Citat:
Ursprungligen postat av
DyingAtheist
Sen förstår jag inte din teori alls, skulle GM stulit en stor morakniv och slida av en förbipasserande jägare mitt i Stockholm en måndagsnatt?
Citat:
Ursprungligen postat av
WaltzingMatilda
Bo hade enligt uppgift deltagit i älgjakten innan han reste ner till Stockholm igen; antar tanken är om mordvapnet kunnat tillhöra honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
DyingAtheist
Okej. Det är ändå fruktansvärt långsökt att han skulle ha haft på sig jaktkläder med vidhängande jaktkniv när han är på en studentfest i Stockholm.
Tanken jag hade var att PH kunde ha haft med sig kniven i väskan (han kom ju från jakten och kanske hade litet jaktkläder och -prylar i väskan).
Han blir rånad, rånaren rotar i väskan och hittar kniven. Det uppstår bråk, rånaren tar kniven och hugger PH.
Då känns det också naturligare att GM lämnar kniven på platsen och slänger slidan i närheten. Hade jag varit GM och det varit min egen kniv hade jag nog sett till att göra av med den och slidan på ett mer ordentligt sätt.
Notera: Att slidan slängdes visar på att den inte varit faststatt i något bälte eller liknande utan burits löst. Med den storleken på kniv kräver väl det en rätt stor ficka? Eller en väska.