2013-12-02, 14:35
Medlem
Vindens avatar
Om jobbfrågan hade varit den enda faktorn så hade vi haft mer kriminalitet i de små norrländska samhällen där det länge varit hög arbetslöshet. Fundera lite på det :-)
Citera
2013-12-02, 14:47
Medlem
ManJuices avatar
Det är lättare att vara kriminell när man utför själva brottshandlingen mot någon man inte sympatiserar med.

Invandringen har ironiskt nog fått svenskarna att uppskatta det svenska desto mer. Sen är också allting relativt, i relation till personer med invandrarbakgrund så framstår svenskar som mindre kriminella - med det sagt innebär det inte att kriminalitet bland svenskar skulle vara uteslutet.
Citera
2013-12-02, 14:50
Medlem
Ducken11s avatar
Svenskar är minst lika kriminella, dock begår svenskar en helt annan typ av brott oftast tycker jag.

Majoriteten svenskar borde åka fast på LOB nästan varje helg egentligen.
Svenskar misstänker jag är starkt överrepresenterad när det gäller sjöfartsfylla, hatbrott, rattfylla, alkohol tillverkning och bokföringsbrott.

Tror inte de särskilt många svenskar som går runt och tuggar kat och letar svennar att begå personrån emot.
Citera
2013-12-02, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Svenskar är minst lika kriminella, dock begår svenskar en helt annan typ av brott oftast tycker jag.

Svenskar misstänker jag är starkt överrepresenterad när det gäller sjöfartsfylla, hatbrott, rattfylla, alkohol tillverkning och bokföringsbrott.

Tror inte de särskilt många svenskar som går runt och tuggar kat och letar svennar att begå personrån emot.

Du har förstås fel. Ca 50% av alla häktade talar inte ens svenska. På landets fängelser är ungefär 95-100% icke svenskar. I den offentliga statistiken så dyker Mustafa och Aboouko upp som Övriga nordiska medborgare, för att de råkar ha ett danskt pass. Bakom namn som Lundgren och Gustavsson döljer sig ofta en zigenare. Pekka som dumpades av Helsingfors´socialstjänst i Sverige på 80-talet är också "svensk" i den offentliga statistiken. Detsamma gäller tusentals andra invandrare.

Några svenskar hittar man bara undantagsvis i svenska fängelser. Kriminalitet är till nästan hundra procent ett importerat problem.
Citera
2013-12-02, 15:02
Medlem
Citat:

Jag tror inte alls svenskar är överrepresenterade när det handlar om bokföringsbrott.
När skatteverket genomförde en razzia mot Stockholms pizzerior på nyårsdagen visade det sig att 9 av 10 fifflade med kassaapparaten. 6 av 10 hade svart arbetskraft.
Jag tror faktiskt inte det ser så illa ut i mer svenska branscher.

Om svenskar fälls för hatbrott oftare så beror det på att brott nästan aldrig rubriceras som hatbrott när invandrare är förövare. Jag kan på rak arm räkna upp flera fall som BORDE rubricerats som hatbrott.
Kortedala-fallet tillexempel. Eller somalierna som tände eld på en vit kille i Jordbro.
Citera
2013-12-02, 15:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En viktig faktor är IQ-fördelningen inom en viss grupp. Det är sedan länge känt att dom som ligger mellan 70 & 90 i IQ är mest brottsbenägna. I många av dom invandrargrupper som kommit på senare år så ligger majoriteten inom detta spann, vilket då naturligtvis är en delförklaring till den stora brottsligheten. Men det finns givetvis även andra faktorer som spelar in.

Från Wikipedia:
Citat:
In his book The g Factor (1998), Arthur Jensen cited data which showed that, regardless of race, people with IQs between 70 and 90 have higher crime rates than people with IQs below or above this range, with the peak range being between 80 and 90.

The 2009 Handbook of Crime Correlates stated that reviews have found that around eight IQ points, or 0.5 SD, separate criminals from the general population, especially for persistent serious offenders. It has been suggested that this simply reflects that "only dumb ones get caught" but there is similarly a negative relation between IQ and self-reported offending. That children with conduct disorder have lower IQ than their peers "strongly argues" for the theory.[94]

A study of the relationship between US county-level IQ and US county-level crime rates found that higher average IQs were associated with lower levels of property crime, burglary, larceny rate, motor vehicle theft, violent crime, robbery, and aggravated assault. These results were not "confounded by a measure of concentrated disadvantage that captures the effects of race, poverty, and other social disadvantages of the county.
Citera
2013-12-02, 15:12
Medlem
Citat:

Förstår du inte att det du nämner är inte brott! Att A-Kasse fuska är inte brott eller, att göra ogiltiga avdrag på skatten är inte brott eller, att köra full, att arbeta svart, att slås på dansbands festivalen, att slås på finlandsfärjan, att organisera sig i olika moped och EPA traktor gäng (HA, Bandidos etc)... dessa är inga brott, det är bus förstår du väl! Eller?
Citera
2013-12-02, 15:56
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Du har förstås fel. Ca 50% av alla häktade talar inte ens svenska. På landets fängelser är ungefär 95-100% icke svenskar. I den offentliga statistiken så dyker Mustafa och Aboouko upp som Övriga nordiska medborgare, för att de råkar ha ett danskt pass. Bakom namn som Lundgren och Gustavsson döljer sig ofta en zigenare. Pekka som dumpades av Helsingfors´socialstjänst i Sverige på 80-talet är också "svensk" i den offentliga statistiken. Detsamma gäller tusentals andra invandrare.

Några svenskar hittar man bara undantagsvis i svenska fängelser. Kriminalitet är till nästan hundra procent ett importerat problem.

Hur kan du hävda att jag har fel med helt irrelevanta källor?

Jag hävdar också att icke svensken är mer benägen att häktas och åka fast för samma brott som svensken slipper undan för. De mer sannolikt att en mörkhyad fastnar i deras "RANDOM" kontroller än en vit svensk. Det är även större sannolikhet att en utredning på en person som talar rikssvenska läggs ner än en person som bryter som en förortsneger.
Citera
2013-12-02, 15:59
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Hur kan du hävda att jag har fel med helt irrelevanta källor?

Jag hävdar också att icke svensken är mer benägen att häktas och åka fast för samma brott som svensken slipper undan för. De mer sannolikt att en mörkhyad fastnar i deras "RANDOM" kontroller än en vit svensk. Det är även större sannolikhet att en utredning på en person som talar rikssvenska läggs ner än en person som bryter som en förortsneger.
Det där är ju sånt skitsnack så det finns inte.
Det finns absolut noll och ingenting som styrker det du säger.
Det är bara tomma argument tagna från luften.
Citera
2013-12-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Varför är svenskar inte kriminella? I större utsträckning, medans invandrarna är det. Det har väl med att invandrare inte får integrera sig och skaffa jobb?

Hade de haft jobb hade de inte varit kriminella, eller?

Jamen självklart är det så!
Hade svenskar varit arbetslösa i högre utsträckning hade även vi dragit runt i gäng och begått personrån och gruppvåldtagit kvinnor. Det är arbete som avgör sånt.
Alla de fattiga svenskar som emigrerade till USA i slutet av förrförra århundradet, eftersom folk svalt ihjäl i landet, de drog säkert runt i gäng och gruppvåldtog kvinnor de med! Enda skillnaden mot nu måste vara att man på den tiden inte hörde talas om de hemska brotten.

Citera
2013-12-02, 16:06
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det där är ju sånt skitsnack så det finns inte.
Det finns absolut noll och ingenting som styrker det du säger.
Det är bara tomma argument tagna från luften.

Dessutom så leder de brott jag sagt oftast inte till fängelsestraff, att man är mer kriminell för att man gör brott som leder till fängelse än bara böter är en annan diskussion, att begå brott är kriminellt, punkt.
Är en invandrare som begått 1 brott och fått fängelse mer kriminell än en svensk som begått 100 brott som enbart lett till böter? Inget jag tar ställning till men ni får gärna svara.

Jag har aldrig hävdat fakta och utgår från mina egna erfarenheter.
Att blunda för den olagliga och rasrelaterade profileringen som polisen gör när de t ex stoppar folk i tunnelbanan tyder enbart på er verklighetsfrånvaro.
Citera
2013-12-02, 16:08
Medlem
NSOs avatar
Ej Integration och invandring. Underreprestentation i brott tas i Brott och i brottsbekämpning. Flytt p.g.a. regel 0.02.

Integration och invandring --> Brott och brottsbekämpning.

/Moderator
Senast redigerad av NSO 2013-12-02 kl. 16:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in