Citat:
Ursprungligen postat av
swedemiss
Ja. precis. Alexander F lr Alexander Eveli* (n)
Alexander Elveli* (n) det fattades ett "l"
AE var en av killarna som sa att dom hittade en plastpåse med blodiga kalsonger etc.
AE är ochså den kille som satt i sin bil och tittade på när dom hittade VBs kropp på fyndplast 2
AE gjorde någon sorts direkt rapport till sin facebook från sin bil vid fyndplats 2 (jag har bilden han tagit innefrån sin bil där man ser polisen vid avspärningarna )
AE blir nämned i FUP 1459 förhör med LO:
"LO har inte deltagit i ngt av eftersöken. Han visste inte ens att det varit några tills en kompis
visade upp bilder på polisbilar i samband med fynden som gjordes. LO tror att det var
AE. Han hade varit och tagit bilder vid avspärrningarna vilka han lade ut på
Instagram."
En tjej som på sin före detta blogg kallar sig "bajstrosa", en blogg som ïnte finns längre, har enligt hon själv tidligare varit ihop med AE.
Hon skrev på sin blogg den 23 Maj, och la ochså ut AEs foto från hans bil på fyndplatsen, och skrev:
bajstrosa.blogg.se
I brist på sensmoral... och sånt som sabbar stämningen.
Mordet i Boden
Publicerad 2013-05-23 10:32:00 i Svammel
bajstrosa:
Jag kan som inte riktigt släppa det. Killen som lagt upp dem här bilderna på facebook har ingen som helst respekt för tjejer. Han är en sexistisk jävla skithög som inte har någon som helst respekt för någon. Han är hom*fo* (*=o *=m), gillar att jaga, tycker det är coolt att skjuta pistol och tycker skämt som förtrycker kvinnor är jättekul. Jag vet det eftersom att jag har varit tillsammans med honom. Den här killen var med och hittade de blodiga herrunderkläderna i skogen. VAD FAN HADE HAN DÄR ATT GÖRA SENT PÅ KVÄLLEN!??
("bajstrosa" postat bild kopi av AEs bild från AEs bil vid fyndplats2)
bajstrosa kommenterar bilden:
"Varför i hela helvette sitter man (med sina kompisar?) i en bil och tittar på? Är det roligt och spännande att en stackars liten 20årig flicka har blivit styckmördad kanske? Jag blir så sjukt äcklad."
("bajstrosa" postat bild kopi av AEs bild från polisens presskonferens efter fyndet vid fyndplats 2.
under bilden har AE kommenterat:
"Tur att man inte for runt med tigersåg på berget där" )
bajstrosa kommenterar AEs bild och kommentar:
Vem fan skriver sådär?! Hurfan kan man skämta om det? Det är precis som att han tycker att det är roligt?
bajstrosa skriver på sin blogg dagen innan:
Publicerad 2013-05-22 13:23:34
Fyfan...
Ni vet den där tjejen som försvunnit i Boden? En kille jag är bekant med är huvudmisstänkt och nu när jag öppnar aftonbladet läser jag att min gamla pojkvän hittat en påse med blodiga underkläder i en bunker... Tjejen har hittats styckmördad i ett ödehus. Hon gick årskursen över min lillebror och läste samma program. Fyfan vad hemskt och obehagligt!!!!
AE bor i eget litet hus i Norra Bredåker ca 20 km norr om Boden.
CS bor ochså i Norra Bredåker, på ett boende, ca 300 m från AE.
CS som många vet vem är, den udda killen som var väldigt förtjust i VB och kallade henne sin syster (vilket hon ju inte var) CS har postaddress (Goodman?) på Batterivägen ca 100 meter från KJs bostad.
Batterivägn (mycket liten väg) där både utspårade M Karlsson och Jannik's pojkvänn KM har post address (har dom båda ochså Goodman på Batterivägen?)
Tycker att det var fler som bodde i Norra Bredåker på boendet där CS bor, någon som vet?