2013-12-12, 11:15
Bannlyst
Nytt vad gäller rättegången mot Spiik är att målsägande Emma Rosengren
önskar bli hörd via telefon. Bortrest på rättegångsdagen.

Dock lär representanter för Brunnsgatan 4, dock inte teatern utan BRF komma
att närvara.
Citera
2013-12-21, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Det finns alltså även ett mål där Spiik står som tilltalad men något datum för
rättegång är ännu inte utsatt.

B11907-13 m a o.

B11907-13 äger rum 5/3 och beräknas ta 2h 15 min i anspråk.
Målet mot polisen tar en hel dag, måndagen 27/1.
Citera
2014-01-07, 22:59
Medlem
Z.Z.s avatar
Tycker att poliskvinnan gjorde rätt. Hade mannen verkligen haft sprängmedel på sig hade alla i närheten idag varit väldigt tacksamma för hennes modiga insatts. Att mannen var riktigt uppkäftig och ohederlig framgår av att han efter fem-sju slag återigen yttrar ett "vill du testa". Visst kanske det var ett par slag för många mot slutet, men det är en petitess i sammanhanget och får nog räknas som nödvärnsexcess.
Citera
2014-01-07, 23:28
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Z.
nödvärnsexcess

Du kan inte vara seriös. Dessutom sa han faktiskt "Vill du festa?!".
Citera
2014-01-07, 23:35
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Du kan inte vara seriös. Dessutom sa han faktiskt "Vill du festa?!".
Tidigare skrev du "Är du sugen på att festa?", dags att bestämma sig?

Men om du rensar öronen så sa han "Vill du testa"
Citera
2014-01-07, 23:42
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tidigare skrev du "Är du sugen på att festa?", dags att bestämma sig?

Men om du rensar öronen så sa han "Vill du testa"

Det är två olika repliker (de med och utan "suget"). Men visst, jag försökte driva lite med postaren här, ity hen "åberopade" nödvärnsexcess. Det framstår nämligen som löjeväckande.
Senast redigerad av CarolSeaver 2014-01-07 kl. 23:45.
Citera
2014-01-08, 01:04
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Det är två olika repliker (de med och utan "suget"). Men visst, jag försökte driva lite med postaren här, ity hen "åberopade" nödvärnsexcess. Det framstår nämligen som löjeväckande.
Visst är det nödvärn när man tror att en person har sprängmedel har på sig.

Man tackar. Själv länkade du tidigare du till den psykfallskonspirationsteoretiska förtalsbloggaren Corruptiosweden. Det är löjeväckande om något. Riktigt äcklande hur hon fått både PK-media och en massa misslyckade män med alfahanekomplex på nätet mot sig.
Citera
2014-01-08, 01:08
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:

Man tackar. Själv länkade du tidigare du till den psykfallskonspirationsteoretiska förtalsbloggaren Corruptiosweden. Det är löjeväckande om något. Riktigt äcklande hur hon fått både PK-media och en massa misslyckade män med alfahanekomplex på nätet mot sig.

"Nödvärn" och "nödvärnsexcess" är inte samma sak.

Corruptiosweden gjorde ett bra grävjobb, och tog fram en massa information om och bilder av "Kattis" som inte tidigare framkommit -- mig veterligen.

Hoppas mobilinspelningen gör att slynan döms.
Citera
2014-01-08, 01:19
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Corruptiosweden gjorde ett bra grävjobb, och tog fram en massa information om och bilder av "Kattis" som inte tidigare framkommit -- mig veterligen.
Ja, och vräkte ur sig en mängd lögner och oförskämdheter på kuppen. Hoppas att alla han förtalat kan få upprättelse och att man stänger hans blogg samt låser in idioten på rättspsyk.

Citat:
Hoppas mobilinspelningen gör att slynan döms.
Nu är jag inte precis något fan av genusperspektiv och annat trams, men jag har en känsla av att du enbart är irriterad på att det är en poliskvinna som slår ner ett misslyckat psyk/socfall till man. Näthatare brukar ju själva vara misslyckade män, så jag kan förstå frustrationen.

Själv tycker jag att det är fint med samhällsmedborgare - oavsett om de är män eller kvinnor, poliser eller civilpersoner - som vågar sila snacket och gå till handling när nöden kräver. Jag säger inte att poliskvinnan i fråga handlade perfekt, men det var bra mycket bättre gjort än att strunta i mannen.
Citera
2014-01-08, 08:14
Medlem
Citat:
Tycker att poliskvinnan gjorde rätt. Hade mannen verkligen haft sprängmedel på sig hade alla i närheten idag varit väldigt tacksamma för hennes modiga insatts. Att mannen var riktigt uppkäftig och ohederlig framgår av att han efter fem-sju slag återigen yttrar ett "vill du testa". Visst kanske det var ett par slag för många mot slutet, men det är en petitess i sammanhanget och får nog räknas som nödvärnsexcess.

Nej, du kan verkligen inte vara seriös. Om han hade haft sprängmedel på sig och hon slagit honom på kroppen så hade dom ju exploderat? Jag tror inte särskilt många hade varit tacksamma för hennes "modiga" insats...
Citera
2014-01-12, 06:32
Medlem
Citat:

Jaha du, så om jag går om kring och tror att var och varannan person har sprängmedel på sig så får jag använda nödvärnsvåld emot dem?

Att utföra polisyrket kräver många olika typer av kompetens. Den här kvinnan saknar social kompetens så pass att hon överreagerar. Tänk dig den här kvinnan jobbandes på Arlanda i säkerhetskontrollen. Hon hade tvingat ner minst 10 pers om dagen på golvet med utsträckta ben och armar bara för hon uppfattat att de kanske har sprängmedel på sig ... hur skulle de se ut och fungera tror du? Folk hade ju slutat resa via Arlanda de dagar hon jobbar
Citera
2014-01-12, 09:25
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Jaha du, så om jag går om kring och tror att var och varannan person har sprängmedel på sig så får jag använda nödvärnsvåld emot dem?

Att utföra polisyrket kräver många olika typer av kompetens. Den här kvinnan saknar social kompetens så pass att hon överreagerar. Tänk dig den här kvinnan jobbandes på Arlanda i säkerhetskontrollen. Hon hade tvingat ner minst 10 pers om dagen på golvet med utsträckta ben och armar bara för hon uppfattat att de kanske har sprängmedel på sig ... hur skulle de se ut och fungera tror du? Folk hade ju slutat resa via Arlanda de dagar hon jobbar

Fast just Arlanda är kanske inget bra exempel. Det räcker ju med att du säger det han sa
i videon för att du inte ska få flyga med något flygbolag alls. Du kanske inte åker på
batongstryk, men du lär inte få borda något plan.

Fråga Dilba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in