2013-12-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Ja, jag måste hävda att det skiljer sig massor i benägenhet att åka fast eftersom jag samtidigt hävdar att olika folkgrupper och kulturer generellt sysselsätter sig med olika typer av brott. Skulle svensken vara lika benägen att fällas för brott som invandraren så måste det även betyda att det är samma benägenhet att åka fast för olika brott, vilket inte alls kan stämma

Jag anser också att det skiljer sig på benägenhet för att ens påbörja en utredning eller ta det vidare till rättegång för brott utförda av människor med olika bakgrunder, detta pga den mänskliga faktorn.

Ja, jag anser att svensken begår brott i samma utsträckning som invandrare, den största skillnaden är att vi begår olika typer av brott, generellt sett.
Vilken som är den "värsta kriminella" är dock en annan diskussion.

Det fetade: Varför kan detta inte stämma?
Citera
2013-12-02, 17:28
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Det fetade: Varför kan detta inte stämma?

Tyvärr känner jag verkligen inte att det behövs förklaras att olika brott är olika svåra att reda ut och sedan fälla gärningsmannen. Skulle det stämma så skulle vi ha 100% avklarade brott eller 100% oavklarade brott.
Citera
2013-12-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Tyvärr känner jag verkligen inte att det behövs förklaras att olika brott är olika svåra att reda ut och sedan fälla gärningsmannen. Skulle det stämma så skulle vi ha 100% avklarade brott eller 100% oavklarade brott.

Ok. Det behövs inte heller nån ingående förklaring. Jag håller med om att olika typer av brott är olika svåra att lösa. Lägger man därtill på faktumet att vissa typer av brott tenderar att begås i högre utsträckning av vissa typer av människor så har man ju en etnisk skillnad i sannolikheten att brott begås. Så långt allt väl.
Men, detta förutsätter ju då att det INTE är gärningsmannens etnicitet som avgör sannolikheten för brottets uppklarande, utan istället brottets art.

Nåja, men vad jag frågade dig inledningsvis är fortfarande höljt i dunkel. Hur och vilka brott jämför du när du påstår att svenskar är kriminella i samma utsträckning som utlänningar?
Med andra ord, jämför du grova våldsbrott med trafikförseelser? Om inte isåfall vad?
Senast redigerad av Vredesmodet 2013-12-02 kl. 17:55.
Citera
2013-12-02, 18:07
Medlem
Fan vilken idiotiskt frågeställning. Svenskar och civiliserade européer har helt enkelt en moralisk känsla för RÄTT och FEL. Man rånar inte gamla kärringar eller barn. Man "baxar" inte ens polares pengar.

Sen att svenskar på senare år har blivit mer tjuvaktiga har att göra med att tron på staten och sammanhållningen svenskar emellan är extremt LÅG pga all invandring och politikernas multikultivurmande.
Citera
2013-12-02, 18:10
Medlem
Kabeldragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
På landets fängelser är ungefär 95-100% icke svenskar.

hahaha, alltså, jag hoppas du inte tror på det där själv? Seriöst vem matar dig med alla lögner?
Citera
2013-12-02, 18:11
Medlem
Kabeldragares avatar
Dåliga ekonomiska förutsättningar och låg utbildning samt utanförskap leder till kriminalitet.
Citera
2013-12-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Varför är svenskar inte kriminella? I större utsträckning, medans invandrarna är det. Det har väl med att invandrare inte får integrera sig och skaffa jobb?

Hade de haft jobb hade de inte varit kriminella, eller?
till o börja med så har inte invandrare det sämre när det gäller jobb än svenska ungdomar. http://www.svensktnaringsliv.se/fragor/integration/manga-nya-jobb-gar-till-utlandsfodda_181707.html

invandrare begår småbrott som kakstöld ( black cobra ) o lite våldsbrott medans dom svenska kriminella blir Hells Angels eller något liknande istället och deras verksamhet är av den typen att vi vanliga människor inte märker av det så mycket. du läser bara om HA när dom vill bli sedda alltså öppet dunkar på någon för att sätta ett exempel men det finns inga pengar i det så för det mesta gör dom brott som handlar om stora pengar och inte så mycket uppmärksamhet medans invandrarna rycker handväskor och misshandlar kvinnor och gamlingar.
Citera
2013-12-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Dåliga ekonomiska förutsättningar och låg utbildning samt utanförskap leder till kriminalitet.

Så utanförskap och låg utbildning leder till gängvåldtäkter och personrån med tillhörande misshandel?
Tror du ens på det där själv?
Varför får vi då inte läsa om gängvåldtäkter och personrån från alla små bruksorter med en majoritet svenska invånare, medan man från invandrartäta områden hör talas om detta i stort sett dagligen?
Senast redigerad av Vredesmodet 2013-12-02 kl. 18:42.
Citera
2013-12-02, 18:51
Medlem
Kabeldragares avatar
Citat:
Så utanförskap och låg utbildning leder till gängvåldtäkter och personrån med tillhörande misshandel?
Varför får vi då inte läsa om gängvåldtäkter och personrån från alla små bruksorter med en majoritet svenska invånare, medan man från invandrartäta områden hör talas om detta i stort sett dagligen?

Menar du att det har med gener att göra?
Citera
2013-12-02, 18:54
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Det är faktorer som gång på gång dyker upp som gemensamma nämnare bland brottslingar, men du ser inget sammanhang? Självfallet är det inte de enda faktorerna som spelar in. I ditt exempel med småsamhällen där alla känner alla lär det vara svårare att begå brott än i storstäder t. ex. Tänk lite längre.
Citera
2013-12-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Menar du att det har med gener att göra?

Jag menar att utanförskap och socioekonomiska bakgrunder får olika konsekvenser beroende på om de inblandade är svenskar eller MENA-invandrare.
Vad som är orsaken till det får du avgöra själv.

(Vill här bara peka på det orimliga i att påstå att det är utanförskap och fattigdom som är orsaken till dessa brott, då dessa betingelser inte resulterar i dessa brott i svenska samhällen)
Citera
2013-12-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Det är faktorer som gång på gång dyker upp som gemensamma nämnare bland brottslingar, men du ser inget sammanhang? Självfallet är det inte de enda faktorerna som spelar in. I ditt exempel med småsamhällen där alla känner alla lär det vara svårare att begå brott än i storstäder t. ex. Tänk lite längre.

Det är inte de enda faktorerna.
Jag kan nämna minst en faktor till som skiljer de olika fallen åt. Kan du gissa vilken faktor det är jag avser?

Ähhh skitsamma, jag orkar inte. En gemensam nämnare som SKILJER sig i fallen med svenska samhällen och samhällen med invandrare är människorna som bor i dessa samhällen. Fattiga svenskar tenderar inte att begå personrån eller gruppvåldta tjejer på kyrkogårdar och samtidigt sparka dem halvt ihjäl, eller hälla tändvätska över dem och halvt grilla dem.
Av någon anledning verkar det som att detta är vanligare bland MENA-täta områden. Du kan ju fortsätta blunda för detta faktum om det nu är lättare för dig att hantera svåra saker på det sättet. Personligen ser jag det som dumt och naivt att så flagrant strunta och bortse från uppenbara saker.
Senast redigerad av Vredesmodet 2013-12-02 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in