Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Ja det finns fall som har eller kan tyckas ha en del gemensamt med det här, men jag vet inget tidigare fall där någon gått in med en sån frenesi för att själv bli dömd, skrev ursinniga artiklar mot dem som sa han var oskyldig (=mytoman), läste på, osv. Fråntar inte dem andra ansvar osv, men min uppfattning är att det är fel att säga att det var terapeuterna och snutarna som skapade TQ. Till viss del blev de manipulerade av honom och till viss del hade de användning för honom, han passade perfekt.
Du när jag var BARN 1970 talet så läste jag med spänning kriminologi - Jag insåg som 10 årig att folk kan göra falska bekännelser. Detta var tydligen helt förvånande både för svenska åklagare och poliser. Det hade de ingen aning om? Inte ens en plausibel aning om?
Då vill jag nämna tex mordet på Charles Lindbergs baby som exempel på antalet galningar som tog på sig mordet. Även att man avrättade en skum Tysk - som var svart i synen. lol.
Den här tiden fanns teknisk bevisning inte. Och då menar jag vetenskapligt bevis - inte svensk domstols "fri"bevis...
Som äldre och utbildad så kommer jag aldrig någonsin ifrån att svenska domstolar är inkompetenta idioter. Hade JAG varit regering så hade ni varit trälar precis varenda en av er - hård galär!
Jag är ingenjör, så ta det med ro. Det enda som kommer att hända är att vi efter att ha utnyttjat landet kommer att dra för att aldrig blicka åter. Jag vill bo i ett teknokratiskt och vetenskapligt samhälle. Ni kan dra åt helvete