2013-12-02, 20:29
Medlem
SuperSnabbts avatar
kolla på ebay.
Citera
2013-12-03, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpsoms
antar att inte någon liten by i indonesien har en graffbutik eller vad säger du? jag ska köpa billiga skitburkar på en mac för 2 kronor och då är det stock cap.
Användaren kanske syftade på han-versionen av standard-caps som sitter på industriburkar i Europa, Black Micro.

Ett enkelt sätt att göra en bum-version är att ta ett hon-cap från en burk med hårspray t.ex. - i toppen på det capet så borrar du ett hål. I det hålet kan du nu trycka ner ett New York Fat-cap, New York Skinny-cap eller annat cap av samma modell. När du gör hålet i toppen på hon-capet så se till att du inte gör ett för stort hål så att det läcker färg. Se också till att täta munstyckets utgång på hon-capet så att du inte får två strålar, du kan lätt täta muntycket genom att smälta det.

Det kanske inte är det snyggaste tillvägagångssättet, men det fungerar utmärkt. Jag är övertygad om att du kan skapa 10 stycken sådana adapters på mindre än en kvart. Allt du behöver är 10 stycken hon-caps, 10 stycken caps av New York-modell, en borrmaskin, borr och en tändare eller liknande.
Citera
2013-12-03, 11:37
Medlem
horses avatar
Någon som har koll på Auto K färgerna, hagmans carosol chrome, och plasti kote?
Citera
2013-12-03, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av horse

Hagmans matta är helt okej, alla kulörer. Jag tycker att den vita har aningen högre tryck än dem andra, men kanske bara jag som inbillar mig.
Citera
2013-12-03, 13:32
Medlem
Citat:

Tycker plasti kote är grym för att vara rackfärg... De mörka kulörerna håller nästan samma klass som montana black.
Citera
2013-12-03, 19:36
Medlem
horses avatar
Hur är biltemas hobby färger, samt deras chrome?
Citera
2013-12-03, 19:42
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
kråmen är bra! har dock för mig att deras färger är varierande tryck i och dålig täckförmåga.
Om du ska ha rackfärg så håll dig till auto-k, multona, belton, corrostabil eller om du hittar en carlofon vit i nån gammal bilbutik(FÖR DOM ÄR BÄST! )
Citera
2013-12-03, 20:18
Medlem
Citat:
Deras krom-färg är helt OK, samma gäller de flesta andra kulörerna också - men mycket grundar sig i vad du är ute efter för look eller vad du skall använda de till. Om tanken inte är att göra en pengatransaktion vid Biltemas kassor, så finns det en del andra märken du lika gärna skulle kunna välja bland - men igen, det handlar helt och hållet om vad du är ute efter.
Citera
2013-12-04, 00:48
Medlem
horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Deras krom-färg är helt OK, samma gäller de flesta andra kulörerna också - men mycket grundar sig i vad du är ute efter för look eller vad du skall använda de till. Om tanken inte är att göra en pengatransaktion vid Biltemas kassor, så finns det en del andra märken du lika gärna skulle kunna välja bland - men igen, det handlar helt och hållet om vad du är ute efter.

Alltid kört med montana men sett så jävla mycket andra burkar på olika butiker, vissa har fan häst priser. 139kr för en burk. Tacka gud att man kan sno dom. Dock känns det onödigt att ta risken och fylla väskan med något som senare visar sig vara skit.

Men tackar för svaren, dock undrar jag hur Hagmans Carosol fungerar.

Dessa burkar. http://www.lackman.se/shop/29307/art7/h4483/12154483-origpic-bd3f82.jpg
Citera
2013-12-04, 01:16
Medlem
Citat:
Alltid kört med montana men sett så jävla mycket andra burkar på olika butiker, vissa har fan häst priser. 139kr för en burk. Tacka gud att man kan sno dom. Dock känns det onödigt att ta risken och fylla väskan med något som senare visar sig vara skit.

Men tackar för svaren, dock undrar jag hur Hagmans Carosol fungerar.

Dessa burkar. http://www.lackman.se/shop/29307/art7/h4483/12154483-origpic-bd3f82.jpg
Just de burkarna skulle jag säga ligger i samma klass som de du kan hitta hos Biltema - men likt andra färger från andra tillverkare finns det kulörer man bör hålla sig borta från om man vill att färgen skall kunna användas hastigt, täcka och torka fort. Känt är väl att de flesta gula kulörerna är lite halvtaskiga, men jag har även upplevt samma saker med mörkare kulörer så som mörkgrön och mörkblå. Sen när det gäller de flesta industriburkarna så är kulören ofta mörkare i verkligheten än vad den utger sig för att vara. Som ett exempel gällande de du länkar till; "ljusblå" blir troligen mer lik "signalblå" samma gäller "signalröd" som nästan blir brun, i alla fall väldigt mörkröd.

Med just den typen av spray kommer du få ett mer eller mindre "dammigt" resultat - passar också på att nämna att du inte räkna med samma effekt från caps som du använder på t.ex. Montana Cans Black. Använder du ett t.ex. ett vanligt Fat-cap på Auto K's Multona så får du inte lika tjocka linjer som om du hade använt samma cap på Montana Cans Black. I grund och botten är det inga jättestora skillnader, så länge man inte överanalyserar.
Citera
2013-12-20, 12:33
Medlem
Tja,
vilken sort funkar bäst om man vill tagga granitfasader?
Citera
2013-12-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludlum
Tja,
vilken sort funkar bäst om man vill tagga granitfasader?
Alla sorter fungerar. På obehandlad granit och liknande brukar hursomhelst bitumen-baserade sprayer lämna spår efter sanering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in