2013-12-04, 01:35
Medlem
Analstockens avatar
Nu har jag hunnit så långt (kort) som till fotografierna av lägenheten (med blodpölen, stänket etcetera) och satan i helvete vilket brutalt våld som måste ha ägt rum! Jag önskar innerligt att FUPen inte innehåller bilder på fyndplatsen när Ida ännu låg kvar där. Jag vill fan inte se hur resultatet av en sådan behandling ser ut. Resten vill jag dock gärna se.

Jag brukar inte vara så värst känslig, men nu måste jag avdramatisera det som fastnat på min näthinna genom att kolla på någon komedi på kanal 5's hemsida innan sänggående, för det här håller inte!

Anledningen till att jag läser som en seg jävla Slowpoke är för att jag har blöjbyten, matning osv att handskas med, vilket jag givetvis gör med glädje, men spänningen stiger ju lavinartat och jag ska fortsätta att läsa imorgon... Eller ska jag ta med mig datorn till sängen, kanske? Det här kan vara den mest intressanta FUPen någonsin.
Citera
2013-12-04, 01:40
Medlem
Analstockens avatar
Finns det bilder på Idas kropp i FUP? Vill bli förvarnad i så fall...
Citera
2013-12-04, 01:46
Medlem
Decrypters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken

Nej. "Bara" bilder från lägenheten med allt blod. Illa nog.
Citera
2013-12-04, 01:47
Medlem
coffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Nej det gör det inte, har du sett bilderna från lägenheten så har du redan sett det värsta.
Citera
2013-12-04, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelstyre666
Kanske är trött men jag fattar inte riktigt det stycket med de vittnet.

När han kom tillbaka till ytterdörren till Östra Margaretavägen 52 så såg han att någon lagt
dörrmattan vid tröskeln på dörren så den stod halvöppen. M*ssie blev förvånad och undrade
vem som gjort och hunnit detta eftersom han var borta så kort tid. Precis när M*ssie tänkte ta
bort mattan så såg han att en kille kom gående ifrån ett buskage som ligger tvärs över gatan.
Killen gick och pratade i en mobiltelefon samtidigt som han var på väg mot M*ssie.

M*ssie uppgav att han sett två killar som varit tillsammans med Id*, den ena killen är far till
pojken, den andre är hennes nya pojkvän

.........

Förhörsledarens anteckningar M*ssie fick se ett passfotografi på P*r Torst*nsson. f
******-****. M*ssie sa att det är killen M*ssie tror är far till Id*s pojk och som han
beskrivit ovan.

Förhörsledarens anteckningar. M*ssie fick se ett fotografi föreställande S*bastian B*rgström.
f. ******-****. M*ss*e sa utan tvekan att detta är Id*s nya pojkvän, den han beskriver ovan

Han pekar ju ut PT och SB?

Läs igen, han pekar ut dem som killar han träffat/sett Ida tillsammans med. Fd pojkvänner.
Citera
2013-12-04, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det stämmer att dom ej lyckats med att låsa upp hennes iPhone 5 vilket även jag tycker är konstigt.

Sid 400 i FUPen

Kanske värt en egen tråd, hur låsa upp en iPhone 5?

/Provokatör

Det finns ju en del kriminella och hackers som fixar sånt så kanske polisen borde anlita någon av dem?..
Citera
2013-12-04, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Det ska ha hänt runt 22:00 8 juli enligt mormorn. Ett 3-4 minuter långt röstmeddelande från Idas telefon där hon hör röster med arabisk brytning prata om häxprocesser m.m. Förmodligen har mormor haft en mardröm eller likande som hon inte kan skilja ifrån verkligheten. Mormorn säger att hon blivit ifrågasatt av benkanta om meddelandet som de inte hittat igen men hon vidhåller att det hänt.

Jag vet inte vad mormodern har för telefon men meddelanden brukar inte försvinna av sig själv och får man ett sådant meddelande som hon påstår sig ha fått så sparar man det om man är någorlunda vettigt funtad.
Citera
2013-12-04, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Att dom ville få det att se ut som ett våldtäktsförsök verkar inte troligt. Att kläderna slitits sönder och fått märken vid förflyttningen är väl rimligt men att jeansen låg vid anklarna..kanske dom försökte ta av så många plagg som möjligt för att skynda på nedbrytningsprocessen av kroppen. Djur gillar mjukdelar och få kroppen i dåligt skick innan den upptäcktes var ju en av dom viktigaste detaljerna i att sopa igen spåren.

Kanske FH och DB är så pass perversa att dem velat se Ida naken innan dem dumpat kroppen?
Citera
2013-12-04, 07:17
Medlem
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2594930--inget-styrker-att-det-ar-han-

Ett exempel är skoavtrycken i den blodiga lägenheten,
– Inte styrkt på något sätt att de tillhör min klient, till exempel har man inte visat på skostorleken. Dessutom finns ytterligare skospår där som helt viftats bort i utredningen. Det finns flera andra sidospår i utredningen som inte utretts tillräckligt, menar Nilsson.
Citera
2013-12-04, 08:03
Medlem
God Morgon!
Har legat o grubblat hela natten ang IFs Iphone som inte kunde öppnas. Jag är totalt oteknisk, så jag har inte kunnat tillföra nåt den vägen.
Men jag har iaf ringt polisen och tipsat om, att det finns information bla här i denna tråden, om hur man kan gå tillväga för och ev öppna upp den.
Förmodligen följer de ju själv denna tråden, så de bör ju isf känna till det.
Men jag kände, att jag ville försäkra mig om, att de verkligen fick informationen, så jag ringde för säkerhets skull.
Jag inte vem nån av de involverade är och bor alldeles för långt ifrån avskummen (är oerhört tacksam för det), så detta var det enda jag kan tillföra.
Nu vet iaf Farbror Blå om, att det finns info bla i denna tråd. om att ev kunna öppna IFs Iphone. Detta tror jag iofs, att de redan fått reda på.
Men ringde ändå för säkerhets skull.

Önskar alla en riktigt God Jul/Pigan

Edit: stav/grammatikfel
Senast redigerad av Pigan44 2013-12-04 kl. 08:17. Anledning: stavfel, grammatikfel
Citera
2013-12-04, 08:32
Medlem
Två funderingar: Borde inte AJ varit blodig när grannen såg honom? Eller drog han på sig jackan när han gick ut för att dölja det ifall nån skulle se honom?

I FUP:en stod det väl att det fanns en blomkruka på köksbänken som saknade en skärva som inte återfunnits? Kan inte den ha använts som vapen?
Citera
2013-12-04, 10:26
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2594930--inget-styrker-att-det-ar-han-

Ett exempel är skoavtrycken i den blodiga lägenheten,
– Inte styrkt på något sätt att de tillhör min klient, till exempel har man inte visat på skostorleken. Dessutom finns ytterligare skospår där som helt viftats bort i utredningen. Det finns flera andra sidospår i utredningen som inte utretts tillräckligt, menar Nilsson.

Jo, de där invändningarna har advokaten kommit med. Det står ju inget om skostorleken, alltså måste det vara någon annan gärningsman som AJ kumpaner i Grästorp hjälpt med att gömma liket och bränna AJ tillhörigheter strax bakom knuten.

Advokatens invändningar är futila, men vad skall han göra? Hans klient är körd, men han måste ju komma med något.

Alla förstår ju vem som haft ihjäl IF och vilka som hjälpt till att försöka sopa igen spåren. Så länge hans klient inte erkänner, är advokatens uppgift ganska utsiktslös. Vid ett erkännande skulle han däremot kunna försöka arbeta på att det var dråp eller vållande och få straffet mildrat. Hans stackars klient är ett offer för sjuklig brist på impulskontroll och kan inte göras ansvarig o s v i den stilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in