2013-12-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
DB kan ha lämnat telefonen påslagen hemma.

Så hade jag gjort, säkerställt att den var igång och hade FB igång så det blir regelbunden datatrafik.
Påstår jag sedan att jag varit hemma och det inte finns annat som bevisar motsatsen så hade det varit tufft för polisen att styrka detta.
Citera
2013-12-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Ingen ironi. Jag menar att FH och Aj åkt upp själva som jag skrev.
Och att DB lämnats hemma för att underlätta vägen hem på mc

Varför gjorde inte de andra likadant som DB i så fall? och satte på telefonerna och lämnade dom hemma
?

Inte omöjligt!

Dumt av dem då dock att inte lämna telefonerna hos DB påslagna när de ändå hämtade bilen.

Men det kan ha gått till så.

De hämtar bilen. AJ tar av sig sina kläder och ger sakerna han vill att de ska elda upp. De vill inte elda upp hans kläder i bilen för de vill inte binda honom till branden om de hittar rester.

Istället ber de MB elda upp kläder, bok osv.
FH tar MBs bil.
AJ tar motorcykel.

FH och AJ eldar upp bil. Samtidigt eldar MB upp kläderna på stället Reimerdenyngre hittade.
FH åker med AJ från brandplats på motorcykel.

Sen slår de på telefonerna ungefär samtidigt när de möts upp igen.
Citera
2013-12-04, 21:39
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kan ju vara så att AJ först ringer över kompisarna som förstärkning för att PT är på väg. När han messar att han inte kommer kanske planerna ändras till att de tre ska åka till PT o ta honom. Ida protesterar o vill avstyra bråket, det räcker för att AJ ska tycka att hon står på PTs sida vilket gör honom rasande...

edit: tvåa där...

Jag tror oxå det är som du skriver, iaf det sista. Att den utlösande faktorn med våldet mot Ida tror jag beror på att A.J ansåg att hon skyddade eller stod på P.Ts sida.
Citera
2013-12-04, 21:44
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Så hade jag gjort, säkerställt att den var igång och hade FB igång så det blir regelbunden datatrafik.
Påstår jag sedan att jag varit hemma och det inte finns annat som bevisar motsatsen så hade det varit tufft för polisen att styrka detta.

Nej, jag måste ge Meegamind rätt. Det är farligt om alla tre slår på telefonerna för om någon blir uppringd och inte svarar så är det märkligare än om telefonen är avstängd. OK Det är inte svart eller vitt, men har man väl slagit av telefonerna så behövs det skäl att slå på dem och slår alla på dem samtidigt (mitt i natten) så är det skumt i sig. De har gjort rätt.
Citera
2013-12-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Jag tror oxå det är som du skriver, iaf det sista. Att den utlösande faktorn med våldet mot Ida tror jag beror på att A.J ansåg att hon skyddade eller stod på P.Ts sida.
Det behöver det inte alls vara! Det kan räcka att Ida och Andreas haft en lite dispyt bara! När jag och Aset hade en dispyt sist ringde han ett samtal vet inte till vem men sa iaf att han ex hota honom. En timme efter jag gått fick jag mina fönster sönderskjutna! Behöver alltså inte ens finnas något allvarligt bakom. Har A fått för sig att kvinnan gjort något "dumt" så förtjänar hon vad hon får efteråt!
Citera
2013-12-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimarrow
Sandra Andersson

Det råaste med med det här fallet och Andreas "Aset" Johansson tycker inte jag är att han slått ihjäl en ung kvinna för det hade jag nästan räknat med att det skulle hända någon gång med tanke på hur han beteer sig och betett sig i övriga sammanhang och har gjort hela livet i alla fall sen 1993 som jag känner till!
Kanske låter hemskt men jag är så van vid att ”behandlas” av honom så det blitt en vardag. Dock längesen nu men detta kommer sitta kvar hela livet och jag är glad att det inte är jag som slängts död i nån dunge utelämnad till alla skogens väsen som äter upp min kropp!
Han har helt enkelt förstört en stor del av mitt liv och andra människors också.
. Och detta har ”folk” runt omkring ”a”set känt till. Men ändå betraktar små förvirrade ungdomar och även politiskt aktiva VUXNA personer han som IDOLEN!
En BRODER som de själva kallar det.
Detta Brottet är det mest råa han har gjort bland allt annat, men inte förvånande för MIG med tanke på vad han gjort tidigare och utsatt kvinnor, meningsmotståndare, kompisar, och barn för. Tro inte att allt finns med i hans gedigna brottsregister för det finns betydligt mer!
Men att vara så iskall efteråt och bränna upp sina och andras kläder och forsla bort kropp ,och bränna bilar och be sina vänner om hjälp och sen åka på semester i Polen för att sen sitta iskall i förhör å antagligen le för att han nu tror att han lurat polisen å rättsväsendet ännu en gång. (den här mannen vet vad han ska säga och inte säga) Vet jag inte om jag trodde att han skulle klara! Inte när man faktist precis slått och slått och slått och ser en människa död framför sig , vet att dennes son ligger i sin spjälsäng försvarslös och inte vet när nästa person ska komma till lägenheten för att upptäcka pojken. DET visste inte aaset.
Tänk om det inte funnits blodspår i trappen? Kanske inte ens pojken överlevt?
Den här så kallade IDOLEN och BRODERN är egentligen ett förvirrat barn som behöver hjälp med sin psykopatiska personlighet.
Och hans medhjälpare sen som bara hjälper en mördare utan tvekan!! Brödraskap kallas det! Å vilket jävla brödraskap sen Det är sjuklighet, PSYKOPATI ! Och ordet psykopat har just fått ett namn Andreas Sten-Owe Johansson! 761207-5510 Få bort det här monstret ur världen NU!!!!

Ja usch! Han är verkligen obehaglig. Får hoppas han åker dit rejält. I slutet av förhören så kändes han liten dock. Han ville inte kommentera någonting när bevis efter bevis lades fram. Nu sitter han väl och tänker med sin sjuka hjärna hur han ska kunna snacka bort dessa bevis. I början skulle han vara så psykopatiskt hjälpsam.
Citera
2013-12-04, 21:52
Medlem
Citat:
Sandra Andersson

Det råaste med med det här fallet och Andreas "Aset" Johansson tycker inte jag är att han slått ihjäl en ung kvinna för det hade jag nästan räknat med att det skulle hända någon gång med tanke på hur han beteer sig och betett sig i övriga sammanhang och har gjort hela livet i alla fall sen 1993 som jag känner till!
Kanske låter hemskt men jag är så van vid att ”behandlas” av honom så det blitt en vardag. Dock längesen nu men detta kommer sitta kvar hela livet och jag är glad att det inte är jag som slängts död i nån dunge utelämnad till alla skogens väsen som äter upp min kropp!
Han har helt enkelt förstört en stor del av mitt liv och andra människors också.
. Och detta har ”folk” runt omkring ”a”set känt till. Men ändå betraktar små förvirrade ungdomar och även politiskt aktiva VUXNA personer han som IDOLEN!
En BRODER som de själva kallar det.
Detta Brottet är det mest råa han har gjort bland allt annat, men inte förvånande för MIG med tanke på vad han gjort tidigare och utsatt kvinnor, meningsmotståndare, kompisar, och barn för. Tro inte att allt finns med i hans gedigna brottsregister för det finns betydligt mer!
Men att vara så iskall efteråt och bränna upp sina och andras kläder och forsla bort kropp ,och bränna bilar och be sina vänner om hjälp och sen åka på semester i Polen för att sen sitta iskall i förhör å antagligen le för att han nu tror att han lurat polisen å rättsväsendet ännu en gång. (den här mannen vet vad han ska säga och inte säga) Vet jag inte om jag trodde att han skulle klara! Inte när man faktist precis slått och slått och slått och ser en människa död framför sig , vet att dennes son ligger i sin spjälsäng försvarslös och inte vet när nästa person ska komma till lägenheten för att upptäcka pojken. DET visste inte aaset.
Tänk om det inte funnits blodspår i trappen? Kanske inte ens pojken överlevt?
Den här så kallade IDOLEN och BRODERN är egentligen ett förvirrat barn som behöver hjälp med sin psykopatiska personlighet.
Och hans medhjälpare sen som bara hjälper en mördare utan tvekan!! Brödraskap kallas det! Å vilket jävla brödraskap sen Det är sjuklighet, PSYKOPATI ! Och ordet psykopat har just fått ett namn Andreas Sten-Owe Johansson! 761207-5510 Få bort det här monstret ur världen NU!!!!
För det första vill jag bara beklaga att du varit utsatt för den här mannen och jag hoppas att du ändå mår skapligt idag. Som jag förstått det är han precis som du skriver inget mindre än ett monster och att det finns de som fortfarande stöttar och kallar honom sin vän är för mig ett mysterium. Det allra konstigaste är kvinnorna som står vid hans sida, och då allra helst de som själva har barn. En som gång på gång ger sig på försvarslösa och som dessutom kan lämna ett litet barn ensamt i den lägenhet hans mor berövats livet med honom i närheten ska vara ensam. Han förtjänar inte att ha vänner. Jag är dock övertygad om att han kommer att få sitt straff, på ett eller annat sätt och jag hoppas att du och hans övriga offer kommer att kunna sova bättre när det väl sker.
Citera
2013-12-04, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SifferSlav
För det första vill jag bara beklaga att du varit utsatt för den här mannen och jag hoppas att du ändå mår skapligt idag. Som jag förstått det är han precis som du skriver inget mindre än ett monster och att det finns de som fortfarande stöttar och kallar honom sin vän är för mig ett mysterium. Det allra konstigaste är kvinnorna som står vid hans sida, och då allra helst de som själva har barn. En som gång på gång ger sig på försvarslösa och som dessutom kan lämna ett litet barn ensamt i den lägenhet hans mor berövats livet med honom i närheten ska vara ensam. Han förtjänar inte att ha vänner. Jag är dock övertygad om att han kommer att få sitt straff, på ett eller annat sätt och jag hoppas att du och hans övriga offer kommer att kunna sova bättre när det väl sker.

Jag sover bättre för längesen då jag tagit sånt avstånd och jag tror han vet att mig messar man inte längre. Men naturligtvis gött för att min dotter slipper tänka på att hennes pappa ska gör mig eller henne illa!
Citera
2013-12-04, 22:08
Medlem
meegaminds avatar
Om ni kollar sidan 54 i fupen så står det vilka köp Aj gjort dagen efter dådet.

Han har tankat sin mc 3!! gånger under den dagen på tre olika mackar, och varje gång ca 10 liter.

Han åkte denna dag från Grästorp till Gränna.. Varför tankar man då inte sin tank full om man vet att man ska ut på långkörning?

Finns det anläggningar för att "självtvätta" på dessa mackar tro?
Citera
2013-12-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag som varit i branschen måste säga följande:

1. Det är väldigt sällan personlig assistent finns med på daglig verksamhet. Dock kan han ju varit "handledare" eller "resurs", men det är jag 99% säker på att han inte varit där.

2. F.H jobbade ju som personlig assistent i Vara Kommun. På Dannebacken finns bara brukare som ingår i Trollhättans Kommun.

Enligt Fupen så arbetade F.H som personlig assistent åt Assistentbolaget och dom är mig veterligen inte bundna till någon enskild kommun. Finns förhör med en S*ri K*arlsson på detta bolag om huruvida F.H jobbade under det aktuella dygnet eller inte.
Citera
2013-12-04, 22:09
Medlem
Citat:
Jag sover bättre för längesen då jag tagit sånt avstånd och jag tror han vet att mig messar man inte längre. Men naturligtvis gött för att min dotter slipper tänka på att hennes pappa ska gör mig eller henne illa!
Skönt att höra. Vi får hoppas att han blir inlåst för en lång tid framöver så din dotter slipper vara rädd för sin egen pappa. Både du och hon verkar ha fått lida mycket nog för hans skull och jag önskar att ni får lugn och ro framöver.
Citera
2013-12-04, 22:11
Medlem
F.H:s flickvän ljuger som f-n i förhör då hon säger att F.H inte är nazist/rasist. Utan att han blivit uppmålad som detta efter att han blivit "känd i utredningen". Det rimmar väldigt dåligt med detta:
https://sv-se.facebook.com/SvenskarnasParti/posts/536363176394742

Eller vad säger ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in