Citat:
Ursprungligen postat av
starshipp
hade snackat med dem redan två gånger, blir bättre ett tag sedan hamnar man tillbaka på ruta ett igen.
Sedan kan jag inte påstå att de varit direkt oförståndiga, därför blir det lite jobbigt att börja bråka med dem. Problemet blir dock inte mindre för det så hur tacklar man en situation som denna? idag blev jag riktigt sur efter att oljudet väckte mig på morgonen.
Du kanske ska ta en klassiker och börja banka i väggen när de lever om för mycket så kanske de inser att de gått över gränsen.
Det är inte kul när de bara bättrar sig ett kort tag och sedan återgår till samma vanor igen, du kan försöka prata med dem på nytt och / eller gå vidare och ta ett snack med bostadsbolaget och be dem skriva ett brev till de som lever om, då kanske dina grannar tar det på större allvar än när du pratat med dem.
Dock brukar bostadsbolag anse att man får tåla lite extra när det är barnfamiljer man har att göra med som lever om då det anses vara normalt, i alla fall så länge det inte sker sent på kvällar / nätter och det här verkar mest pågå från 08-tiden och framåt om jag förstår det rätt.
Så du får fundera på hur du ska gå vidare, alltså prata med grannarna igen, banka i väggen eller ta ett snack med bostadsbolaget alternativt helt enkelt försöka lära dig leva med det, de verkar i alla fall inte leva om på sena kvällar och nätter vilket man får vara glad över.