2013-12-04, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Oroväckande med Sveriges tröghet vad det gäller intresse för nya globala teknologier. Vi borde leda och vara ett teknikliberalt föregångsland, istället kommer vi på efterkälken. Sorgligt.

Jag har köpt, sålt och fört över bits från/till Kapiton, Mt Gox och Bitstamp. Jag är verifierad (skickat in bilder på ID och räkning med adress på) på Bitstamp & Mt Gox. Kapiton har stora problem just nu. Mt Gox verkar vara mer överbelastat än Bitstamp, verifieringen av kontot på Bitstamp tog längre tid än det på Bitstamp och jag väntar fortfarande på en banköverföring till MtGox.

Jag föreslår därför att du registrerar ett konto på Bitstamp, det verkar vara de som har bäst ordning på sig just för tillfället. Enda negativa jämfört med MtGox är att sidan döljer en hel del funktionalitet om du inte har verifierat kontot. Det kan därför vara svårt att förstå hur saker fungerar bara genom att klicka runt och undersöka hur sidorna ser ut. Det är annars mitt rekommenderade sätt att lära sig; testa!

Ok. Så du rekommenderar att man registrerar sig på fler sidor (bitstamp, Mt Gox osv) för att ha en "back up" plan om något på en av sidorna inte fungerar?

Tacksam för svar!
Citera
2013-12-04, 10:09
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesio
Ok. Så du rekommenderar att man registrerar sig på fler sidor (bitstamp, Mt Gox osv) för att ha en "back up" plan om något på en av sidorna inte fungerar?

Tacksam för svar!
Nej, är man nöjd med en av dem så räcker väl det. Jag testade olika för att lära mig och hitta den jag trivdes bäst med.
Citera
2013-12-04, 10:31
Medlem
PureRuperts avatar
Hade inte BTCX sk SWIFT som skulle göra att överföringarna gick mycket fortare?

Finns det någon sida där btc sidorna jämförs? Någon som kan hjälpa mig annars med snabbhet, skulle behöva göra en snabb transaktion (gärna färdig framåt kvällen) men snabbare om det går vore guld, och nej, har inte mtgox eller vad de heter...
Citera
2013-12-04, 12:00
Medlem
Om någon av er fortfarande har valuta låsta på sidan bitcoin-24.com kan jag tipsa om att utbetalningar äntligen har börjat ske nu. För mer info, se https://bitcoin-24.com/
Citera
2013-12-04, 12:47
Medlem
BTCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PureRupert
Hade inte BTCX sk SWIFT som skulle göra att överföringarna gick mycket fortare?

Finns det någon sida där btc sidorna jämförs? Någon som kan hjälpa mig annars med snabbhet, skulle behöva göra en snabb transaktion (gärna färdig framåt kvällen) men snabbare om det går vore guld, och nej, har inte mtgox eller vad de heter...
Btcx.se har SWIFT. Det går fortare än vanlig överföring.
Citera
2013-12-04, 13:23
Medlem
timetoendits avatar
Hur lång tid tar det för att komma igång på bitstamp egentligen? Skickade in verifieringarna för två dagar sedan och ligger fortfarande som pending. Svar på tickets får man ju inte heller...
Citera
2013-12-04, 16:14
Medlem
kanske är lite ot nu men någon som vet vad som händer med ens ordrar från sheep om man gjorde en beställning den 26 nov? kan det va så att dom har hunnit med att bli skickade eller är det bara lägga ner tanken på att det kanske kommer?
Citera
2013-12-04, 18:43
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattar0
kanske är lite ot nu men någon som vet vad som händer med ens ordrar från sheep om man gjorde en beställning den 26 nov? kan det va så att dom har hunnit med att bli skickade eller är det bara lägga ner tanken på att det kanske kommer?
Det beror på om vendorn du beställde ifrån hade skickat. Vid det datumet hade de flesta vendors tappat sitt tålamod på hemsidan och avvaktade med att skicka orders.

Frågan behandlas bättre här...... : https://www.flashback.org/showthread.php?p=46434480&posted=1#p46434480

Ontopic: Ser ut som bc är påväg upp igen. Igår var säljpriset på fybse högre än inköpspriset på btcx, finns det någon dold agenda bakom detta?
Citera
2013-12-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
[...]Ontopic: Ser ut som bc är påväg upp igen. Igår var säljpriset på fybse högre än inköpspriset på btcx, finns det någon dold agenda bakom detta?
Läs detta http://sv.wikipedia.org/wiki/Arbitrage
Citera
2013-12-04, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Nätverket håller koll på exakt hur många BTC som tillhör varje adress i varje ögonblick. Detta kan vem som helst se. Det som finns i din plånbok är kryptonycklar som kan användas för att bevisa att du äger en adress. Du kan kopiera dessa nycklar hur många gånger du vill, men när du använder dina bitcoins så vet nätverket till vilken adress du har skickat dem.
Tack för svar.

Det är alltså detta som kallas "peer2peer" antar jag? (RocketScience!) att båda (flera) parter "ser" det samtidigt?
Citera
2013-12-04, 20:27
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Tack för svar.

Det är alltså detta som kallas "peer2peer" antar jag? (RocketScience!) att båda (flera) parter "ser" det samtidigt?
Nja, med P2P menas att transaktioner sker utan mellanhand, d.v.s. att jag kan skicka pengar till dig på andra sidan jorden utan hjälp från någon bank eller liknande.
Citera
2013-12-04, 20:47
Medlem
vart är det billigast att köpa bitcoin nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in