Citat:
Ursprungligen postat av
Whateva
Jag avskyr söder av någon anledning för att jag tycker att det mestadels är sunkigt. Finns det trevliga uppstyrda bostadsområden på söder eller är allt sunkigt?
Söder är inte alls sunkigt, visst, kring medis, Sthlms södra, Mariatorget och Hornsgatan kanske.. Förmodligen du som bara har någon bild av att Söder är en gammal arbetarstadsdel. Det är en gammal arbetarstadsdel, missförstå mig rätt. Men arbetarna har flyttat därifrån nu då det blivit hippt att bo där det en gång var ruffigt. Det är inte luffare som bor på söder och de som flyttar dit är mestadels rikemansbarn från andra städer som fått för sig att de är arbetsklass. De kan ju förstås inte bo i de n.v arbetarstadsdelarna då de ju inte arbetar som de som bor där gör, utan har nåt flashigt mediayrke. Så man sitter på söder och låtsas istället!
Jag slår ett slag för Hägersten, Årsta, Enskede med omnejd. Lugnt, mycket grönområden men ändå nära till stan!