2013-12-06, 20:14
Medlem
Mickeavensiss avatar
Stendött här nu? Var det bara mig ni skulle visa Er fina för? Jag som driver debatten/flödet? Ok då får jag säga några ord så flödet kommer igång igen, min laserbehandling är avslutad för denna gång och nu kommer efterskalven, trött och håglös men vid gott mod har ju gått igenom detta många gånger förut så jag vet vad som väntar...vet att andra fått mod och testat laser, gott så
Citera
2013-12-06, 20:21
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Stendött här nu? Var det bara mig ni skulle visa Er fina för? Jag som driver debatten/flödet? Ok då får jag säga några ord så flödet kommer igång igen, min laserbehandling är avslutad för denna gång och nu kommer efterskalven, trött och håglös men vid gott mod har ju gått igenom detta många gånger förut så jag vet vad som väntar...vet att andra fått mod och testat laser, gott så

Trött och håglös, är det biverkningar?
Citera
2013-12-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Allvarligt talat. Vad är det för fel på dig egentligen?
Citera
2013-12-06, 20:34
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Trött och håglös, är det biverkningar?
Biverkningar? Ja det kan man kanske säga är ju jobbigt att gå igenom en behandling och så när man avslutat den så kommer tröttheten och håglösheten men man är ju fri från tinnitus så det tar man med en klackspark
Citera
2013-12-06, 20:37
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch

Allvarligt talat så har jag haft kraftig tinnitus och det var inte bra ska jag säga dig, var obalanserad, lättirriterad, allmänt jobbig men nu känns det bättre vännen
Citera
2013-12-06, 21:04
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch

Hur mår du själv?
Citera
2013-12-06, 21:14
Medlem
Mickeavensiss avatar
Många som kontaktat mig och provar nu på laser det gläder mig men ni tar själva ansvar för vad ni gör, jag har gått i klinik i många år och vet vad som passar mig och min tinnitus, tänk på att utbildning inom detta kan ju vara bra och att ta genvägar kan ju lyckas men är inget att rekommendera...
Citera
2013-12-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelshampo
Du gör honom bara mer deprimerad när du konstant säger att det aldrig kommer gå över, och att han inte får leva sitt liv till det fulla.
Du är ingen läkare, plus att han bara har haft det i två veckor i samband med öroninflammation.
TS: Jag tror det kommer gå över inom dem närmaste två veckorna!
Dem flesta som får det i samband med öroninflammation brukar det iallafall gå över för, så vi får hoppas att det kommer hända detsamma med dig.

Det har minskat iallafall, Var faktiskt till Läkaren, som sa att ljudet till 99 % beror på ett undertryck i trumhinnan som gör att den buktar in, och att det säkerligen kommer försvinna då dom sätter in rör

Förövrigt så stör det mig inte överhuvud taget längre
P.S kul med en som tänker positivt iallafall
Citera
2013-12-06, 21:49
Medlem
Mickeavensiss avatar
Laser är lösningen på tinnitusen det är jag helt övertygad om av egen erfarenhet, vi får hoppas det kan sprida sig så fler kan resa sig ur rullstolen (bildligt talat), sen finns det alltid folk som sätter sig på ändan och absolut inte vill ha hjälp eller att andra ska få det..(Putsch )
Senast redigerad av Mickeavensis 2013-12-06 kl. 22:17.
Citera
2013-12-06, 22:30
Medlem
Mickeavensiss avatar
Tycker folk som funderar om sin egen tinnitus ska ta kontakt med kliniken i Hovmantorp och fråga lite, bättre medmänniska får man leta efter, inte alls som ni tror bara pengar och formellt samtal, Micke är trevlig och kan "ta" folk , testa det gjorde jag och jag anser att han är en av dom bästa människor jag mött i mitt liv...
Citera
2013-12-06, 23:11
Medlem
Nochillss avatar
Mickeavensis, du har skrivit om att du prövade på LLLT redan för 6 år sen och kände dig nöjd då.

Vidare skrev du att du har fått tillbaka din tinnitus till nästan samma nivå pga arbete i bullriga miljöer. Har sjuksköterskan Zazzio kunnat fastställa vilken frekvens i öronsnäckan (cochlea) som din huvudsakliga tinnitus ligger på; 11000 mHz är väl den vanligaste?
Citera
2013-12-06, 23:18
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Mickeavensis, du har skrivit om att du prövade på LLLT redan för 6 år sen och kände dig nöjd då.

Vidare skrev du att du har fått tillbaka din tinnitus till nästan samma nivå pga arbete i bullriga miljöer. Har sjuksköterskan Zazzio kunnat fastställa vilken frekvens i öronsnäckan (cochlea) som din huvudsakliga tinnitus ligger på; 11000 mHz är väl den vanligaste?

Ja han fixerade min tinnitus, vad jag hade då och vad jag hade efter behandling, och det var betydligt lägre efter behandling men det behövde han ju inte mäta för det kände jag ju tydligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in