2013-12-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ingen mening med att ropa på polisen, de har säkert sina favoriter här i tråden som de lierat sig med, KJ är mördaren, punkt.

EDIT;Vore kul att få en gångtid ifrån där vittnet sett en asiatiska fram till den punkt där mobilen byter från 3 till 2.

Ja alltså, om man kan plocka upp varenda fimp rund ödehuset, analysera varenda (ursäkta överdriften) plastmugg i skogarna runt fyndplatserna - men inte alls kolla upp detta med var vittnet såg kvinnan och i alla fall göra nånting av iakttagelsen??? Gå till den platsen och fortsätta gå, räkna ut tider och också upptäcka hur mobilen kanske även i deras koll hade bytt ner till 2G i några minuter.

Som sagt, kan man analysera varenda fimp i östra Boden, kan man också göra samma promenad som Q har gjort.
Citera
2013-12-05, 23:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Ja alltså, om man kan plocka upp varenda fimp rund ödehuset, analysera varenda (ursäkta överdriften) plastmugg i skogarna runt fyndplatserna - men inte alls kolla upp detta med var vittnet såg kvinnan och i alla fall göra nånting av iakttagelsen??? Gå till den platsen och fortsätta gå, räkna ut tider och också upptäcka hur mobilen kanske även i deras koll hade bytt ner till 2G i några minuter.

Som sagt, kan man analysera varenda fimp i östra Boden, kan man också göra samma promenad som Q har gjort.

Polisen har ju kommit fram till att VB mobil har funnits i ett visst väderstreck i förhållande till masten som ligger där vid Lejonbacksvägen har jag för mig, och om hon befann sig öster om masten så stämmer det inte med att mobilen fanns i KJ lägenhet.
Citera
2013-12-06, 00:08
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tog idag en promenad från den plats en asiatisk kvinna iakttogs runt Åberget till båtuppläggningsplatsen vid älven. Jag har plottat in gångvägen på kartan: http://goo.gl/maps/Easu2

Jag har tidigare visat hur Google Maps visar i en mobil hur man tar sig från platsen på Lejonbacksvägen till MB:s bostad: http://imageshack.us/a/img163/3896/nf8u.png

Det kan tänkas att VB valde den vägen från KJ till MB, men när hon kom till korsvägen fick hon se detta: http://img837.imageshack.us/img837/1918/tcl7.jpg. Enligt Google skulle hon ta vänstra vägen, men det skymde, och eftersom hon var mörkrädd bör hon ha valt den högra vägen. Det gjorde jag också. Strax efteråt förlorades kontakten med 3G, och kom tillbaka sju minuter senare, alltså ungefär lika länge som VB tappade kontakten 20:32 till 20:38.

Jag fortsatte ner mot älven. I våras, under söket efter VB, rapporterade en flashbackare att han hittat en svart väska vid den platsen. Notera FUP, sid 1060.

Väskan låg kvar: http://img571.imageshack.us/img571/275/edf8.jpg. Väskan var totalt igenfrusen och gick inte att öppna. Jag lät den ligga kvar. Intill väskan låg en del skräp, ett trasigt tangentbord, en cd-skiva, ett fodral, en systemkasse och annat: http://img14.imageshack.us/img14/3217/he56.jpg.

Jag är för trött för att dra några direkta slutsatser av mina iakttagelser, men det kanske finns någon på tråden som kan göra det?
Wow. Bra jobbat! Lite ny information att sätta tänderna i. (Kommer att ligga sömnlös inatt.)

Vet inte om det är mycket begärt, men går det att sätta ut på kartan var du tog bilden och vart du tappade/fick tillbaka 3G signalen?
Citera
2013-12-06, 00:09
Medlem
Citat:
Polisen har ju kommit fram till att VB mobil har funnits i ett visst väderstreck i förhållande till masten som ligger där vid Lejonbacksvägen har jag för mig, och om hon befann sig öster om masten så stämmer det inte med att mobilen fanns i KJ lägenhet.

Just alla master och positioner och gradvinklar och klockslag osv - det bollar jag gärna över till nån annan som har bättre koll.
Bättre det än att rådda i teorier och funderingar som går helt stick i stäv med just sån fakta.
Citera
2013-12-06, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
LJ skulle inte jag våga lattja runt med pga hans kompisar...

Vilken typ av kompisar har han? Visst var det han som fick en bil av MB?

Eller så minns jag fel.
Citera
2013-12-06, 00:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ja. precis. Alexander F lr Alexander Eveli* (n)

Alexander Elveli* (n) det fattades ett "l"

AE var en av killarna som sa att dom hittade en plastpåse med blodiga kalsonger etc.
AE är ochså den kille som satt i sin bil och tittade på när dom hittade VBs kropp på fyndplast 2
AE gjorde någon sorts direkt rapport till sin facebook från sin bil vid fyndplats 2 (jag har bilden han tagit innefrån sin bil där man ser polisen vid avspärningarna )
AE blir nämned i FUP 1459 förhör med LO:

"LO har inte deltagit i ngt av eftersöken. Han visste inte ens att det varit några tills en kompis
visade upp bilder på polisbilar i samband med fynden som gjordes. LO tror att det var
AE. Han hade varit och tagit bilder vid avspärrningarna vilka han lade ut på
Instagram."

En tjej som på sin före detta blogg kallar sig "bajstrosa", en blogg som ïnte finns längre, har enligt hon själv tidligare varit ihop med AE.

Hon skrev på sin blogg den 23 Maj, och la ochså ut AEs foto från hans bil på fyndplatsen, och skrev:

bajstrosa.blogg.se

I brist på sensmoral... och sånt som sabbar stämningen.

Mordet i Boden
Publicerad 2013-05-23 10:32:00 i Svammel

bajstrosa:
Jag kan som inte riktigt släppa det. Killen som lagt upp dem här bilderna på facebook har ingen som helst respekt för tjejer. Han är en sexistisk jävla skithög som inte har någon som helst respekt för någon. Han är hom*fo* (*=o *=m), gillar att jaga, tycker det är coolt att skjuta pistol och tycker skämt som förtrycker kvinnor är jättekul. Jag vet det eftersom att jag har varit tillsammans med honom. Den här killen var med och hittade de blodiga herrunderkläderna i skogen. VAD FAN HADE HAN DÄR ATT GÖRA SENT PÅ KVÄLLEN!??

("bajstrosa" postat bild kopi av AEs bild från AEs bil vid fyndplats2)
bajstrosa kommenterar bilden:

"Varför i hela helvette sitter man (med sina kompisar?) i en bil och tittar på? Är det roligt och spännande att en stackars liten 20årig flicka har blivit styckmördad kanske? Jag blir så sjukt äcklad."

("bajstrosa" postat bild kopi av AEs bild från polisens presskonferens efter fyndet vid fyndplats 2.
under bilden har AE kommenterat:
"Tur att man inte for runt med tigersåg på berget där" )

bajstrosa kommenterar AEs bild och kommentar:
Vem fan skriver sådär?! Hurfan kan man skämta om det? Det är precis som att han tycker att det är roligt?

bajstrosa skriver på sin blogg dagen innan:
Publicerad 2013-05-22 13:23:34
Fyfan...
Ni vet den där tjejen som försvunnit i Boden? En kille jag är bekant med är huvudmisstänkt och nu när jag öppnar aftonbladet läser jag att min gamla pojkvän hittat en påse med blodiga underkläder i en bunker... Tjejen har hittats styckmördad i ett ödehus. Hon gick årskursen över min lillebror och läste samma program. Fyfan vad hemskt och obehagligt!!!!

AE bor i eget litet hus i Norra Bredåker ca 20 km norr om Boden.
CS bor ochså i Norra Bredåker, på ett boende, ca 300 m från AE.
CS som många vet vem är, den udda killen som var väldigt förtjust i VB och kallade henne sin syster (vilket hon ju inte var) CS har postaddress (Goodman?) på Batterivägen ca 100 meter från KJs bostad.
Batterivägn (mycket liten väg) där både utspårade M Karlsson och Jannik's pojkvänn KM har post address (har dom båda ochså Goodman på Batterivägen?)

Tycker att det var fler som bodde i Norra Bredåker på boendet där CS bor, någon som vet?
Citera
2013-12-06, 00:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
AN säger att MB är misstänkt. Jaha? MB har aldrig varit misstänkt för detta försvinnande/mord/styckning m.m.

Jaha... så det vet du altså mera om änn MBs fru???
Citera
2013-12-06, 00:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
LJ skulle inte jag våga lattja runt med pga hans kompisar...

OK, vad är det för sorts kompisar LJ har då, kan du utvekla det?
Citera
2013-12-06, 00:55
Medlem
Citat:
Ingen mening med att ropa på polisen, de har säkert sina favoriter här i tråden som de lierat sig med, KJ är mördaren, punkt.

EDIT;Vore kul att få en gångtid ifrån där vittnet sett en asiatiska fram till den punkt där mobilen byter från 3 till 2.
Detta var intressant. Polisen har favoriter i denna tråden som de allierat sig med. Hur menar du då? Menar du även folk som bor i andra kommuner och i övriga Sverige? Bara för att man tror att KJ är skyldig betyder det väl ändå inte att man ingått någon slags allians med Polisen? Har man tips till polisen ska man väl delge den?
Finns maffian i Boden och här i tråden som då polisen håller bakom ryggen och skyddar? Är det så du menar? Överdriver du inte lite nu!? Eller var det kanske något helt annat du menade. Berätta
Citera
2013-12-06, 01:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013

Lekmännen i TR tycker att det räcker, men frågan är vad hovrätten tycker.

De kommer att bedöma KJ och inte MB i alla fall det är det första du ska ta in.
Sen kommer man aldrig ha MB misstänkt i detta fallet för det är liksom polisiärt uppklarat och jag tror inte du förstår skillnaden. Så tala inte om dåliga utredningar och annat som inte har med saklighet att göra. Det är verkligheten som gäller inte fantasier som inte existerar. KJ kommer alltid att vara den man prioriterar som misstänkt för mord i detta fallet. Så om du inbillar dig att han frias i HR och att man sen tar in någon annan, så får du tänka om. Det är pinsam nivå i tråden inget annat.

Men om jag ska tippa på något så fälls han i Hovrätten också, och det pga den övertygande bevisningen. Först ska dock domslut meddelas i Tingsrätten.
Tingsrätten fann det som krävs för en fällande dom så jag behöver inte hitta vare sig mordvapen, eller brottsplats. Var har du fått den informationen ifrån att man måste finna detta? Lär dig för fan vad som sägs i stället eller läs på.

Du skriver att man inte gått till botten med utredningen. Men vem är du att avgöra det?
En nobody på ett forum som strikt har en åsikt. Men ingenstans där man har befogenhet att ge kritik finns framförd sådan mot utredningen. Fablernas värld grundat på åsikter har ingen förankring alls.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-06 kl. 01:04.
Citera
2013-12-06, 01:08
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tog idag en promenad från den plats en asiatisk kvinna iakttogs runt Åberget till båtuppläggningsplatsen vid älven. Jag har plottat in gångvägen på kartan: http://goo.gl/maps/Easu2

Jag har tidigare visat hur Google Maps visar i en mobil hur man tar sig från platsen på Lejonbacksvägen till MB:s bostad: http://imageshack.us/a/img163/3896/nf8u.png

Det kan tänkas att VB valde den vägen från KJ till MB, men när hon kom till korsvägen fick hon se detta: http://img837.imageshack.us/img837/1918/tcl7.jpg. Enligt Google skulle hon ta vänstra vägen, men det skymde, och eftersom hon var mörkrädd bör hon ha valt den högra vägen. Det gjorde jag också. Strax efteråt förlorades kontakten med 3G, och kom tillbaka sju minuter senare, alltså ungefär lika länge som VB tappade kontakten 20:32 till 20:38.

Jag fortsatte ner mot älven. I våras, under söket efter VB, rapporterade en flashbackare att han hittat en svart väska vid den platsen. Notera FUP, sid 1060.

Väskan låg kvar: http://img571.imageshack.us/img571/275/edf8.jpg. Väskan var totalt igenfrusen och gick inte att öppna. Jag lät den ligga kvar. Intill väskan låg en del skräp, ett trasigt tangentbord, en cd-skiva, ett fodral, en systemkasse och annat: http://img14.imageshack.us/img14/3217/he56.jpg.

Jag är för trött för att dra några direkta slutsatser av mina iakttagelser, men det kanske finns någon på tråden som kan göra det?

Värkligen bra jobbat Q, respekt för det !

Kan inte omedelbart dra några slutsattser, men vil bara tillägga att väskan du omtalar var av märket "sportia" :

Och i FUP 1525 hittade jag detta:

Kristoffer säger att under lördagen (TF: den 4 Maj) hade Vatchareeya på sig:
En svart jacka
Svarta Team-sportia mjukisbyxor
En grå/vit vanligt T-shirt

Så altså inte någon slutsats, dock en liten observation:

Väskan någon hittade readan våren 2013 och som du hittade igen i dag, och de byxor VB hadde på sig den 4 Maj, är av samma märke.
Citera
2013-12-06, 01:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Detta var intressant. Polisen har favoriter i denna tråden som de allierat sig med. Hur menar du då? Menar du även folk som bor i andra kommuner och i övriga Sverige? Bara för att man tror att KJ är skyldig betyder det väl ändå inte att man ingått någon slags allians med Polisen? Har man tips till polisen ska man väl delge den?
Finns maffian i Boden och här i tråden som då polisen håller bakom ryggen och skyddar? Är det så du menar? Överdriver du inte lite nu!? Eller var det kanske något helt annat du menade. Berätta

Vad hjälper det om Polisen inte anser att tipset är intressant för utredningen (läs: pekar åt "fel" håll)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in