Otroligt märkligt att det förs en diskussion här av någon efter att jag förklarat min personliga åsikt. Får man inte ha en sådan?
Vill ni veta en annan personlig åsikt? Som fotbollsspelare i Barcelona var Pep Guardiola en personlig favorit, gillade honom mycket mer än jag idag gillar Messi. Underbar spelstil, jag såg nämligen fotboll också på den tiden.
Jupp Heynckes var jag inte lika förtjust i som spelare, men hans generations tyska fotbollsspelare dominerades ju av legendariska gestalter som Gerd Müller, Sepp Maier, Paul Breitner, Günter Netzer, Rainer Bonhof, Wolfgang Overath och så Kaiser Franz. I det gänget kom sådana som han och Uli Hoeness i skymundan.
För en som då var grabb kommer det fotbolls-VM:et 1974 alltid vara mycket stort, det största. VM-finalernas final; Tyskland mot Holland, Beckenbauer mot Crujff. Först på andra plats kommer VM 1982, trea det 1994. De två VM jag sett på plats, -90 och -06, hamnar utanför pallen. Men det är förståss en personlig åsikt och ingen objektiv sanning.