2013-12-02, 17:12
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabasson
Evolutionsteorin har inte bevisats.

Jo, faktiskt.

Citat:
De finns en massa artiklar som försöker förklara denna teori men samtidigt finns det lika många artiklar som försöker framställa denna teori som lögn. Återigen olika utgångspunkter.

Att du försöker likställa bevisläget mellan de olika sidorna är högst oärligt. Skäms!
Citera
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Nu ska vi se sa den blinde, tog sin yxa och såg. försök att skriv så man förstår vad du skriver.
Du är viss obekant med helt normal skrivning, jag gjorde iaf mitt högskoleprov, varpå jag också genomförde min utbildning - så du är knappast den rätte att leka präst här..

Jag hänger däremot inte med i din aforismernas värld, DET kan erkännas.. ellr ditt drömlandskap där du i vädjandestilen.. efterfrågar medhåll.. när ngt bränns, g¨år du under bältet och det du sa här är för mig det exakta beviset på din dåliga självkänsla vännen..

Jobba på självförtroendet och börja gärna plugga lite basic allmänbildning, vi lever år 2014.. skulle du åtminstonde ha fullgjort åk 9 i ämnet språk.. borde du ha ögnat igenom texten och besvarat med unset av substans, men själv sitter du och strör glitter o glans över din juleuppståndna "tacksamhet" för gud.

DET ÄR I ANSVARSBITEN.. diskussionen är intressant, INTE i huruvida du är läskunnig eller ännu inte gåt igenom vad jag gått igenom, har du öht utbildning?

Om du inte förstår något.. har du svårt att tillämpa mönsterinkänning ?

Nej, du är oförskämd.. och har den gamla skolastiken i bakfickan - nå.. vad har du för utbildning, som låter dig svettas vid redan så här löjligt enkla framställningar?

Och.. du vet väl att du gick OT : du kunde ju t.ex själv skriva en vägg.. och tycker den var exceptionellt intelligent välskriven kanske? Hmm.. ägnade du en vecka att knåp ihop ngt som "smäller högt" i religionsforat?

(edit, man klarar inte examen, utan att ha språket i avhandlingar.. men.. vad viktigare : argumenunderbyggnad.. konsekvensanalyser.. din blinda fläck? att det för dig räcker med känslor? du ser över ängesn böljande fält.. och ur det *måste.. det finnas en skapare.. med vilka argument då? hittills har du inga.. står med tom hand. )

Nog med ot
Senast redigerad av BlackJewel 2013-12-02 kl. 17:18.
Citera
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Hur vet du att en nerv som går hela vägen ner och runt aortan inte har någon funktion? Visa mig artiklar eller referenser som visar att ditt påstående stämmer. Som sagt, visar du mig att skapelsen är dumt designat, ja då är jag redo att förneka skaparen. Deal?

Du ljuger fortfarande.
Citera
2013-12-02, 17:19
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Min fråga var inte om blindtarmen var en rest från tidigare anfäder. Min fråga var om du hade artiklar som visar att blindtarmen saknar en funktion. Visar du mig att blindtarmen saknar en funktion så förkastar jag tron på Skaparen.

Nej det gör du inte. Sluta ljug.

Citat:
Menar du att blindtarm inte hade behövts i en perfekt skapelse? Du menar att den bara är i vägen?

Vi kan säga så här: Den orsakar mer skada än nytta. Mången människa har strukit under i historien pga utav den.
Citera
2013-12-02, 17:19
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vilka andra gudar? Statyer och andra icke-levande saker som betraktats som gudar förkastar jag. Eller gudar som föder barn och gifter sig och mördar varann som det står i de grekiska myterna förkastar jag. Men om du har en logisk, allsmäktig, allvetande Gud som den enda Guden eller som Abraham trodde på, så fram med den.

Haha, så du menar bibelguden är logisk?
Citera
2013-12-02, 17:22
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Hellre än obesvarad fråga än ett påhittat svar.

Det där uttrycket skulle jag nästan kunna tatuera in
Citera
2013-12-02, 17:23
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ateismen är bara att inte välja någon specifik gudstro då ingen är bevisad, så ja... Ateismen som utgångsläge
att välja indikera en vilja eller?
går ju inte att ha ateism som utgångsläge
är ju trots allt en skillnad på min skosula som enligt detta också ingår inom kategorin ateism.

Citat:
Visst ger det en del frågor, men hellre än obesvarad fråga än ett påhittat svar.
Du höll ju med om att en Skapare makes sense?
Citera
2013-12-02, 17:27
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Menar du att människan har haft svans? Kom inte hit och säg att förfäderna till människorna hade det.

Det är precis vad de hade. Och en del människor föds än idag med svansar av olika storlek och funktion.

Citat:
Har människor någonsin haft svans?

På populationsnivå sen vi övergick till att bli homo sapiens: Nej.

Citat:
När blev hon i så fall av med svansen? Skedde det stegvis eller klipptes svansen av helt?

Stegvis, såklart.

Citat:
evolutionsteorin är falsk

Nämn en sak som är fel. En enda. Så tar vi det därifrån.

Citat:
och särskilt den som ni förespråkar.

Ok...vilken är MER rätt?
Citera
2013-12-02, 17:45
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Då är du inte fri och knappast tillförlitlig heller, du måste ha utsatts för predominant imperativistisk lyndadsnorm.. men då ska du komma ihåg att en norm för att den gäller i en kontext var du har kulturella rötterna, inte därmed är allmängällande. du kan argumentera din fixa ståndpunkt, men den är knappast din egen, då du snarare är underlydande vilket är väldigt olyckligt i sammanhang som dessa, du klarar alltså inte av att förhålla dig neutralt.

Ateism skulle inte om du tänker lite lite logiskt.. uppstå.. ateism i sig, har ingen lära.. så du diskuterar enormt konstigt/skevt.. (helt färgad av ngn slags hjärntvätt oavsett vilken)

(Vi säger så här : om man inte stoppar in pinnen i brasan, kan man inte heller prata om bulle i ugnen.)

Takes two to tango. Ta bort teistisk predestinerad determinism.. har du då ateism kvar och isf, hur råder ateism, skulle du vilja säga?

Ateism själv.. är existens/LIV. Dvs gud.. har inte själv påkallat och kan därmed lämnas i vila.. medan fascination för fenomenen kvarstår! praktfullt alltid fascinerande.. och fortf. komplext, fortfarande värdigt mäktigt men framförallt i större förmåga till respekt, du kan inte diskriminera något för att tro att du därmed håller dig ödmjuk för sanning, du behöver släppa viljan att diskriminera således. För att se vad sanning är och med det förstå också konsekvens.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-12-02 kl. 17:48.
Citera
2013-12-02, 17:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
att välja indikera en vilja eller?
är ju trots allt en skillnad på min skosula som enligt detta också ingår inom kategorin ateism.
En vilja eller illusionen om en. Ingen aning.
Utan teism hade inte ateism funnits och då hade det inte funnits något val.
Klart man kan ha ateism som utgångsläge.
Jag tror inte din skosula har någon gudstro, det stämmer bra.

Citat:
Du höll ju med om att en Skapare makes sense?
En Skapare? När då?
Citera
2013-12-02, 17:58
Medlem
guderis avatar
Citat:
Visa mig vetenskapliga artiklar som visar ett en 5cm giraff nerv är bättre än 4 meter lång. Vad finns det för konsekvenser om man kortar ner nerven till 5 cm? Leder det till förbättring eller försämring för giraffen?

Länka mig en artikel som bevisar att giraffen är skapad med ett syfte att ha en lång nerv istället, vi har redan visat artiklar som ger dig svaret hur evolutionen har skapat det, så nu är det din tur att lägga fram bevis för dina påståenden.

Jag säger att en nerv har till uppgift att skicka en signal från hjärnan till en muskel, en sådan signal ska naturligtvis gå fram så snabbt som möjligt för eftersom det ger hjärnan så stor kontroll som möjligt över muskeln.

Ju längre en nerv är desto längre fördröjning för signalen.

Då är det alltså dags för dig att bevisa motsatsen nu.
Citera
2013-12-02, 18:31
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi

Jag säger att en nerv har till uppgift att skicka en signal från hjärnan till en muskel, en sådan signal ska naturligtvis gå fram så snabbt som möjligt för eftersom det ger hjärnan så stor kontroll som möjligt över muskeln.

Ju längre en nerv är desto längre fördröjning för signalen.

Då är det alltså dags för dig att bevisa motsatsen nu.

Japp, detta är ju ganska självklart för de flesta vilket gör att en ca 100 ggr lång nerv är klart mindre optimal än den som tar mer eller mindre den närmsta vägen. Om man inte köper det resonemanget så får man förklara varför det inte är så alternativt se sig själv som dumförklarad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in