2013-12-04, 18:27
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Var det AN som körde rattfull under mordnatten?

Nä, det var KJ - du vet han som kommer att dömas för mordet.
Citera
2013-12-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Inte mycket

Nej

Nej

Ingen har någon relevant koppling alls.

Tackar för svaren herrn. Hur vet du detta?
Citera
2013-12-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Nä, det var KJ - du vet han som kommer att dömas för mordet.

Varför skulle han dömas? det räcker liksom inte med ett par blodfläckar i en OLÅST bil....
Citera
2013-12-04, 18:39
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Varför skulle han dömas? det räcker liksom inte med ett par blodfläckar i en OLÅST bil....

Rättegången har varit och han kommer med största sannolikhet att dömas för mord.
Citera
2013-12-04, 18:44
Medlem
highfives avatar
Citat:
126 inlägg från kl 01 00 den 24/5 som bara pekar på att AN/MB är skyldig. Vad är din agenda? Känner du dem? Kontot registrerades 12/4. Fast du började skriva först 01 00 dagen efter KJ greps. Hade du föraningar? Ska du få någon respekt och trovärdighet är det bra om du berättar din historia.
Citera
2013-12-04, 18:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Eftersom han är skickad på en stor rättspsykiatrisk undersökning så finns det ingenting
annat att utgå ifrån än en fällande dom i tingsrätten.
Så blir det helt enkelt.
Citera
2013-12-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Utrikesfödda skrev hen.

Jag har för mig den ort i landet med flest utrikesfödda i hela landet är Happaranda.

Det vi diskuterade var huruvida det var vanligt att se folk med utländskt utseende i Boden. Det är väl i a f det som är intressant för det här fallet. Asylsökande eller utrikesfödda spelar väl knappast någon roll. Asylsökande brukar ju vara utrikesfödda. Happaranda stavas Haparanda f ö.

Det är inte direkt ovanligt med mörkhyade/asiatiska tjejer i Boden. Men 21.30 en lördagskväll efter den vägen så är det nog väldigt ovanligt. Något jag skrivit tidigare. Tror att vittnet mycket väl kan ha sett VB.
Citera
2013-12-04, 18:52
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:

Luleå TR tyckte annorlunda.

Får se vad HR anser...
Citera
2013-12-04, 19:17
Medlem
Grandiosos avatar
[quote=MBoudine|46424458]
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove

Inte ?? Vem har starkare motiv än MB ? Men enligt ett inlägg i tråden har polisen beslutat att motivbilden kan lämnas utan avseende - teknisk bevisning är överordnat allt. Även om VB, rent hypotetiskt, bokstavligen skulle ha utplånat MB:s familj hade detta inte varit mordmotiv som polisen i utredningsarbetet beaktat om VB återfunnits mördad en tid senare. Det är så man verkar resonera i Boden - MB är no no, han KAN inte vara inblandad i mordet på Vatchareeya Bangsuan.
Så man ska helt sonika bortse ifrån teknisk bevisning - den är säkert ändå planterad...-
och istället inrikta sig på de som på papperet förefaller ha haft starkast motiv?
Så det är på det viset polisarbetet bör bedrivas generellt?
Skit i allt vad bevis heter, fokusera hellre på motivbilder?

Jo, så kanske vi ska ha det. Tipsa om det till polismyndigheten.

Nu är det dock så alltså inom den polisiära mordlösarsvängen och beträffande all annan
kriminalitet också, att existerar det påtaglig bevisning i någon riktning så väljer man
att agera utifrån detta och skiter högaktningsfullt i om det så finns exempelvis 100 otrogna
karatetränare med lynnigt humör som verkar kunna haft större motiv till det som hänt
i brottsväg eftersom allt konkret entydigt pekar åt just det håll man stannat vid och
ingenting ger indikationer om någonting annat.

Det är för övrigt ingen jävla fictionvärld vi uppehåller oss i, det är rena rama verkligheten
och det får man fan anpassa sig efter även om det inte blir som man vill ha den
alla gånger. Som här helt uppenbarligen.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-04 kl. 19:28.
Citera
2013-12-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tejp är fakta i fallet. Det är inte nämnt, alltså inget scenario. Om någon säger att scenariot är att KJ har svept in VB i ett duschdraperi och burit ut alltihop under natten, så strider det inte mot fakta. Men det är inget scenario, det är ett stympat sådant, och beskriver bara en bråkdel av vad som kan ha hänt. Och det är ett stympat scenario du har åstadkommit.
Har jag inte nämnt tejp? Jo, det har jag, som synes.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Om mordet skedde i lägenheten kan tejprullen som fanns i badrummet ha blivit blodig i samband med det. Eller så hade han den i bilen eller på sig om han åkte efter henne och mordet skedde på annan plats. Eller så hämtade han den senare. Eller så var den inte direkt inblandad i mordet.

Men du har inte nämnt på vilket sätt tejpen eller andra fakta motsäger nåt av mina scenarier.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fråga åklagaren. Som jag skrev, det är hon som tycker rullen är viktig.
Är det därför som du har ägnat så mycket tid och så många inlägg åt rullen? För att du inte tycker att rullen är viktig? Då behöver vi ju inte tjafsa om den. Om du ändå har frågor om rullen får du väl kontakta åklagaren istället. Om det nu är hon, och inte du, som tycker att rullen är viktig.
Citera
2013-12-04, 19:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Var det AN som körde rattfull under mordnatten?

Högst troligt var det så. OM AN var direkt inblandad i mordet/styckningen är det ännu troligare.
Citera
2013-12-04, 19:38
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Det vi diskuterade var huruvida det var vanligt att se folk med utländskt utseende i Boden. Det är väl i a f det som är intressant för det här fallet. Asylsökande eller utrikesfödda spelar väl knappast någon roll. Asylsökande brukar ju vara utrikesfödda. Happaranda stavas Haparanda f ö.

Det är inte direkt ovanligt med mörkhyade/asiatiska tjejer i Boden. Men 21.30 en lördagskväll efter den vägen så är det nog väldigt ovanligt. Något jag skrivit tidigare. Tror att vittnet mycket väl kan ha sett VB.

Sant.

Mitt fel, jag var tveksam till stavningen själv, men tyckte min stavning "kändes" rätt. Men du har rätt, jag hade fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in