Citat:
Tänkte bara sammanställa det jag läst mig till, då tråden är så stor :PTack för sammanställningen. Dock ingen information som inte varit känd de senaste 25 åren,
Visst är det märkligt med LP-s minnesbilder, inget snack om saken. Jag tror inte att hon är delaktig i MOP på något sätt, men visst vill hon gärna minnas saker som hon kanske egentligen inte sett osv. Jag tror det är naturlig när situationen är som den där.
Jag vet inte riktigt vart du vill komma med din information?
Jo visst, LP-s minnesbilder och utpekanden är nog inte allt för mycket att ta på allvar om vi söker svaret kring MOP.
Visst är det märkligt med LP-s minnesbilder, inget snack om saken. Jag tror inte att hon är delaktig i MOP på något sätt, men visst vill hon gärna minnas saker som hon kanske egentligen inte sett osv. Jag tror det är naturlig när situationen är som den där.
Jag vet inte riktigt vart du vill komma med din information?
Jo visst, LP-s minnesbilder och utpekanden är nog inte allt för mycket att ta på allvar om vi söker svaret kring MOP.
Två finska kvinnor påstår sig ha mött en väldigt skum finsk man en minut innan mordet, ståendes utanför Dekorima precis där Palme blev skjuten. Kvinnorna hade varit på bio på Kungsgatan och gick precis i den korsningen där mordet skulle ske. Den ena kvinnan frågar den andra vad klockan är, men hon har glömt klockan hemma. Hon vänder sig då till en man som står vid Dekorima. Precis innan hon ska fråga honom så känner hon igen honom från ett gym i Upplands-Väsby. Hon vet att mannen talar finska, och frågar honom därför på sitt modersmål vad klockan är. Mannen blir då förskräckt men svarar inte. Hon rycker i hans ärm och frågar på finska varför han inte kan berätta vad klockan är. Mannen står med armarna i kors och kvinnorna hör då ett ljud, och ser de att han håller en walkie-talkie i högra handen. Under andra armen ser de att han gömmer ett vapen. Från walkie-talkien hör de sägas "Nu kommer de!". Mannen svarar på finska "Jag är igenkänd, vad ska jag göra?". Mannen i walkie-talkien svarar "Skit i det, och gör vad du ska göra!". Kvinnorna blir rädda och ger sig därifrån.
CG Östling kan möjligen ha varit den som talade i andra änden, han var nämligen född i Finland och talade finska. Vissa här i tråden och i andra trådar menar att det rör sig om den moderate politikern Anti Avsan, tidigare medlem i Baseboll-ligan, som var mannen som stod utanför Dekorima och då skulle det kunna var han som knäppte Palme.