då det på inget sätt motbevisats.
Citera
2013-12-07, 12:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

[...]

Vad menar du med att MB inte skulle ha känt till att de skulle ut på kvällen? AN säger ju i förhör att hon ringde och påminde honom, alltså visste han det men hon kanske var orolig att han glömt det (för att hon vet att han är en stressad och glömsk person?).

Inte direkt okänt att stressfaktorn ökar vid oro och dåligt samvete .. Kanske normaltillståndet för MB ?
Citera
2013-12-07, 13:01
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Inte direkt okänt att stressfaktorn ökar vid oro och dåligt samvete .. Kanske normaltillståndet för MB ?
Det gör den säkert, men om vi ska hålla oss till det vi vet med säkerhet så är det att han har en resturang där han både kockar, gör inköp, renoverar, sköter bokföring. Dessutom så arbetar han som lärare. Förutom det så håller han i karateklubben och har träningspass där. Det kan nog ge upphov till en rätt stressig tillvaro tror du inte?
Att han skulle vara stressad för att han är orolig och har dåligt samvete finns däremot inte det minsta belägg för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in