Resultat: .
0%
röster
2013-12-04, 16:39
Medlem
motvalls avatar
Otroligt märkligt att det förs en diskussion här av någon efter att jag förklarat min personliga åsikt. Får man inte ha en sådan?

Vill ni veta en annan personlig åsikt? Som fotbollsspelare i Barcelona var Pep Guardiola en personlig favorit, gillade honom mycket mer än jag idag gillar Messi. Underbar spelstil, jag såg nämligen fotboll också på den tiden.

Jupp Heynckes var jag inte lika förtjust i som spelare, men hans generations tyska fotbollsspelare dominerades ju av legendariska gestalter som Gerd Müller, Sepp Maier, Paul Breitner, Günter Netzer, Rainer Bonhof, Wolfgang Overath och så Kaiser Franz. I det gänget kom sådana som han och Uli Hoeness i skymundan.

För en som då var grabb kommer det fotbolls-VM:et 1974 alltid vara mycket stort, det största. VM-finalernas final; Tyskland mot Holland, Beckenbauer mot Crujff. Först på andra plats kommer VM 1982, trea det 1994. De två VM jag sett på plats, -90 och -06, hamnar utanför pallen. Men det är förståss en personlig åsikt och ingen objektiv sanning.
Citera
2013-12-04, 16:40
Medlem
Grus-Kalles avatar
cyberkalle, det var nog det här ryktet:

Wahrscheinlichkeit: 7% Vortag: 6%
Quelle: soccernews.com Status:vage · Transfer findet laut Quelle statt im: Sommer

Sky Sport Italia is reporting that Bayern are set to challenge Juventus for the signature of Fiorentina full-back Juan Cuadrado.

The Colombian winger has been in scintillating form over the last year or so and his impressive performances did not go unnoticed.

After Juventus expressed their interest to sign the highly rated footballer, Bayern Munich seem to have joined the race as well.

The 25-year-old arrived in Italian Serie A in the summer of 2009 as he joined Udinese from Medellin and he in turn enjoyed two very successful loan spells with Lecce and Fiorentina.

Viola went on to acquire the player on co-ownership basis in June, meaning any interested sides will have to negotiate with both them and Udinese.

Given that Cuadrado has quickly developed into a key player at Artemio Franchi, Fiorentina are unlikely to be keen on selling the full-back, but that doesn’t seem to have put off either Bayern or Juventus.
Citera
2013-12-04, 16:46
Medlem
Torde väl vara fördel BM såvida Cuadrado inte vill stanna eller tjurar sig till Juve (dvs om det ligger nåt i ryktet)?
Citera
2013-12-04, 16:56
Medlem
Grus-Kalles avatar
Fast det verkar mer som en försöksballong av agenten när förväntad sannolikhet ligger runt 6-7%. Kanske bara en vanlig marknadsinventering om Badstuber inte visar framsteg i läkningsprocessen, även om han själv twittrar om att det går bra.
Citera
2013-12-04, 16:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle

Wahrscheinlichkeit: 7% Vortag: 6%
Quelle: soccernews.com Status:vage · Transfer findet laut Quelle statt im: Sommer

Sky Sport Italia is reporting that Bayern are set to challenge Juventus for the signature of Fiorentina full-back Juan Cuadrado.

The Colombian winger has been in scintillating form over the last year or so and his impressive performances did not go unnoticed.

After Juventus expressed their interest to sign the highly rated footballer, Bayern Munich seem to have joined the race as well.

The 25-year-old arrived in Italian Serie A in the summer of 2009 as he joined Udinese from Medellin and he in turn enjoyed two very successful loan spells with Lecce and Fiorentina.

Viola went on to acquire the player on co-ownership basis in June, meaning any interested sides will have to negotiate with both them and Udinese.

Given that Cuadrado has quickly developed into a key player at Artemio Franchi, Fiorentina are unlikely to be keen on selling the full-back, but that doesn’t seem to have put off either Bayern or Juventus.
Jo det var det ryktet tackar.
Jag är ju lika bra på Engelska som jag är på att åka konståkning så förklara gärna Full-back för mig.
Citera
2013-12-04, 16:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Det är en bra spelare och vore ett lyft gentemot Rafinha om nu Lahm bara ska spela centralt. Är det någon position som skulle behövas förstärkas är det högerbackens. Men som jag förstått det skulle det möjligen vara aktuellt framöver. Har för mig att Rummenigge eller Hoeness sagt att det inte kommer att värvas under vintern.

Så billigt Fiorentina fick köpa Gomez för så borde de väl vara snälla mot Bayern? Med Juventus har de däremot inte direkt varma relationer.

Men men, det är många rykten i omlopp.
Citera
2013-12-04, 17:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Fast det verkar mer som en försöksballong av agenten när förväntad sannolikhet ligger runt 6-7%. Kanske bara en vanlig marknadsinventering om Badstuber inte visar framsteg i läkningsprocessen, även om han själv twittrar om att det går bra.
Läste det på Facebook och FC Bayern news vet inte vem som ligger bakom den sidan.

Edit: såg att det var TZ som ligger bakom den sidan.....suck.
Senast redigerad av cyberkalle 2013-12-04 kl. 17:11.
Citera
2013-12-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo det var det ryktet tackar.
Jag är ju lika bra på Engelska som jag är på att åka konståkning så förklara gärna Full-back för mig.
Tror det är ytterback medan centerback är mittback (om jag fattat det rätt). Ett annat ord som jag tror används för ytterback är wingback.
Citera
2013-12-04, 17:52
Medlem
csts avatar
Fullback är en klassisk brittisk ytterback, central defender är mittback. Modern ytterback är winback eller left/right back.
Citera
2013-12-04, 18:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Tror det är ytterback medan centerback är mittback (om jag fattat det rätt). Ett annat ord som jag tror används för ytterback är wingback.

Citat:
Ursprungligen postat av cst
Fullback är en klassisk brittisk ytterback, central defender är mittback. Modern ytterback är winback eller left/right back.
Tackar för svaren.
Citera
2013-12-05, 04:55
Medlem
Cilicias avatar
Någon som tycker att det var riktigt vidrigt gjort av Lewa när han snodde straffen från Micki, vet att det var Klopp som visade att 9an ska ta den men Lewa kunde låtit honom ta den med att inte gå till honom innan.
Citera
2013-12-05, 07:45
Medlem
cyberkalles avatar
Nu borde väl ändå Keller ryka efter cup-debaclet?

Inga glada miner bland Bayerns ultras efter gårdagen hårda match och Augsburgs klack blev ett nytt hatobjekt efter deras buande åt Robben då han bars ut på bår.

Vår nya kompis här inne som igår skrev att fotboll inte skall vara underhållande för publiken han måste ha trivts med matchen igår för nog fan var den trist.

Augsburgs tränare Markus Weinzierl sa så här efter matchen

Wir wollten den Bayern nicht absichtlich weh tun, sondern aggressiv in die Zweikämpfe gehen. Der Rückstand nach drei Minuten hat uns aus dem Konzept gebracht.

Dom gick alltså in till matchen för att spela hårt och fult.

Pep hoppas i alla fall att Robben är tillbaka till Klubblags-VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in