2013-10-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Du, varken du eller jag i nyktert tillstånd hade kännt ett piss, hon kan INTE ens slå med en batong, det är så patetiska slag att man skrattar över hur dåliga slagen är.

Hade du haft någon som helst koll på våld överhuvudtaget hade du sett detta.
Sen att du gråter över ett mongo som den där snubbe, skärp dig nu, snubben förtjänar stryk på riktigt, det där är inte stryk det där är ett textbok exempel på hur man slår utan att det har någon som helst effekt och ännu en anledning varför kvinnor inte ska finnas i yttre tjänst.

Hade det varit en riktig ordningssnut så hade snubben haft ont på riktigt, kan inte ens tänka mig att han hade några märken dagen efter.

Otroligt vad veka ni är i den här tråden man tror att familjeliv har invaderat FB, hoppas ni åker på stryk så mesiga som ni är, gärna några av våra smutsiga blatteförmågor så att ni kan lära er skilja på vad som är stryk och sånt här som inte ens kan kategoriseras som lätt aga, kvinnan är ju så vek, det tar mycket träning innan du kan slå med batongen något snutarna inte verkar träna på alls.

Vi har de gamla fall där snuten brukade vända på gummiklubborna för att de inte kunde slå med batongerna, någon som däremot tränat med gummiklubborna krossar ben när de slår. Det här är ingenting, en storm i ett vattenglass.

Må så vara.

Men:

ATT hon slår omotiverat

ATT hon omotiverat bussar en (tämligen ointresserad) polishund på mannen

=> ÄR felaktig polisutövning som utsatt svensk polis för spott och spe och förakt och negativ förundran i hela världen... Inte heller offret torde i vilket fall ha mått bra av behandlingen, veka slag eller inte.

DET pekar på att denna batonghora bör åtgärdas rättsligt!
Citera
2013-10-30, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Du, varken du eller jag i nyktert tillstånd hade kännt ett piss, hon kan INTE ens slå med en batong, det är så patetiska slag att man skrattar över hur dåliga slagen är.

Hade du haft någon som helst koll på våld överhuvudtaget hade du sett detta.
Sen att du gråter över ett mongo som den där snubbe, skärp dig nu, snubben förtjänar stryk på riktigt, det där är inte stryk det där är ett textbok exempel på hur man slår utan att det har någon som helst effekt och ännu en anledning varför kvinnor inte ska finnas i yttre tjänst.

Hade det varit en riktig ordningssnut så hade snubben haft ont på riktigt, kan inte ens tänka mig att han hade några märken dagen efter.

Otroligt vad veka ni är i den här tråden man tror att familjeliv har invaderat FB, hoppas ni åker på stryk så mesiga som ni är, gärna några av våra smutsiga blatteförmågor så att ni kan lära er skilja på vad som är stryk och sånt här som inte ens kan kategoriseras som lätt aga, kvinnan är ju så vek, det tar mycket träning innan du kan slå med batongen något snutarna inte verkar träna på alls.

Vi har de gamla fall där snuten brukade vända på gummiklubborna för att de inte kunde slå med batongerna, någon som däremot tränat med gummiklubborna krossar ben när de slår. Det här är ingenting, en storm i ett vattenglass.

Mest efterblivna inlägget hittils! ööööööööööööh han ska ha stryyyyk!

Det verkar ju som du har en förvriden bild av polisens våldsanvänding. Deras jobb är i huvudsak inte att ge misstänkta stryk. Hon tände ju till på en halv sekund. Om du någonsin hade använt en batong hade du vetat att det knappt krävs någon kraft för att få verkan. Därutöver skulle hon kallat in förstärkning istället för att bara tappa fattningen. ingen propotinalitet till situationen alls.

Credit till hunden som var den enda som agerade rätt!
Senast redigerad av ThePunisher6666 2013-10-30 kl. 22:51.
Citera
2013-10-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePunisher6666
Mest efterblivna inlägget hittils! ööööööööööööh han ska ha stryyyyk!

Det verkar ju som du har en förvriden bild av polisens våldsanvänding. Deras jobb är i huvudsak inte att ge misstänkta stryk. Hon tände ju till på en halv sekund. Om du någonsin hade använt en batong hade du vetat att det knappt krävs någon kraft för att få verkan. Därutöver skulle hon kallat in förstärkning istället för att bara tappa fattningen. ingen propotinalitet till situationen alls.

Nä den där batongen skulle blivit inkörd någonstans som straff. Skulle varit fint att snuthorans min.

Det SKA slås med kraft. Varför? För att det är bättre med ett kraftigt slag än 15 tattiga slag. Dessutom är personen uppenbarligen påverkad av något. Har du slagits med någon som är uppe på GHB? - har jag svårt att tro. (Nu ska förvisso en med GHB->LOB->IVA för nedsövning, men nödvärn gäller oavsett påverkan).

Vet inte var man lär sig tvåhandsfattning på batong, har jag aldrig sett. Så tjänstefel på batongs användningen så anser jag det hela vara ute ur världen.

Hade räckt med hund eller OC, eller hund+OC. Har för mig OC ligger under batongen i våldstrappan.
Citera
2013-10-31, 04:57
Medlem
Ar det samma snut som ar med i sketchen fran "Ursakta roran,vi bygger om" da fredrik foljer efter filip med en videokamera in pa en polisstation och varldens nordigaste muppsnut kommer ut o fragar "troru att du ar rolig?"
Kanns som att det skulle kunna va hon. Rosten kanns ratt,kropp o haret ar garanterat ratt!
Citera
2013-10-31, 05:50
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Det SKA slås med kraft. Varför? För att det är bättre med ett kraftigt slag än 15 tattiga slag. Dessutom är personen uppenbarligen påverkad av något. Har du slagits med någon som är uppe på GHB? - har jag svårt att tro. (Nu ska förvisso en med GHB->LOB->IVA för nedsövning, men nödvärn gäller oavsett påverkan).

Vet inte var man lär sig tvåhandsfattning på batong, har jag aldrig sett. Så tjänstefel på batongs användningen så anser jag det hela vara ute ur världen.

Hade räckt med hund eller OC, eller hund+OC. Har för mig OC ligger under batongen i våldstrappan.

Anledningen att man slår hårt är juridiken kring våldsanvändningen, 1slag är ett slag.
Det går inte att sitta i rätten i efterhand och säga "men jag slog inte så hårt" och tro att det ska ses som en mildare våldsanvändning.
Används batong sopar man till så gott man kan, hade denna tjej vart vaken på utbildningen hade troligen 1slag räckt och hon hade inte blivit lika uppmärksammad och sluppit allt detta.
Det hade heller inte sett lika illa ut på film.
tvåhandsfattning är också något hon lärt sig själv och stjälper henne då hon får sämre kraft i slagen.

Jag har också för mig att OC ligger under batong, eller iaf gjorde då våldspyramiden fortfarande användes.
Citera
2013-10-31, 08:15
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Ar det samma snut som ar med i sketchen fran "Ursakta roran,vi bygger om" da fredrik foljer efter filip med en videokamera in pa en polisstation och varldens nordigaste muppsnut kommer ut o fragar "troru att du ar rolig?"
Kanns som att det skulle kunna va hon. Rosten kanns ratt,kropp o haret ar garanterat ratt!

nej, det är det inte.
Citera
2013-10-31, 13:55
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Dessutom är personen uppenbarligen påverkad av något. Har du slagits med någon som är uppe på GHB? - har jag svårt att tro. (Nu ska förvisso en med GHB->LOB->IVA för nedsövning, men nödvärn gäller oavsett påverkan).

Sp**k har testat negativt för amfetaminer, cannabis, opiater, kokain och bensodiazepiner.

Så GHB kanske är en möjlighet!? Enligt egen uppgift har han bara druckit alkohol.

Till saken kan nämnas att han jobbar inom gruvindustrin, och därför undergår stickprovsbaserade drogtester.
Citera
2013-11-19, 10:29
Medlem
KnarkFjandts avatar
Hanne Kjöller har idag skrivit en mycket intressant artikel om detta.

http://www.dn.se/ledare/signerat/om-filmen-inte-funnits/

Skönt citat från en av ambulansförarna som vittnar till snutens fördel:
”Hon måste ju göra någonting. Annars hade hon illa ut om hon inte hade gjort det.”

Det tar mig emot, men jag kan inte komma fram till något annat än att det verkar som rövarpacket nu helt tagit över polisen och vi som egentligen är de goda, laglydiga och som tillför samhället något positivt nu kan ta till oss texten från packet:

Det är sjukt att va snut..
Dom är inte människor..
.. en snut!

Vi vita civiliserade tänkande människor måste skapa ett nytt samhälle. Det befintliga har tagits över av inkvoterade svarthudingar, hysteriska kvinnor, etc.
Citera
2013-11-19, 12:59
Bannlyst
Hanne Kjöller skriver ofta kritiskt om polisen (en av få skribenter som gör så).
De flesta andra nöjer sig med kvantitet på och mångfald inom kåren och har
sällan något att säga om bristen på kvalitet däri.

Men jag tycker fortfarande att poliskvinnan gjorde rätt sak fast på fel sätt.
Man kan alltså inte i ett kritiskt och upphetsat läge börja skämta med en polis
om allvarliga saker. Total tystnad eller artig, saklig kommunikation, gärna då
på ett sätt som visar upp den egna överlägsenheten i formuleringsförmåga är
de enda 2 metoder som står till buds för en icke-kriminell, icke-påverkad person.
Vill inte påstå att det leder så långt men man kan åtminstone känna sig en
smula moraliskt överlägsen.
Citera
2013-11-19, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Du har en väldigt liten och dysfunktionell hjärna. Först skriker du som en gaphals kring att mannen är narkotikapåverkad. Sen upptäcker du via FUP att det inte stämmer och fortsätter skrika kring något annat oväsentligt att mannen snart ska anfalla. Se filmen och inse istället att det är gravt övervåld som använts mot en full man. Hon ger ju inte ens honom chansen att göra som hon säger. Hon blir i filmen sur på honom och börjar slå på honom totalt oprovocerat och bussar en tränad polis-kamphund på honom.

Sådant här skit ska inte förekomma i polisväsendet, oavsett. Hon skulle kallat på sina kollegor. Personligen om jag varit där hade jag nog blivit så förbannad att jag misshandlat henne med hennes egen batong.

Ha sådant skräp i polisleden är väldigt dåligt och negativt för polisen själva. Polisen är dialogpolis vid fel tillfälle och skarp polis, som här, vid helt fel tillfälle. Tappar folket förtroendet för polisen kan man lägga ner hela polisväsendet.

Man kan tydligt se på filmen att hunden är ointresserad av mannen.

Det beror på mannen inte är något aggressivt hot som måste slås på av denna batonghora.

När polishunden visar sig smartare än sin förare så... Ja, det finns ju andra yrken, eller "polisande" bakom skrivbord då. Men först måste man ta ifrån henne batongen. Så hon inte går lös på sina skrivbordskompisar...

Sådant här skitbeteende försvårar för polisen eftersom det förstör allmänhetens förtroende.
Citera
2013-11-19, 22:43
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Man kan tydligt se på filmen att hunden är ointresserad av mannen.

Det beror på mannen inte är något aggressivt hot som måste slås på av denna batonghora.

När polishunden visar sig smartare än sin förare så... Ja, det finns ju andra yrken, eller "polisande" bakom skrivbord då. Men först måste man ta ifrån henne batongen. Så hon inte går lös på sina skrivbordskompisar...

Sådant här skitbeteende försvårar för polisen eftersom det förstör allmänhetens förtroende.

Sluta snacka skit, kollar du på tjänstehundar så tycker de det är kul och bita/jobba.
Hunden är tränad för att lyda sin förare och inte enbart agera på vad den anser är hotfullt.
Jag vet inte riktigt vad vi ser på filmen men det är iaf inte en hund som gör en egen bedömning enligt proportionalitets principen.
Citera
2013-12-04, 21:47
Bannlyst
Det finns alltså även ett mål där Spiik står som tilltalad men något datum för
rättegång är ännu inte utsatt.

B11907-13 m a o.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem