2013-12-04, 19:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Han gillade energidryck i alla fall. Det låg två tomma burkar i bilen (s. 311) och den 21 maj köpte han inte mindre än 6 stycken för totalt 46 kronor (s. 1501).
Kan detta på något sätt kopplas till diabetes? - På sin facebook noterade han att diabetesgrädden var slut (om det nu inte var en omskrivning för något annat).
Citera
2013-12-04, 19:43
Medlem
MrFolds avatar
Det känns som tråden bara blir galnare och galnare och mer och mer verklighetsfrånvänd. Under rättegången var det som att det lugnade ner sig lite - folk verkade liksom följa den och inse att det ändå finns en hel del som talar för KJ och ingenting annat än en motivspekulation för MB. Men det är som att det har fallit i glömska nu och så återfaller allt i de gamla hjulspåren.

Vad vill ni egentligen? Ska vi jobbiga, fantasilösa idioter som håller på tingsrättens version och kända fakta maka oss undan så att ni kan sitta och uppfinna alltmer fantasifulla teorier i lugn och ro eller what? Som det är nu går det knappt att föra en diskussion eftersom folk bara rapar upp samma konspirationsargument utan faktaunderbyggnad som man hört tusen gånger redan. Eller förresten: Theforeigner har ju grävt fram 10-20 bodensare till som KAN vara inblandade i mord- och styckningskonspirationen de senaste dagarna. I N T E R E S A N T!
Citera
2013-12-04, 19:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Varför skulle han dömas? det räcker liksom inte med ett par blodfläckar i en OLÅST bil....

Det räcker säkerligen inte. Jag märker du varken läst FU eller lyssnat på ljudupptagningarna från rätten.
Om de hittat plodpölar från offret i din bil exempelvis, skulle du givetvis vara intressant för utredningen också, tills de upptäckte att du antagligen satt hemma med mamma och pappa och spelade GTA IV i 14 timmar i sträck eller motsvarande.
Då hade du, likt MB och AN blivit avförd från utredningen. Även om de fann hennes blod, i ansenlig mängd, i din bil.
MEN. Läs nu och begrunda ett par dagar tills du kommit på vad jag åsyftar.

Hade du varit den sista som såg henne i livet, varit olyckligt kär i henne och blivit avspisad gång efter annan av henne, de hade funnit någon pryl hemma hos dig med blodspår efter henne på, du ljugit i förhör om att du ringt henne m.m. m.m. m.m. m.m. med typiska undanflykter som "halva Boden hade ju säkert ändå försökt ringa henne (men konstigt han inte resonerade likadant när "halva boden" var ute och letade efter henne, där var han väldigt överambitiöst engagerad. Av liknande undanflykt, varför var han ute och letade? Med resonemanget "halva boden gjorde ditt eller datt" borde han lugnt bara legat hemma och peta naveln i sin soffa för "halva Boden var ju ändå ute och letade efter henne") Varit allmänt likgiltig över att vara anklagad av att ha mördat, skändat och gömt hennes kropp, men flyga i taket av ilska (nåja) om de misstänkte du tagit livet av din, låt oss exemplifiera, vädurskanin? Att ditt selektiva minne enkom är till din fördel, då du har explicika minnesbilder, från tämligen perifera händelser och saker, utom när det gäller just beklämmande delar i tid och rum som är i direkt anslutna till hennes försvinnande.
m.m. m.m. m.m.
Edit: Planteringsteorin har även KJ avfört i förhören i rätten. Finns i ljudfil 3 har jag för mig. Den teorin "tror" han inte själv på längre.

Capish?
Senast redigerad av Dockland 2013-12-04 kl. 19:58.
Citera
2013-12-04, 19:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kan detta på något sätt kopplas till diabetes? - På sin facebook noterade han att diabetesgrädden var slut (om det nu inte var en omskrivning för något annat).

Jag tror mer så här:

- Av grädde kan man kärna smör

- Av smör kan man få glidmedel

- Av glidmedel kan man få en flaska att glida in och ut

- Av in- och utglidandet kan man få ett alibi.

OnT så tycker jag det verkar konstigt att det inte nämnts något om diabetes i så fall. Det är ju en allvarlig sjukdom som kräver spruta/pump och regelbunden provtagning. Samt en regelbunden livsföring. Det borde ha varit problematiskt och farligt för en person med KJ:s personlighet att lida av denna åkomma. Dessutom hade han säkert tagit upp det i rättegången: "Dessutom har jag ju diabetes så jag orkar ju ingenting ju"
Citera
2013-12-04, 19:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Är det därför som du har ägnat så mycket tid och så många inlägg åt rullen? För att du inte tycker att rullen är viktig? Då behöver vi ju inte tjafsa om den. Om du ändå har frågor om rullen får du väl kontakta åklagaren istället. Om det nu är hon, och inte du, som tycker att rullen är viktig.
Jag har ägnat mycket tid och många inlägg åt rullen, för det är det bevis som mest strider mot KJ:s planteringsteori. Han har fått gissa hur blodet kom dit, och hans gissning har använts mot honom. KJ:s advokat skulle ha framfört teorin om att rullen var VB:s, men han är för ointresserad av målet.

En annan anledning till att jag har pratat om den så mycket är att så många andra har gjort det.

Varför har åklagaren ägnat så mycket tid åt rullen, tror du? Är det inte ett viktigt tekniskt bevis? Fast det är inget bevis längre, men det vet inte domstolen eller den trötte advokaten.
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-04 kl. 19:53.
Citera
2013-12-04, 20:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Diskuterades inte det här förra veckan? Hundarna är inte inte några superkalibrerade mätinstrument. Och likdoft är inte något som helt plötsligt dyker upp precis när man dött.

Hunden kan ha missat. Det kan vara blod från en nyligen avliden VB. Så liten mängd att hunden inte kunde känna. Gammalt blod från en träningsskada VB haft.

Sen var väl tejpen inte så viktig? Var ju bara en +1 matchning på bitarna som påträffades på VB. Varför spelar den så stor roll när man ska få ihop ett händelseförlopp?

Hahahaha, och hur små mängder kan en hund känna då, var går gränsen? En hund kan registrera en doftmolekyl, fattar inte vad du yrar om.

Dock bör man ha i åtanke att om tejprullen låg uppe på skåpet utan att hunden hade möjlighet att nosa på den, och inga doftmolekyler spridits i luften, så kan det vara förklaringen till att en likhund inte markerade rullen.

Jag vet inte om hunden har fått nosa på rullen?
Citera
2013-12-04, 20:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hahahaha, och hur små mängder kan en hund känna då, var går gränsen? En hund kan registrera en doftmolekyl, fattar inte vad du yrar om.

Dock bör man ha i åtanke att om tejprullen låg uppe på skåpet utan att hunden hade möjlighet att nosa på den, och inga doftmolekyler spridits i luften, så kan det vara förklaringen till att en likhund inte markerade rullen.

Jag vet inte om hunden har fått nosa på rullen?
Ja, på sid 364f.
Citera
2013-12-04, 20:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Högst troligt var det så. OM AN var direkt inblandad i mordet/styckningen är det ännu troligare.

Varför är det högst troligt AN som körde full den natten?
Citera
2013-12-04, 20:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, på sid 364f.

Men dåså, då fanns det ingen likdoft på rullen, så blodet på den är totalt ointressant som bevis för att KJ mördade VB så länge åklagaren inte kan beskriva hur hon tror att blodet hamnade på rullen, det är min bedömning.
Citera
2013-12-04, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har MB visst varit. Till samma grad faktiskt som KJ - tills VB hittades.

Dessutom tillåter jag mig att anse att ingen är dömd förrän allting annat är uteslutet.

Det kommer jag fortsätta att med.

MBs fbmeddelande till VB:

10:35 8 mars
Micke Berg
Det är ingen fara. DU vet vad du får för straff... det blir samma som sist.

13:04
Micke Berg
Hmmm och du ska bli straffad... vad tror du om det?

13:08
Micke Berg
Slå... nej men HÅRT straff ska du få...

Du vet du måste vara sur på mig för jag vill att du ska det och du får blir arg också
22:28
Micke Berg

23 mars
Du är duktig jag vet du kan kontrollera dej att inte vara k.t när du ser mig annars svårare för mig att glömma
09:45
Vatchareeya Bangsuan

menade du på riktigt att du vill döda mig? Hoppas du inte skojade mig. Hatar är starkt ord lika stark som du, om
hatar då vill man döda någon.
00:43
Vatchareeya Bangsuan

ca 1 dygn innan hon blev mördad skrev hon:

23:38
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för
dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig. Du
verkar inte gillar när vi älskade dig.

Reagerar även på detta, i synnerhet på "SKÄRA":
Mikael ringde till A och sade att om han såg honom på stan så skulle han skära halsen av A
och begrava honom.
Citera
2013-12-04, 20:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför är det högst troligt AN som körde full den natten?

Kanske behövde bilen - no matter what ..?
Citera
2013-12-04, 20:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Kanske behövde bilen - no matter what ..?

Finns det något som tyder på att det var AN som stoppades den natten, och borde det inte i så fall ha nämnts i FUP i något förhör? Hon och MB säger ju att de låg och sov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in