2013-12-04, 20:58
Medlem
foffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
men ingen som sagt FH hanterat nåt lik ? som ja fattat det så är det med den utbrända bilen hans delaktighet ligger som de går att bevisa??

Om AJ är skyldig så måste kroppen ha flyttats nån gång under den tid som AJ, DB och FH var i thn. Antingen så är DB+FH helt oskyldiga och AJ löste det på annat helt okänt sätt eller så måste de ha varit med och flyttat liket i DB's S40. Hur tänkte du annars att AJ lyckades flytta liket?

Egentligen tror jag väl att de är skyldiga, men att en psykopat slår ihjäl nån är en sak men att sen få hjälp av två kompisar som är lika kalla känns bara så otroligt, speciellt då AJ inte med säkerhet kunde veta att de skulle hålla tyst? När AJ ringde efter hjälp från DB+FH var inte IF död ännu... dessutom verkar inte AJ och FH som sagt umgås något vidare privat utan enbart via DB så det är en jääävla tjänst för AJ att be om...
Citera
2013-12-04, 21:05
Medlem
foffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
... "Alltså är det F.H och A.J som själva medvetet planterat detta utanför bilen för att sedan ha en möjlighet att skylla på att en alternativ gärningsman försöker sätta dit han!???+"

Jag tror det är lite väl långsökt och konspiratoriskt. Dessutom var ju inte AJ eller FH kompisar privat utan umgås bara genom DB...
Citera
2013-12-04, 21:10
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Ingen ironi. Jag menar att FH och Aj åkt upp själva som jag skrev.
Och att DB lämnats hemma för att underlätta vägen hem på mc

Varför gjorde inte de andra likadant som DB i så fall? och satte på telefonerna och lämnade dom hemma
?
'
Jäklars, du har rätt om att de bör ha åkt MC tillbaka och då kan DB varit kvar.

Du behöver inte gå och lägga dig.
Citera
2013-12-04, 21:12
Medlem
Har läst en del i FUPen men hittar inget om skorna på brandplatsen. Varför nämns inte de. Är det något åklagaren skall dra fram som ett trumfkort mot slutet av rättegången?
Citera
2013-12-04, 21:14
Medlem
Zizzla163s avatar
Vet inte om det tagits upp här än sen FUP släpptes, inte hunnit läsa ikapp mig, vart fast i FUP läsningen.

Alltså.. Finns det någon klarhet i varför Idas jeans var nerdragna och trosorna sönder dragna??
Citera
2013-12-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Har läst en del i FUPen men hittar inget om skorna på brandplatsen. Varför nämns inte de. Är det något åklagaren skall dra fram som ett trumfkort mot slutet av rättegången?
Det finns bilder på avtryck i FUP, du kanske inte kommit dit eller så har du råkat bläddra förbi. Det är väl samtidigt som dom visar armbandet har jag för mig.
Citera
2013-12-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Det finns bilder på avtryck i FUP, du kanske inte kommit dit eller så har du råkat bläddra förbi. Det är väl samtidigt som dom visar armbandet har jag för mig.

Förlåt, jag menade Idas sko på platsen där man brände kläder. Ser inget om den, men det kanske var AJs skor som polisen har som trumfkort om det behövs?
Citera
2013-12-04, 21:20
Medlem
Moulgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Du menar alltså vittnet som efter att få berättat för sig här på flashback vad db hade för bil, sett bilder på den o.s.v kom på att han hade sett den?
Åklagaren kommer då be vittnet att återberätta sitt vittnesmål och sedan är det upp till tingsrätten att avgöra om det håller för att ge en fällande dom. Inte mycket att gå på där utöver bilen som vittnet ska ha sett. Behövs mer än så och mgm har ju denne läst om på internet.
Citera
2013-12-04, 21:23
Medlem
foffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
'
Jäklars, du har rätt om att de bör ha åkt MC tillbaka och då kan DB varit kvar.

Du behöver inte gå och lägga dig.

Håller med, det passar ju rätt bra. Passar även med varför FH's armband låg som det gjorde, han kan ha hittat det i bilen (AJ körde säkert MC'n), tänkt att han inte vill elda upp det utan lagt det åt sidan sen glömt plocka med det i stressen av att bli upptäckta efter att bilen började bolma rök över hela nejden.

Citera
2013-12-04, 21:23
Medlem
Sandra Andersson

Det råaste med med det här fallet och Andreas "Aset" Johansson tycker inte jag är att han slått ihjäl en ung kvinna för det hade jag nästan räknat med att det skulle hända någon gång med tanke på hur han beteer sig och betett sig i övriga sammanhang och har gjort hela livet i alla fall sen 1993 som jag känner till!
Kanske låter hemskt men jag är så van vid att ”behandlas” av honom så det blitt en vardag. Dock längesen nu men detta kommer sitta kvar hela livet och jag är glad att det inte är jag som slängts död i nån dunge utelämnad till alla skogens väsen som äter upp min kropp!
Han har helt enkelt förstört en stor del av mitt liv och andra människors också.
. Och detta har ”folk” runt omkring ”a”set känt till. Men ändå betraktar små förvirrade ungdomar och även politiskt aktiva VUXNA personer han som IDOLEN!
En BRODER som de själva kallar det.
Detta Brottet är det mest råa han har gjort bland allt annat, men inte förvånande för MIG med tanke på vad han gjort tidigare och utsatt kvinnor, meningsmotståndare, kompisar, och barn för. Tro inte att allt finns med i hans gedigna brottsregister för det finns betydligt mer!
Men att vara så iskall efteråt och bränna upp sina och andras kläder och forsla bort kropp ,och bränna bilar och be sina vänner om hjälp och sen åka på semester i Polen för att sen sitta iskall i förhör å antagligen le för att han nu tror att han lurat polisen å rättsväsendet ännu en gång. (den här mannen vet vad han ska säga och inte säga) Vet jag inte om jag trodde att han skulle klara! Inte när man faktist precis slått och slått och slått och ser en människa död framför sig , vet att dennes son ligger i sin spjälsäng försvarslös och inte vet när nästa person ska komma till lägenheten för att upptäcka pojken. DET visste inte aaset.
Tänk om det inte funnits blodspår i trappen? Kanske inte ens pojken överlevt?
Den här så kallade IDOLEN och BRODERN är egentligen ett förvirrat barn som behöver hjälp med sin psykopatiska personlighet.
Och hans medhjälpare sen som bara hjälper en mördare utan tvekan!! Brödraskap kallas det! Å vilket jävla brödraskap sen Det är sjuklighet, PSYKOPATI ! Och ordet psykopat har just fått ett namn Andreas Sten-Owe Johansson! 761207-5510 Få bort det här monstret ur världen NU!!!!
Citera
2013-12-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moulgan
Åklagaren kommer då be vittnet att återberätta sitt vittnesmål och sedan är det upp till tingsrätten att avgöra om det håller för att ge en fällande dom. Inte mycket att gå på där utöver bilen som vittnet ska ha sett. Behövs mer än så och mgm har ju denne läst om på internet.

Både du och Byxan har fel. Vittnet i FUPen hörde talas om att en S40 var intressant och hade en lapp med fem tecken i regnr. Han slår via fordonsregistret fram namnet DB som ägare men kopplar det inte till brottet. Det är först efter drygt två veckor som han stöter på DBs namn i tråden och då går han till polisen. Det är alltså inte FB som fått honom att identifiera DB eftersom han fick reda på namnet via sin lapp och inte FB.
Citera
2013-12-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Förlåt, jag menade Idas sko på platsen där man brände kläder. Ser inget om den, men det kanske var AJs skor som polisen har som trumfkort om det behövs?

Stövletten som diskuterats tidigare i tråden då I*a haft en sådan och det kunde vara den som brunnit har fått sin lösning genom bild i FUP.

På en bild av hallen finns dom omtalade skorna kvar och har således inte brunnit, dränkts i syra eller sänkts till havs utan dom har hela tiden funnits i hennes hall.
Dom kan alltså omöjligt ha blivit uppeldade utan det är någon annan sko som brunnit.

Sannolikt har dom inte någon som helst betydelse i fallet då dom stod där man kan förvänta sig att skor man inte har på sig står, dvs i hallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in