2013-12-03, 20:11
Medlem
Hennes farmor gick i pension i fredags, det har varit fruktansvärt tragiskt att se hennes tomma, ledsna och uppgivna blick var och varannan dag.
Hoppas för familjens skull att de nån gång kan lämna tragedin bakom sig, kan knappast vara lätt med löpsedlar om händelsen som uppstår med jämna mellanrum.
Citera
2013-12-03, 20:13
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Har AJ några syskon?

Tror han har en bror som jag fattat inte alls är som Morot utan en helt vanlig Svensson. Bäst att lämna honom utanför, han mår säkert dåligt av det som hänt.
Citera
2013-12-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Glömmer vi inte bort att Ida var blödarsjuk också? Med tanke på det bör inte mängden blod vara särskilt konstigt.

Man blöder inte fortare för att man har blödarsjuka. Blodförloppet pågår dock längre tid än hos en frisk.
Citera
2013-12-03, 20:27
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Jag får inte ihop blodmängden på köksgolvet med trubbigt våld så som påstås. Tillåt nu mig spekulera litet: AJ knockar Ida och dunkar sedan hennes huvud i golvet x antal gånger. Detta stämmer väl med stänkmönstret och det utlåtande SKL gjort. Detta dödar dock inte Ida, det kommer senare. Hoppar vi sedan vidare till obduktionsrapporten av kroppen säger den att halspartiet var helt borta och nackkotorna kunde ses. Jag leker med tanken att AJ känner att han måste avsluta jobbet och tar därför fram en kniv och kort och gott skär halsen av Ida. I de stadier av förruttnelse som kroppen befinner sig tycks halsen vara den mest påverkade när hon påträffas. Kan det bero på att halsen till den grad öppnats av ev. knivskärning att den helt enkelt förfaller snabbare än övriga kroppen efter den dumpats? Avsaknaden av minsta krosskada på skallen kanske säger att detta är möjligt.

Någon?

Jag får inte heller ihop blodmängden med trubbigt våld enbart men vad gäller halsen och det du skriver, kan man nästan anta att djur varit framme på henne
Citera
2013-12-03, 20:32
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag får inte heller ihop blodmängden med trubbigt våld enbart men vad gäller halsen och det du skriver, kan man nästan anta att djur varit framme på henne

Hittade egentligen inget om djurskador i protokollet men jag kan ha missat så klart. Vill också påpeka att det scenario jag gav är en spekulation och inget jag förfäktar. Vill kunna få en diskussion om för eller emot.
Citera
2013-12-03, 20:33
Medlem
Provokatörs avatar
Kuriosa ordet "Flashback" förekommer 31 ggr i FUPen med lite olika stavningar enligt nedan:

Flashback
"NN har skrivit flash-backs på nätet"
flashback
kommit ut i media eller på Flash back.
"Flashback"
Flashback.se
flaschback

Gillar nog mest "NN har skrivit flash-backs på nätet"

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2013-12-03 kl. 20:35.
Citera
2013-12-03, 20:37
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Vad jag har förstått så ger sig djuren oftast på det område som är skadat för att det är lättare för dem att komma åt att äta där. Något jag hört i tråden om Linda Chen, hon hittades efter 7 v och området kring halsen var mest förstört. Bland annat så saknades just tungbenet som ev hade kunnat bevisa att hon strypts, vilket just vad jag tror hände henne.

Någon i tråden med kunskap berättade just detta om djuren, vilket jag själv tycker låter rimligt.

Edit: Såg just inlägget från Texaco-Darrel om att det inte fanns bekräftade djurskador.
Senast redigerad av Cocinella 2013-12-03 kl. 20:39.
Citera
2013-12-03, 20:39
Medlem
miss-darknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Till dom som tycker bevisläget är svagt. Den tyska tjejen (jag kommer inte ihåg hennes namn) som dödade två barn i Arboga, blev dömd utan att man hade något teknisk bevisning mot henne. Det här fallet ser mycket bättre med bevislägen. Det är osannolikt att så många händelse inträffar utan att de tre är inblandade.

Bevisningen verkar bra förutom på en punkt, rättsläkaren har inte lyckats fastställa dödsorsak. Det ger AJ en möjlighet att hävda olyckshändelse eller dråp.

Hårtussarna i blodpölen tyder på att han tagit ett fast grepp i håret och slitit loss tussar i samband med övergreppet. Han borde ju dunkat hennes huvud mot en kant, hörn, golvet eller använt något tillhygge för att blodet ska kunna bilda dessa skvättmönster och ändå visas inte skador på röntgen av kranium.
Citera
2013-12-03, 21:24
Medlem
MrsLibras avatar
Tänker lite på det här med motiv.
Låter rimligt att det var telefonsamtalet med PT som utlöst raseriet hos AJ. Dock blev jag lite undrande då jag läste i fup hur Id@ var "klädd" då de fann henne.. Jeansen nere vid anklarna och söndrig trosa, bara bh upptill. Iofs fanns ju tjocktröjan dumpad intill kroppen.
Har det handlat om våldtäkt(försök)? Eller har kläderna försökts avlägsnas efter brottet för att röja bevis?
Vad tror ni?
Citera
2013-12-03, 21:26
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Bevisningen verkar bra förutom på en punkt, rättsläkaren har inte lyckats fastställa dödsorsak. Det ger AJ en möjlighet att hävda olyckshändelse eller dråp.

Hårtussarna i blodpölen tyder på att han tagit ett fast grepp i håret och slitit loss tussar i samband med övergreppet. Han borde ju dunkat hennes huvud mot en kant, hörn, golvet eller använt något tillhygge för att blodet ska kunna bilda dessa skvättmönster och ändå visas inte skador på röntgen av kranium.

Det framgår i alla fall att GM hanterat BO på ett sådant sätt att det har lett till döden och att detta varit uppsåtet. Det är väl inte helt avgörande om han därvid använt händerna eller tillhygge/vapen av något slag.

Det går ju att spekulera en del. Om han skurit halsen av henne så att halspulsådror skadats, skulle det nog snarare varit sprut än stänk. Man kan dock med kniv sticka eller skära på ett sådant sätt att blod strömmar ut på ett mindre kraftfullt sätt. Det räcker med att skära igenom någon större halsven så blöder det rejält och drar också ofta in luft till hjärtat så att det bara skummar och inte blir någon cirkulation.
Citera
2013-12-03, 21:50
Medlem
miss-darknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Tänker lite på det här med motiv.
Låter rimligt att det var telefonsamtalet med PT som utlöst raseriet hos AJ. Dock blev jag lite undrande då jag läste i fup hur Id@ var "klädd" då de fann henne.. Jeansen nere vid anklarna och söndrig trosa, bara bh upptill. Iofs fanns ju tjocktröjan dumpad intill kroppen.
Har det handlat om våldtäkt(försök)? Eller har kläderna försökts avlägsnas efter brottet för att röja bevis?
Vad tror ni?

Att dom ville få det att se ut som ett våldtäktsförsök verkar inte troligt. Att kläderna slitits sönder och fått märken vid förflyttningen är väl rimligt men att jeansen låg vid anklarna..kanske dom försökte ta av så många plagg som möjligt för att skynda på nedbrytningsprocessen av kroppen. Djur gillar mjukdelar och få kroppen i dåligt skick innan den upptäcktes var ju en av dom viktigaste detaljerna i att sopa igen spåren.
Citera
2013-12-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Att dom ville få det att se ut som ett våldtäktsförsök verkar inte troligt. Att kläderna slitits sönder och fått märken vid förflyttningen är väl rimligt men att jeansen låg vid anklarna..kanske dom försökte ta av så många plagg som möjligt för att skynda på nedbrytningsprocessen av kroppen. Djur gillar mjukdelar och få kroppen i dåligt skick innan den upptäcktes var ju en av dom viktigaste detaljerna i att sopa igen spåren.

Eller kanske skadorna på BO:s nedhasade jeans och den brustna stringen på trosan helt enkelt kan vara vissa indikationer på att det endast var AJ själv som körde ut med S40:n, drog kroppen ur skuffen, släpade den 20 meter, dumpade bland nässlorna och därefter for tillbaka till DB:s place?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in