2013-12-03, 19:14
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *nickName
På sidan 438 i förhör med systern står det att man funnit SMS från systern i IF:s telefon. Någon annanstans stod det att hon använde två olika telefoner. AJ skickade ju ett SMS som visas i kommunikationsöversikterna, där står det ju i klartext vad han skickat och hans telefon har väl inte tagits i beslag?

Nån som kan reda ut vad polisen vet och inte vet om SMS-trafiken tack?

Dom avslöjar inte vad som stod i SMSet, det kan mycket väl vara så att dom bara såg hennes namn i displayen. "Förnamn Efternamn, meddelande" när dom hittade telefonen. Det går att välja om man vill att SMSet skall visas eller om bara avsändaren skall visas på låsskärmen.

Att dom inte klarat låsa upp hennes telefon framgår klart och tydligt i FUPen men det är en observant iakttagelse från din sida.

/Provokatör
Citera
2013-12-03, 19:21
Medlem
bokfodrals avatar
Sen det här konstiga meddelandet som hennes mormor fick i sin mobil, nåt pratande som skulle varit från IF? Jätteskumt ju.
Citera
2013-12-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Dom avslöjar inte vad som stod i SMSet, det kan mycket väl vara så att dom bara såg hennes namn i displayen. "Förnamn Efternamn, meddelande" när dom hittade telefonen. Det går att välja om man vill att SMSet skall visas eller om bara avsändaren skall visas på låsskärmen.

Att dom inte klarat låsa upp hennes telefon framgår klart och tydligt i FUPen men det är en observant iakttagelse från din sida.

/Provokatör

Hon hade ju två mobiler - framgår det inte att en var för att kunna vara lite hemlig?

Gissar på en för familj och en för vänner.
Citera
2013-12-03, 19:27
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Sen det här konstiga meddelandet som hennes mormor fick i sin mobil, nåt pratande som skulle varit från IF? Jätteskumt ju.

Vid vilken tid då?

Kan hon ha försökt ringa någon när hon låg på golvet och Morot var ute?
Citera
2013-12-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

MMS antagligen.

Inte för att vara fördomsfull men den äldre generationen har en tendens i att "inte hänga med".

Jag har massor av ideér t.ex. Ida har råkat vidarebefordra något eller har någon skickat något fel.

Att ordet "häxprocess" sedan även användes av AJ tror jag är en slump och tippar på att meddelandet på mormoderns telefon är irrelevant.
Senast redigerad av Sommarmannen 2013-12-03 kl. 19:31. Anledning: felskrivning
Citera
2013-12-03, 19:46
Medlem
Har AJ några syskon?
Citera
2013-12-03, 19:47
Medlem
Byxan81s avatar
Vart tror ni hjälmen tagit vägen? Och av vilken orsak är den borta?
Citera
2013-12-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vid vilken tid då?

Kan hon ha försökt ringa någon när hon låg på golvet och Morot var ute?

Det ska ha hänt runt 22:00 8 juli enligt mormorn. Ett 3-4 minuter långt röstmeddelande från Idas telefon där hon hör röster med arabisk brytning prata om häxprocesser m.m. Förmodligen har mormor haft en mardröm eller likande som hon inte kan skilja ifrån verkligheten. Mormorn säger att hon blivit ifrågasatt av benkanta om meddelandet som de inte hittat igen men hon vidhåller att det hänt.
Citera
2013-12-03, 19:53
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Inte ens Polisen eller SKL spekulerar, men det kan man göra på Flashback.

Våldet pekar på en snabb attack, Morot är känd för både sparkar och slag mot kvinnor.
Men i det här fallet så är han inomhus och har förmodligen inga skor.

Det gör jävligt ont att puckla på en annan för att åstadkomma det skvätt som finns. Hårtussarna i skvättet talar också för ett redskap, då ej kniv.

Mina tankar gick mot batongen, men den hittade man.

Så jag sätter mina drachmer på stekpanna.
Det skulle kunna åstadkomma både skvätt och skador med lätthet, utan att gärningsman själv får skador på knogar eller fötter.

Ett alternativ är att han dunkade huvudet i golvet, men jag kan inte få hårtussar att hamna i skvättet då.

Beroende på träffbild så behöver inte skallen eller ben krossas, om pannan(eller annat tillhygge) träffar snett eller med mindre kraft blir det blödningar istället.

Saknas någon stekpanna ?

Som sagt, spekulation.

Jag får inte ihop blodmängden på köksgolvet med trubbigt våld så som påstås. Tillåt nu mig spekulera litet: AJ knockar Ida och dunkar sedan hennes huvud i golvet x antal gånger. Detta stämmer väl med stänkmönstret och det utlåtande SKL gjort. Detta dödar dock inte Ida, det kommer senare. Hoppar vi sedan vidare till obduktionsrapporten av kroppen säger den att halspartiet var helt borta och nackkotorna kunde ses. Jag leker med tanken att AJ känner att han måste avsluta jobbet och tar därför fram en kniv och kort och gott skär halsen av Ida. I de stadier av förruttnelse som kroppen befinner sig tycks halsen vara den mest påverkade när hon påträffas. Kan det bero på att halsen till den grad öppnats av ev. knivskärning att den helt enkelt förfaller snabbare än övriga kroppen efter den dumpats? Avsaknaden av minsta krosskada på skallen kanske säger att detta är möjligt.

Någon?
Citera
2013-12-03, 19:54
Medlem
meegaminds avatar
"Grymt med direkt våld mot kvinnans huvud och kropp"

Om A.J nu genomfört direkt våld mot offrets ansikte, i den mängd som utredarna anser.
Hur kan det vara möjligt att han inte lyckats bryta ett enda ben i ansiktet på offret?

Har dem ens övervägt kniv?
Citera
2013-12-03, 20:08
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Det ska ha hänt runt 22:00 8 juli enligt mormorn. Ett 3-4 minuter långt röstmeddelande från Idas telefon där hon hör röster med arabisk brytning prata om häxprocesser m.m. Förmodligen har mormor haft en mardröm eller likande som hon inte kan skilja ifrån verkligheten. Mormorn säger att hon blivit ifrågasatt av benkanta om meddelandet som de inte hittat igen men hon vidhåller att det hänt.

OK, inget av vikt alltså. Låter som något mormor drömt om det inte finns dokumenterat.

Jag har inte kommit till intervjuerna än men ska snart hoppa till kojs och fortsätta läsa.
Citera
2013-12-03, 20:10
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Jag får inte ihop blodmängden på köksgolvet med trubbigt våld så som påstås. Tillåt nu mig spekulera litet: AJ knockar Ida och dunkar sedan hennes huvud i golvet x antal gånger. Detta stämmer väl med stänkmönstret och det utlåtande SKL gjort. Detta dödar dock inte Ida, det kommer senare. Hoppar vi sedan vidare till obduktionsrapporten av kroppen säger den att halspartiet var helt borta och nackkotorna kunde ses. Jag leker med tanken att AJ känner att han måste avsluta jobbet och tar därför fram en kniv och kort och gott skär halsen av Ida. I de stadier av förruttnelse som kroppen befinner sig tycks halsen vara den mest påverkade när hon påträffas. Kan det bero på att halsen till den grad öppnats av ev. knivskärning att den helt enkelt förfaller snabbare än övriga kroppen efter den dumpats? Avsaknaden av minsta krosskada på skallen kanske säger att detta är möjligt.

Någon?
Glömmer vi inte bort att Ida var blödarsjuk också? Med tanke på det bör inte mängden blod vara särskilt konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in