2013-12-02, 20:39
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag hatar inte bitcoins däremot har jag vårt för alla er som tror att bitcoin är något magiskt det är det inte och sen har jag svårt för alla som medvetet försöker locka in andra deltagare (s.k. suckers) till detta pyramidspel med hjälp av tal om guld gröna skogar och en ny skön framtid som byggs på girighet.
Men nu får du väl ta och ge dig. Det är väl ingen som lovat guld och gröna skogar. Alla säger ju att det är en högriskinvestering och att man inte ska satsa pengar man inte kan förlora.

Citat:
Inte så konstigt eftersom Bitcoin inte är en speciellt bra lösning.
I förhållande till vad?

Citat:
Du menar CIA NSA Echelon m.fl.
För det är ju CIA som ligger bakom Bitcoin, eller hur?

Citat:
Återigen en bitcoinfreak som förespråkar centralisering.
Jo, för det är ju verkligen centralisering som "bitcoinfreaksen" går igång på.

Citat:
Jag hade rätt då och har fortfarande rätt! För de flesta fåren har ju inte cashat in på sin spekulation än och lär inte hinna göra det heller innan the final crash is upon us!
Vad exakt hade du rätt i? Att kursen kunde 'krasha' ner till 25% av noterat toppvärde? Du vann inte mycket pengar på det vadet va?
Citera
2013-12-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
jag bad dig ta fram de andras siffror (börsernas och bankerna), inte bitcoins. dem har vi redan.

förövrigt, så är blockchains siffror baserad på följande:

"650 watt per gigahash".

själv kör jag med en BFL på ca 8 GHash/s med 45 watt och en på 50 GHash/s på 300 watt. det blir ca (400 watt / 60 Ghash/s) 7 watt per Ghash/s. en liten skillnad på 92 gånger med andra ord.

det tråkiga för dig är att mina siffror för watt-antalet är i överkant.

Som sagt de skriver att vissa mineriggar drar mer andra drar mindre och mycket hashande görs utan resultat så nog drar bitcoinepyrmamiden mycket energi i onödan till skillnad mot bankernas elektroniska system som också drar mycket men de hanterar inte bara spekulation som Bitcoinsystemet nästan bara gör.
Citera
2013-12-02, 20:50
Medlem
Citat:
Som sagt de skriver att vissa mineriggar drar mer andra drar mindre och mycket hashande görs utan resultat så nog drar bitcoinepyrmamiden mycket energi i onödan till skillnad mot bankernas elektroniska system som också drar mycket men de hanterar inte bara spekulation som Bitcoinsystemet nästan bara gör.

mycket tyckande och lite fakta som vanligt ifrån dig.

så bankerna och börserna sysslar inte med några som helst spekulationer?
Senast redigerad av qnaserisqnasig 2013-12-02 kl. 20:52.
Citera
2013-12-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Men nu får du väl ta och ge dig. Det är väl ingen som lovat guld och gröna skogar. Alla säger ju att det är en högriskinvestering och att man inte ska satsa pengar man inte kan förlora.
Nej alla säger inte det, betydligt fler som kacklar om att folk ska satsa nu innan det är försent, ren pyramidhets alltså.

Citat:
I förhållande till vad?
Alternativen som fungerar snabbt och smidigt nu och dessutom har inbyggda säkerhetsfunktioner och är reversibla något kunder faktiskt uppskattar om något går fel.

Citat:
Till viss del ja.

Citat:
Jo, för det är ju verkligen centralisering som "bitcoinfreaksen" går igång på.

Det var min poäng att allt fler som förr yrat om att bitcoins stora fördel r decentraliseringen men sen glappar de om fördelarna med större och färre mineriggar. Som sagt till slut kommer det finnas EN bitcoinbank som sitter med över 51% av hashandet. So whats new?

Citat:
Vad exakt hade du rätt i? Att kursen kunde 'krasha' ner till 25% av noterat toppvärde? Du vann inte mycket pengar på det vadet va?

jo.
Citera
2013-12-02, 20:51
Medlem
Suburbias avatar
Ni som använder bitstamp, hur lång tid har det tagit för er att föra över pengar från svenskt bankkonto på senaste tiden?
Citera
2013-12-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suburbia
Ni som använder bitstamp, hur lång tid har det tagit för er att föra över pengar från svenskt bankkonto på senaste tiden?
3 dagar.
Citera
2013-12-02, 21:03
Medlem
72mms avatar
Citat:
Tog ett par dagar med SEPA från SEB.
Citera
2013-12-02, 21:03
Medlem
Incognitons avatar
Citat:
Förde över pengar torsdag eftermiddag, de var inne på fredagen.
Citera
2013-12-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
Har någon tips om en simpel offline wallet? Har för nuläget mina pengar liggandes på bitcoin-fog, men i dagens läge där det scammas till höger och vänster vill jag inte ta några risker. Har försökt mig på en offline wallet innan men fattade i princip noll så en medföljande guide uppskattas enormt

Offline wallet = exportera privata nycklar från ditt walletprogram och skriv ut på papper eller lägg på USB. Inte svårare än så.
Citera
2013-12-02, 21:07
Medlem
Citat:

Dina inlägg drar onödig energi jämfört med inlägg som faktiskt tillför något till diskussionen.
Citera
2013-12-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Dina inlägg drar onödig energi jämfört med inlägg som faktiskt tillför något till diskussionen.
Visst det får ju du tycka men du viill ju bara läsa euforiska yaysayers-inlägg
Citera
2013-12-02, 21:46
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Citat:

Till viss del ja.

Kan du utveckla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här