2013-12-06, 01:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad hjälper det om Polisen inte anser att tipset är intressant för utredningen (läs: pekar åt "fel" håll)

Vem säger det av dignitet att det pekar åt fel håll? Nämn en som har befogenhet eller att det pågår utredning mot polis och åklagare om att utredningen är dålig eller felaktig.

Källa som sagt vad.
Citera
2013-12-06, 01:13
Medlem
Citat:
Vad hjälper det om Polisen inte anser att tipset är intressant för utredningen (läs: pekar åt "fel" håll)
Vad jag förstått är inte förundersökningen stängd förrän han är dömd?
jag förstår inte riktigt vad du menar, helt ärligt
Senast redigerad av moa-tove 2013-12-06 kl. 01:16.
Citera
2013-12-06, 01:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Vad jag förstått är inte förundersökningen stängd förrän han är dömd?

Förundersökningen tar nog inte upp tips som har med oskyldig att göra det är ett som är säkert.
Och i värsta fall kan det röra sig om förföljelse och förtal.
Däremot tips om KJs förehavande.
Citera
2013-12-06, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Förundersökningen tar nog inte upp tips som har med oskyldig att göra det är ett som är säkert.
Och i värsta fall kan det röra sig om förföljelse och förtal.
Däremot tips om KJs förehavande.
Ok, så måste det ju vara. Jag förstod inte inlägget vad som menade med fel håll.
Citera
2013-12-06, 01:23
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tog idag en promenad från den plats en asiatisk kvinna iakttogs runt Åberget till båtuppläggningsplatsen vid älven. Jag har plottat in gångvägen på kartan: http://goo.gl/maps/Easu2

Jag har tidigare visat hur Google Maps visar i en mobil hur man tar sig från platsen på Lejonbacksvägen till MB:s bostad: http://imageshack.us/a/img163/3896/nf8u.png

Det kan tänkas att VB valde den vägen från KJ till MB, men när hon kom till korsvägen fick hon se detta: http://img837.imageshack.us/img837/1918/tcl7.jpg. Enligt Google skulle hon ta vänstra vägen, men det skymde, och eftersom hon var mörkrädd bör hon ha valt den högra vägen. Det gjorde jag också. Strax efteråt förlorades kontakten med 3G, och kom tillbaka sju minuter senare, alltså ungefär lika länge som VB tappade kontakten 20:32 till 20:38.

Jag fortsatte ner mot älven. I våras, under söket efter VB, rapporterade en flashbackare att han hittat en svart väska vid den platsen. Notera FUP, sid 1060.

Väskan låg kvar: http://img571.imageshack.us/img571/275/edf8.jpg. Väskan var totalt igenfrusen och gick inte att öppna. Jag lät den ligga kvar. Intill väskan låg en del skräp, ett trasigt tangentbord, en cd-skiva, ett fodral, en systemkasse och annat: http://img14.imageshack.us/img14/3217/he56.jpg.

Jag är för trött för att dra några direkta slutsatser av mina iakttagelser, men det kanske finns någon på tråden som kan göra det?

Får jag fråga; de 2 "vägar" du ritat upp blått, är de farbara med bil?"
Citera
2013-12-06, 01:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
De kommer att bedöma KJ och inte MB i alla fall det är det första du ska ta in.
Sen kommer man aldrig ha MB misstänkt i detta fallet för det är liksom polisiärt uppklarat och jag tror inte du förstår skillnaden. Så tala inte om dåliga utredningar och annat som inte har med saklighet att göra. Det är verkligheten som gäller inte fantasier som inte existerar. KJ kommer alltid att vara den man prioriterar som misstänkt för mord i detta fallet. Så om du inbillar dig att han frias i HR och att man sen tar in någon annan, så får du tänka om. Det är pinsam nivå i tråden inget annat.

Men om jag ska tippa på något så fälls han i Hovrätten också, och det pga den övertygande bevisningen. Först ska dock domslut meddelas i Tingsrätten.
Tingsrätten fann det som krävs för en fällande dom så jag behöver inte hitta vare sig mordvapen, eller brottsplats. Var har du fått den informationen ifrån att man måste finna detta? Lär dig för fan vad som sägs i stället eller läs på.

Du skriver att man inte gått till botten med utredningen. Men vem är du att avgöra det?
En nobody på ett forum som strikt har en åsikt. Men ingenstans där man har befogenhet att ge kritik finns framförd sådan mot utredningen. Fablernas värld grundat på åsikter har ingen förankring alls.

"Polisiärt uppklarat" brukar vara en omskrivning av att fallet INTE är uppklarat på riktigt. Förstår inte du skillnaden ?

Vad menar du är "övertygande bevisning" att KJ mördat och styckat Vatchareeya Bangsuan ?

Tycker du att man gick till botten med utredningen av MB under den tid han var misstänkt ? Att man INTE undersökte utrymmen tillhörande den misstänkte såsom restaurang, bilar, garage, fritidshus och dennes privata bostad menar du stod helt i överensstämmelse med normal standardprocedur i en mordutredning. Vilken jävla planet kommer du ifrån ??
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-06 kl. 02:18.
Citera
2013-12-06, 01:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Min enkla gissning är att dom sinsemellan använder "kodord" som kan hänföras till karaten men som egentligen har en sexuell innebörd. Dom vet vad det betyder men för en oinsatt har det annan mer bokstavlig betydelse. MB hänvisar ofta till att det handlar om karateträningen. T.ex. att hon som straff skall få göra extra armhävningar.

Det köper inte jag.

Herregud är det en roman om MB och VB och saker som inte har förankring i den här mordutredningen.
Var kan man läsa om att koder och armhävningar har med mordet på VB att göra?

Citat:
"Polisiärt uppklarat" brukar vara en omskrivning av att fallet INTE är uppklarat på riktigt. Förstår inte du skillnaden ?

Vad menar du är "övertygande bevisning" att KJ mördat och styckat Vatchareeya Bangsuan ?

Tycker du att man gick till botten med utredningen av MB under den tid han var misstänkt ? Att man INTE undersökte utrymmen tillhörande den misstänkte såsom restaurang, bilar, garage, fritidshus och dennes privata bostad stod helt i överensstämmelse med normal standardprocedur i en mordutredning. Vilken jävla planet kommer du ifrån ??

Ni är rubbade helt klart. Det finns inget som tyder på att man inte utrett i det här fallet.
Ni förföljer personer i Boden utan minsta underlag, och då ska man fälla KJ för mord pga den övertygande bevisningen.

Nej, polisiärt uppklarat betyder att man inte utreder mer och anser sig vara klara med gm i det här fallet. Nej, övertygande bevisning i verkligheten betyder att KJ döms för mord på VB., Är det något du missat i det här fallet?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-06 kl. 01:31.
Citera
2013-12-06, 01:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan bara inte få ihop vittnesiakttagelsen 21:30 med VB mobil 20:32-, när den byter från 3 till 2.

Har länge önskat mig att vittent CB utfrågats på alla tänkliga bra sätt om hon möjligtvis kunde ha tagit fel på tiden när hon såg den asiatiskat flickan på Lejonbacksvägen kvälen den 4 Maj.

Kan makens, denna dag, grava magskjukdom på någott sätt ha förvirrat hennes tidsuppfattning?
Citera
2013-12-06, 01:41
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilken typ av kompisar har han? Visst var det han som fick en bil av MB?

Eller så minns jag fel.

Inte als samme person.
Citera
2013-12-06, 01:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ok, så måste det ju vara. Jag förstod inte inlägget vad som menade med fel håll.

Med åt "fel håll" menade jag att gärningspersonerna inte bör återfinnas inom grupper med högerextrema åsikter (rasismmotiv). Det är en politiskt ytterst känslig fråga. Och heller inte titta åt ett håll där det kan finnas vänskapsband av något slag och anledning. Precis lika känsligt det ..
Citera
2013-12-06, 01:59
Medlem
Citat:
Herregud är det en roman om MB och VB och saker som inte har förankring i den här mordutredningen.

Uppenbart har du svårt att tänka i flera led.

Om du läser Fup:en säger MB själv att många SMS handlade om sex. Likväl som VB benämndes Jan-Erik Wass i hans telefonbok för han dölja deras förhållande.

Samtidigt är det inte mycket som är direkt sexuella saker som framgår. Mer än anspelningar och som indirekt går att utläsa.

Men om inte MB svarade på hennes mess så lade hon också ut det offentligt på FB.

OM du inte ser det mönster jag ser av deras konversation under två års tid.

Då är det så. Punkt.
Citera
2013-12-06, 02:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Ni är rubbade helt klart. Det finns inget som tyder på att man inte utrett i det här fallet.
Ni förföljer personer i Boden utan minsta underlag, och då ska man fälla KJ för mord pga den övertygande bevisningen.

Nej, polisiärt uppklarat betyder att man inte utreder mer och anser sig vara klara med gm i det här fallet. Nej, övertygande bevisning i verkligheten betyder att KJ döms för mord på VB., Är det något du missat i det här fallet?

Det finns ingen övertygande bevisning, eller bevisning över huvud taget, som fastställer att KJ mördat och styckat Vatchareeya Bangsuan, oavsett vad tingsrätten anser. Vilket ord är det du inte förstår ??

Edit: Vad tror du det beror på att tingsrätten och hovrätten påfallande ofta kommer till olika ståndpunkter i skuldfrågan ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in