2013-12-02, 20:47
Medlem
Inte för att försvara Christenson men ändå: att Södertörns tingsrätt ställde in en föreläsning så här i sista minuten, tycker jag känns som att de mer ger vika för lynchstämningar än hunnit tänka igenom det noga. Enligt han själv hade det varit efter samtal från media som gjorde att de ställde in. Det känns för mycket vindflöjel, menar jag. De kunde ha diskuterat det hela i stället.
Citera
2013-12-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Inte för att försvara Christenson men ändå: att Södertörns tingsrätt ställde in en föreläsning så här i sista minuten, tycker jag känns som att de mer ger vika för lynchstämningar än hunnit tänka igenom det noga. Enligt han själv hade det varit efter samtal från media som gjorde att de ställde in. Det känns för mycket vindflöjel, menar jag. De kunde ha diskuterat det hela i stället.

Om Södertörns högskola/tingsrätt ställer in en föreläsning i bluffvetenskap (Feminism, Astrologi, Religion eller vad de nu har på sin agenda för stunden i häxmästeri) så kan samtliga i nationen boende medborgare vara trygga i åtminstone 1 dag ännu.
Citera
2013-12-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Det är väl riktigt märkligt? Man har i sin vård en person som man tror har begått en massa mord, och man släpper iväg honom ensam ut i samhället utan uppsikt. En skandal i sig.

Kwasten ville visst ha det så om jag minns rätt från Råstams bok.
Citera
2013-12-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Om Södertörns högskola/tingsrätt ställer in en föreläsning i bluffvetenskap (Feminism, Astrologi, Religion eller vad de nu har på sin agenda för stunden i häxmästeri) så kan samtliga i nationen boende medborgare vara trygga i åtminstone 1 dag ännu.
I princip från en dag till en annan - nä. För att de fått samtal från media (om det stämmer) - nä. Flashback är ju yttrandefrihetens högborg, självklart skulle Södertörn gjort så att de föreslog att han pratade lite anknytningsteori med Josefsson, så kunde de kramas sen och knyta an till varann.
Citera
2013-12-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Kwasten ville visst ha det så om jag minns rätt från Råstams bok.

Enligt "fri bevisföring" så kan en åklagare eller polis valla omkring dig på en åker tills du erkänt mord på Jesus!

Fri bevisprövning kallas det för. Fri bevisprövning gäller i staten Sverige.

I alla andra länder i hela världen har man motsatsen....

Alternativet till vårt system är så kallad legal bevisteori, vilket tillämpas i bl.a. USA. Detta system innebär att domstolen endast får beakta bevisning som framkommit på tillåten väg...dvs inga dårar som kallar sig SÅC...Kwast. mm mm och deras "skyddslamm" Lamberts - som försvarar hela skiten.
Senast redigerad av Out4glory 2013-12-02 kl. 21:27.
Citera
2013-12-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
I princip från en dag till en annan - nä. För att de fått samtal från media (om det stämmer) - nä. Flashback är ju yttrandefrihetens högborg, självklart skulle Södertörn gjort så att de föreslog att han pratade lite anknytningsteori med Josefsson, så kunde de kramas sen och knyta an till varann.

Ja det är väl självklart. I min barndom kallade man media för den 3:e statsmakten INGEN verkar förstå det idag.
Citera
2013-12-02, 21:46
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Enligt "fri bevisföring" så kan en åklagare eller polis valla omkring dig på en åker tills du erkänt mord på Jesus!

Jag vet inte riktigt vad du pratar om nu. Quick var ensam på Kungliga Biblioteket och läste på i gamla tidningar om detaljer i mordfall. Jag undrar när i processen detta var. Men jag kan kolla själv i Råstams bok.
Citera
2013-12-02, 21:53
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt vad du pratar om nu. Quick var ensam på Kungliga Biblioteket och läste på i gamla tidningar om detaljer i mordfall. Jag undrar när i processen detta var. Men jag kan kolla själv i Råstams bok.
Ja, jag har ett vagt minne av att SB sagt (i intervju till Råstam) att han fick ta tåget själv till Stockholm. Men som sagt, kolla upp det du. (Kan dock också nämnts i Dokument inifrån-dokumentären, den i 2 delar på svtplay)
Senast redigerad av P-o-beln 2013-12-02 kl. 22:00.
Citera
2013-12-02, 21:55
Medlem
Citat:

Jag har inte läst boken - jag har en unik position iom att jag inte bryr mig ett skit och att jag påtalade det här felet i Svensk rätt för 30 år sen. Ingen brydde sig då - och inte en jävel kommer att bry sig nu heller. Du ska få se på fan personligen...innan du ser en förändring i svenskt rättsväsende.
Citera
2013-12-02, 21:58
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Du ska få se på fan personligen...innan du ser en förändring i svenskt rättsväsende.
???
Citera
2013-12-02, 22:01
Medlem
Citat:
???
SIC
Citera
2013-12-02, 22:01
Medlem
Citat:
I kapitlet 'Djupdykningar i tiden' (s 143-) står det om en obevakad permission till Stockholm i september 1993. TQ hade vid den tiden falskeligen erkänt mordet på Johan Asplund och läste på KB på om ett mord i Växjö 1964.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in