2013-12-05, 22:11
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Men MBs egen fru AN säger i förhör att MB var mistänkt:

FUP 1113 förhör med AN den 24 maj, 2013:

F1. Hur upplevde MB det då?

AN: Jobbigt för han var misstänkt för försvinnandet om det nu var någonting som hade hänt. Hon var i alla fall försvunnen, han upplevde det som jobbigt. På samma gång så känner han

av att jag inte gjort någonting, så jag är lugn så. Så i polisutredningen så vet jag vad jag har

gjort och handlat lite på dagen, jag har visat kvitton, alla affärer man har handlat på och

kvitton från taxin och.

AN säger att MB är misstänkt. Jaha? MB har aldrig varit misstänkt för detta försvinnande/mord/styckning m.m.
Citera
2013-12-05, 22:11
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja precis, varför skulle VB INTE vara vid liv, förstår inte hur AN ens kunde komma på tanken. Antingen visste hon, anade, eller hört något tidigare om att VB ligger risigt till, det tror jag. Kanske har KJ hotat henne och det har VB berättat för MB som i sin tur fört det vidare till AN.
Tror inte det var KJ som hotade henne, varför skulle hon då vilja träffa honom? Tror som någon annan att hon TRODDE hon var säker med KJ men osäker på någon annan - kan ha varit ett spel dem emellan utan hennes vetskap
Citera
2013-12-05, 22:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Någon trodde att kvinnan kan ha varit ANs chef o väninna, för det var inte AN.

Vem vet SÄKERT att det INTE var AN ? Någon i tråden som kollat upp detta i registren ?
Citera
2013-12-05, 22:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Om man skriver så här:

"Kanske inte vid liv" - då säger det mer att man befarar att så kan vara fallet och en sån mening andas mer en oro.

Så här skrev AN exakt, med dom stora bogstäver, utropstekken etc, alt är 100% exact:

FUP 1120 kl. 04:43 Fredag tidig morgon den 10 Maj AN på facebook "kanske INTE vid liv!!!"

FUP 1121 Kl 15:23 Fredag efterniddag den 10 maj AN på facebook "JAG fäller inte en tår!!!!!"

FUP 1122 Kl 15:47 Fredag efterniddag den 10 maj AN på facebook "Jag skulle inte offra en minut på den kackelacka!!!!"

AN skrev dessa kommentarer på facebook Fredag den 10 Maj.
Dagen innan, Tordag den 9 Maj, just innan AN skulle in på förhör ca kl 14, hadde MB medgivit inför AN att han haft en sexuel relation med VB, MEN han ljøg ju fortfarande för AN, för han sa ju att det bara
hadde hänt en enda gång, och att det hänt för 2 år sendan!!!:

FUP 1104-1105 Förhör med MB den 9 maj 2013:

AN uppger att idag efter att förhörsledaren ringde ( förhörsledarens anteckningar: jag
ringde ungefär 40 minuter före detta förhör startade) och avtalade förhörstiden så har MB
berättat att han har haft sex med Vatchareeya. MB uppgav för AN att han har haft sex
vid ett tillfälle med Vatchareeya
och detta skulle ha skett för ca: 2 års sedan. Detta skulle ha hänt vid Aldersjön utanför Boden någon gång på dagen/eftermiddagen.
AN frågade
MB vart hon befann sig när det skedde, och antagligen så var AN på jobbet. AN
säger att hon jobbade på Sunderby Sjukhus innan hon började jobba på MB restaurang.
AN säger att MB även sa att han hade dåligt samvete för att han hade haft sex med
Vatchareeya. Orsaken till att han hade sex med Vatchareeya var för att det var dåligt mellan
MB och AN, enligt MB.

MB ljuger ju som en tvättäkta psykopat!
Citera
2013-12-05, 22:37
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Den där bloggen som cirkulerade ett tag, nån som lade upp en bild inifrån en bil med solskyddet nerfällt?
Ja. precis. Alexander F lr Alexander Eveli* (n)
Citera
2013-12-05, 22:48
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Jag tror att VB kan ha hittat på vad som helst att hota/straffa MB med, kom ihåg att VB tidigare pressade pengar, 1000 kr tror jag att det va, av killen LJ i Luleå i Mars 2013, annars skulle hon anmäla honnom för våldtäkt OCH VB påstod ochså att denne LJ tagit hennes oskuld, vilket ju var løgn iom VB ju hadde haf sex med i allafall KJ och MB både i 2012 0ch 2013. VB tvingade ochså denne LJ till att sluta på karateklubben i samma momang.

Jag tror att det är möjligt att VB på allvar hotat MB både med att hon var med barn (en løgn) och att ville behålla barnet och att nu skulle AN äntligen få reda på alting, om hon ochså hotat med att anmäla Mb för våldtäkt? ja vem vet?
LJ skulle inte jag våga lattja runt med pga hans kompisar...
Citera
2013-12-05, 22:55
Medlem
Citat:
Så här skrev AN exakt, med dom stora bogstäver, utropstekken etc, alt är 100% exact:

FUP 1120 kl. 04:43 Fredag tidig morgon den 10 Maj AN på facebook "kanske INTE vid liv!!!"

FUP 1121 Kl 15:23 Fredag efterniddag den 10 maj AN på facebook "JAG fäller inte en tår!!!!!"

FUP 1122 Kl 15:47 Fredag efterniddag den 10 maj AN på facebook "Jag skulle inte offra en minut på den kackelacka!!!!"

AN skrev dessa kommentarer på facebook Fredag den 10 Maj.
Dagen innan, Tordag den 9 Maj, just innan AN skulle in på förhör ca kl 14, hadde MB medgivit inför AN att han haft en sexuel relation med VB, MEN han ljøg ju fortfarande för AN, för han sa ju att det bara
hadde hänt en enda gång, och att det hänt för 2 år sendan!!!:

FUP 1104-1105 Förhör med MB den 9 maj 2013:

AN uppger att idag efter att förhörsledaren ringde ( förhörsledarens anteckningar: jag
ringde ungefär 40 minuter före detta förhör startade) och avtalade förhörstiden så har MB
berättat att han har haft sex med Vatchareeya. MB uppgav för AN att han har haft sex
vid ett tillfälle med Vatchareeya
och detta skulle ha skett för ca: 2 års sedan. Detta skulle ha hänt vid Aldersjön utanför Boden någon gång på dagen/eftermiddagen.
AN frågade
MB vart hon befann sig när det skedde, och antagligen så var AN på jobbet. AN
säger att hon jobbade på Sunderby Sjukhus innan hon började jobba på MB restaurang.
AN säger att MB även sa att han hade dåligt samvete för att han hade haft sex med
Vatchareeya. Orsaken till att han hade sex med Vatchareeya var för att det var dåligt mellan
MB och AN, enligt MB.

MB ljuger ju som en tvättäkta psykopat!

Hon är ju naturligtvis ursinnig, besviken, arg, sårad och en massa saker efter att ha fått veta det som MB sade till henne angående honom och VB och det var inte långt därifrån till att skriva som hon gjorde.

Jag kan ha tolkat henne fel i mitt förra inlägg om betydelsen mellan raderna av hennes versaler i ordet "inte", det hon skrev var nog med ilskan fortfarande ångande i sig och sen ut över tangentbordet.
Det kan vara skrivet i arg och besviken affekt lika gärna som hur jag tolkade henne.
Citera
2013-12-05, 22:57
Medlem
Quarrels avatar
Jag tog idag en promenad från den plats en asiatisk kvinna iakttogs runt Åberget till båtuppläggningsplatsen vid älven. Jag har plottat in gångvägen på kartan: http://goo.gl/maps/Easu2

Jag har tidigare visat hur Google Maps visar i en mobil hur man tar sig från platsen på Lejonbacksvägen till MB:s bostad: http://imageshack.us/a/img163/3896/nf8u.png

Det kan tänkas att VB valde den vägen från KJ till MB, men när hon kom till korsvägen fick hon se detta: http://img837.imageshack.us/img837/1918/tcl7.jpg. Enligt Google skulle hon ta vänstra vägen, men det skymde, och eftersom hon var mörkrädd bör hon ha valt den högra vägen. Det gjorde jag också. Strax efteråt förlorades kontakten med 3G, och kom tillbaka sju minuter senare, alltså ungefär lika länge som VB tappade kontakten 20:32 till 20:38.

Jag fortsatte ner mot älven. I våras, under söket efter VB, rapporterade en flashbackare att han hittat en svart väska vid den platsen. Notera FUP, sid 1060.
Citat:
Hon hade med sig träningskläder i en svart eller mörk väska av typ Intersport med axelrem och bärhandtag.
Väskan låg kvar: http://img571.imageshack.us/img571/275/edf8.jpg. Väskan var totalt igenfrusen och gick inte att öppna. Jag lät den ligga kvar. Intill väskan låg en del skräp, ett trasigt tangentbord, en cd-skiva, ett fodral, en systemkasse och annat: http://img14.imageshack.us/img14/3217/he56.jpg.

Jag är för trött för att dra några direkta slutsatser av mina iakttagelser, men det kanske finns någon på tråden som kan göra det?
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-05 kl. 23:00.
Citera
2013-12-05, 23:00
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vem vet SÄKERT att det INTE var AN ? Någon i tråden som kollat upp detta i registren ?

ang "2013-05-05 03:35, Rattfylleri, Boden
Rattfylleri Centrala Boden

Kvinnlig bilförare född -66 stoppades vid en rutinkontroll. Blåste positivt och fick följa med för kroppsbesiktning och förhör."

Quarrel gjorde det
Citera
2013-12-05, 23:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
ang "2013-05-05 03:35, Rattfylleri, Boden
Rattfylleri Centrala Boden

Kvinnlig bilförare född -66 stoppades vid en rutinkontroll. Blåste positivt och fick följa med för kroppsbesiktning och förhör."

Quarrel gjorde det
Nej, det är inte sant. Jag kollade AN:s målförteckning hos Luleå TR, och där fanns det inte. Men fallet behöver inte ha gått så långt som till domstol ännu. Dock bör polisen ha vetskap om det, och det borde i så fall stått i FUP. Men det stödde knappast åtalet, så det kanske finns i slasken.
Citera
2013-12-05, 23:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tog idag en promenad från den plats en asiatisk kvinna iakttogs runt Åberget till båtuppläggningsplatsen vid älven. Jag har plottat in gångvägen på kartan: http://goo.gl/maps/Easu2

Jag har tidigare visat hur Google Maps visar i en mobil hur man tar sig från platsen på Lejonbacksvägen till MB:s bostad: http://imageshack.us/a/img163/3896/nf8u.png

Det kan tänkas att VB valde den vägen från KJ till MB, men när hon kom till korsvägen fick hon se detta: http://img837.imageshack.us/img837/1918/tcl7.jpg. Enligt Google skulle hon ta vänstra vägen, men det skymde, och eftersom hon var mörkrädd bör hon ha valt den högra vägen. Det gjorde jag också. Strax efteråt förlorades kontakten med 3G, och kom tillbaka sju minuter senare, alltså ungefär lika länge som VB tappade kontakten 20:32 till 20:38.

Jag fortsatte ner mot älven. I våras, under söket efter VB, rapporterade en flashbackare att han hittat en svart väska vid den platsen. Notera FUP, sid 1060.

Väskan låg kvar: http://img571.imageshack.us/img571/275/edf8.jpg. Väskan var totalt igenfrusen och gick inte att öppna. Jag lät den ligga kvar. Intill väskan låg en del skräp, ett trasigt tangentbord, en cd-skiva, ett fodral, en systemkasse och annat: http://img14.imageshack.us/img14/3217/he56.jpg.

Jag är för trött för att dra några direkta slutsatser av mina iakttagelser, men det kanske finns någon på tråden som kan göra det?

Tack för att du delgav oss din erfarenhet, kul att någon bemödat sig med att göra det du gjorde, och det där med 3G och tiden du erfor, intressant.
Citera
2013-12-05, 23:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
AN säger att MB är misstänkt. Jaha? MB har aldrig varit misstänkt för detta försvinnande/mord/styckning m.m.

Aldrig misstänkt ..? Märkligt då att polisen hade span på MB en tid (innan man fick KJ i hårkorset) utan att han var misstänkt, tycker du inte ? Men AN bekräftar ju i förhör att MB VAR misstänkt. Vad är du för en pellejöns egentligen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in