Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
När har jag någonsin sagt att blindtarmen saknar en funktion? Det jag sagt är att den är klumpigt skapad, precis som mycket annat i kroppen, såsom blinda fläcken och en viss nerv.
På vilket sätt är blindtarmen klumpigt skapad?
Citat:
Jo, så här är det. För länge, länge sedan, fanns det fiskar i havet. Dessa fiskar hade gälar, och en viss nerv som gjorde att gälarna fungerade och kunde användas. Allt eftersom tiden gick utvecklades nerven och är idag en del av stämbanden. Anledningen till att nerven tar en omväg är att vi idag går upprätt.
Okej.
Citat:
Det är den korta förklaringen. Om du verkligen är intresserad (vilket jag tvivlar på) så finns internet till hands.
Jo, visst är jag intresserad att veta. Jag är här för att lära mig och diskutera. Självklar finns internet till hands, men jag tycker lära sig från ett forum är mycket roligare.
Citat:
Det finns inget syfte med omvägen. Den är klumpig och ett tydligt "fel" hos människan. Istället för att ta kortaste vägen, en väg på någon centimeter, så tar den en enorm omväg. I länkarna jag visade så förklaras detta på ett bra sätt. Särskilt i videon med Dawkins får du det förklarat för dig på ett excellent sätt.
Finns det inget syfte med omvägen? Hur vet du det? Tänk så har Skaparen(ponerat att han finns) ett syfte med denna omväg?
Citat:
I en perfekt skapelse? Nej. I en perfekt skapelse hade blindtarmens funktion fixats på ett snyggare sätt. Men i vägen vet jag inte om den är. Jag vet att den lätt kan infekteras och då behöver opereras bort, men...
På vilket sätt tycker du att den borde ha fixats på ett "snyggare sätt"?