Citat:
D kan man ju fundera p vad som hnder med den aska som ingen vill hmta? Jag r tveksam till att den sprids p ett respektfullt stt. Frmodligen slngs den bara...
Skulle vara intressant att hra ifrn ngon som faktiskt jobbar med detta.
Sedan s har jag funderat lite p hur man ska veta (vid separat kremering) att ens hund/katt verkligen r den man fr hem i urnan. Vid gemensam kremering, hur kan man vara sker p att man ver huvud taget fr lite av ens egen hund/katt och inte aska frn t.ex kremering nummer 2 den dagen, och att ens hund var med i kremering nummer 1..
Jag tycker nog att en gemensam kremering r ganska respektlst mot djuret man har frlorat. Fast man kanske inte ska tnka s mycket p just detta, fr det ligger trots allt ngot i vad du sger angende att det kan betyda mycket att sprida aska just som en symbolisk handling.
Jag valde separat kremering till min katt, och det skilde rejlt mycket i pris jmfrt med gemensam kremering. Personligen tyckte jag det var vrt varenda krona.
Skulle vara intressant att hra ifrn ngon som faktiskt jobbar med detta.
Sedan s har jag funderat lite p hur man ska veta (vid separat kremering) att ens hund/katt verkligen r den man fr hem i urnan. Vid gemensam kremering, hur kan man vara sker p att man ver huvud taget fr lite av ens egen hund/katt och inte aska frn t.ex kremering nummer 2 den dagen, och att ens hund var med i kremering nummer 1..
Jag tycker nog att en gemensam kremering r ganska respektlst mot djuret man har frlorat. Fast man kanske inte ska tnka s mycket p just detta, fr det ligger trots allt ngot i vad du sger angende att det kan betyda mycket att sprida aska just som en symbolisk handling.
Jag valde separat kremering till min katt, och det skilde rejlt mycket i pris jmfrt med gemensam kremering. Personligen tyckte jag det var vrt varenda krona.
Gr att ringa o frga. Dessa (Krema) sger att de strr den ute i naturen, nr jag pratat med dem har de pratat om en nrliggande kohage dr de hade avtal med bonden, kan ju ha ndrats.
Citat:
http://www.krema.se/sa-har-gar-det-till.html
023- 77 12 25
070-601 11 50
eller mejla: info@krema.se
070-601 11 50
eller mejla: info@krema.se
Det kommer ju nd till slut handla om att man litar p vad de sger eller inte. Krema har iaf frut haft ett erbjudande att man kan f vara med nr de kremerar, men det r ju knappast mjligt fr srskilt mnga.