Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Ja naturligtvis finns det en sakkunnig läkare eftersom han eller hon ska kunna tolka det material som vårdavdelningen lägger fram för rätten, Det är ju för mycket begärt att rättens ledamöter ska vara bevandrade i psykiatrisk vårdterminologi och tolkningen av denna. Det är ändå personalen på avdelningen som har den fullständiga bilden av hur patienten mår.
Hur var det nu med pedofili? Har du lyckats ta dig igenom texten i LEV som jag så berdviligt bifogade.
Hittade du något om pedofili i den?
Eller var det bara svammel från din sida?
EDIT: Sedan är det så att långt ifrån alla farliga människor hålls inlåsta. Många av dem släpps ut. När deras fängelsestraff löper ut.
Det tycker jag alla som tror att fängelse alltid är en bättre lösning än LRV för riktigt farliga personer.
Vilken text? Du menar hokus pokus om handling kontra diagnoser?
Du har hävdat att Bergwall aldrig klassats som allvarligt psykiskt störd och det gör du i din roll som vaktmästare på någon sluten vårdanstalt.
Du vet att då det gäller Bergwall och hans mentala status har man uttalat sig senast i februari 2013.
Man har inte alls lust att släppa ut honom eftersom man anser att diagnoserna lever kvar.
Vad en random på Flashback säger om diagnoser eller handlingar ter sig i jämförelse ganska så tramsigt ut.
Men om du frågar efter min privata åsikt så är jag benägen att säga att
sadistiska pedofiler inte ska komma ut alls. Det här är ingen lek om att en person som har den här allvarlig grunden för övergrepp som innebär livsfara för barn, och som klassats år efter år av rättspsykiatrins läkare.
Du får nog se det så här att du inte har något att bidraga med vad det gäller fakta om vem som anses vara farlig eller vem som ska komma ut.