2013-12-05, 19:59
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja precis, varför skulle VB INTE vara vid liv, förstår inte hur AN ens kunde komma på tanken. Antingen visste hon, anade, eller hört något tidigare om att VB ligger risigt till, det tror jag. Kanske har KJ hotat henne och det har VB berättat för MB som i sin tur fört det vidare till AN.

Ja och i förhör påstod AN (och MB) ju att de trodde att VB bara "höll sig undan frivilligt" så det går ju inte ihop med ANs uttalande om "kanske inte vid liv"
Citera
2013-12-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ja precis, varför skulle VB INTE vara vid liv, förstår inte hur AN ens kunde komma på tanken. Antingen visste hon, anade, eller hört något tidigare om att VB ligger risigt till, det tror jag. Kanske har KJ hotat henne och det har VB berättat för MB som i sin tur fört det vidare till AN.
Flera deltagare i den här tråden kom på samma tanke mer eller mindre direkt så det var knappast nåt unikt för henne.
Citera
2013-12-05, 20:09
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
De har varit misstänkta.

Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nej.

Men MBs egen fru AN säger i förhör att MB var mistänkt:

FUP 1113 förhör med AN den 24 maj, 2013:

F1. Hur upplevde MB det då?

AN: Jobbigt för han var misstänkt för försvinnandet om det nu var någonting som hade hänt. Hon var i alla fall försvunnen, han upplevde det som jobbigt. På samma gång så känner han

av att jag inte gjort någonting, så jag är lugn så. Så i polisutredningen så vet jag vad jag har

gjort och handlat lite på dagen, jag har visat kvitton, alla affärer man har handlat på och

kvitton från taxin och.
Citera
2013-12-05, 20:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Men MBs egen fru AN säger i förhör att MB var mistänkt:

FUP 1113 förhör med AN den 24 maj, 2013:

F1. Hur upplevde MB det då?

AN: Jobbigt för han var misstänkt för försvinnandet om det nu var någonting som hade hänt. Hon var i alla fall försvunnen, han upplevde det som jobbigt. På samma gång så känner han

av att jag inte gjort någonting, så jag är lugn så. Så i polisutredningen så vet jag vad jag har

gjort och handlat lite på dagen, jag har visat kvitton, alla affärer man har handlat på och

kvitton från taxin och.

Hur var det nu, vem av dem handlade? AN visar kvitton från taxiresan, var det hon som handlade också?
Citera
2013-12-05, 20:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja och i förhör påstod AN (och MB) ju att de trodde att VB bara "höll sig undan frivilligt" så det går ju inte ihop med ANs uttalande om "kanske inte vid liv"

Är det som du säger så är det ju lite märkligt tycker jag. Var det AN som trodde, eller är det MB som talat för båda två?
Citera
2013-12-05, 20:38
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Finns det något som tyder på att det var AN som stoppades den natten, och borde det inte i så fall ha nämnts i FUP i något förhör? Hon och MB säger ju att de låg och sov.

Någo påstod i tråden att det var ANs chef o väninna, ML, Mer om henne på #44718.
Citera
2013-12-05, 20:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Någo påstod i tråden att det var ANs chef o väninna, ML, Mer om henne på #44718.

Möjligt att AN chef har dömts för rattfylla, men den händelsen som jag menar skulle ha skett handlar om den 4/5 vid 03:30 tiden. Den händelsen kan knappast ha dragits inför skranket -09 som din hänvisning anger.

EDIT;Eller 5/5.
Citera
2013-12-05, 20:46
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
TVÅ personer stoppades den 4-5 Maj, 2013 (natten till söndag) av polisen i centrala Boden för rattfylleri och grov olovlig körning.

23:30 En mann 40-årsåldern
03:30 En kvinna 47-årsåldern (Det är möjligen AN efterson ålder stämmer + att AN, som den 47-åriga kvinnan, heller inte har körkort)

Undrar vem den 40-årige mannen kan vara?

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6831315

Publicerad 2013-05-05 02:06

BODEN. Halv tolv på natten till söndag stoppades en man i 40-årsåldern av polis och fick blåsa.

quotes:
Halv tolv på natten till söndag
mannen hade kört med 1,2 promille alkohol i blodet.
togs in på förhör
blev av med körkortet.
Mannen är misstänkt för grovt rattfylleri.

http://www.polisen.se/Norrbotten/Arkiv/Handelsearkiv/Norrbotten/Vecka-18/2013-05-05-0335-Rattfylleri-Boden/

Rattfylleri Centrala Boden

Kvinnlig bilförare född -66 stoppade
Blåste positivt
kroppsbesiktning och förhör.
MIsstänkt för rattfylleri och grov olovlig körning.

Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Sägs att mannen är M*kael K*rlsson som omnämns här, han med plåtverkstan och röda förrådet nära FP.

Edit: dock var det någon som påpekade att det var drograttfylla men att det var den 4/5, kommer inte ihåg vem som skrev det.

Någon trodde att kvinnan kan ha varit ANs chef o väninna, för det var inte AN.
Citera
2013-12-05, 20:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Någon trodde att kvinnan kan ha varit ANs chef o väninna, för det var inte AN.

Då kan det kanske vara AN chef som var ute och körde med MB bror då, haha. Vi får se, snart haglar väl teorierna in kring hur det här kan ha ett samband med mordet.
Citera
2013-12-05, 21:04
Medlem
Citat:
Hur var det nu, vem av dem handlade? AN visar kvitton från taxiresan, var det hon som handlade också?

Två av köpen var det ju tajt med tid mellan så hon kan ju ha gjort det ena och MB det andra?
Citera
2013-12-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Tack. Tycker det är ett väldigt underligt sätt att uttrycka sig om man vet lika lite som alla andra vid den tidpunkten.

Om man skriver så här:

"Kanske inte vid liv" - då säger det mer att man befarar att så kan vara fallet och en sån mening andas mer en oro.
Citera
2013-12-05, 21:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Om man skriver så här:

"Kanske inte vid liv" - då säger det mer att man befarar att så kan vara fallet och en sån mening andas mer en oro.

Vad andas det om man använder versaler då, kanske INTE vid liv. Du verkar duktig på det här, hur tolkar du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in