Citat:
Ursprungligen postat av
TAXIDRIVER020
eftersom det förutsätter ateism som utgångsläge, det ger det ju fler frågor än svar om jag förstår dig rätt.
Ursäkta men det är den teistiska grundansatsen och anspråket, som ens skapar utrymme samt orsakar och med varierande övertolkning, binder upp ateism.
Ateism är icke-värderande i det gudshypotetska landskapet; alltså : vid nollhypotes uppstår inte den laddning... utan tvärtom, uppstår en förutsättningslös frånvaro av teism liksom ateism (som du verkar ha problem med att förstå, dvs vad är/är inte, ateism) .
Överens om det?
Eller så här, så länge du inte debiterar mig att materialisera gud för din räknings vä'lbefinnande, finns ingen anledning för mig att göra process av dina begär på intäkter.. och inga begär från mig att skuldsätta dig som resurskrävande ej heller värja mig något.
Men om du begär, kan det uppstå viss spännning i skyldigheten i verifieringsansvar.. som du upplever som antagonism, särskilt om du inte ens specificerar varför jag ska debiteras den existentiella självklarheten att lovprisa gud, som ju tar också energi anspråk..
Jag vill ju veta varför jag men inte du, ska följa den goda seden, att ge relevans.. om jag säljer treo till dig, så vill du väl att jag inte ger dig t.ex ett fosterutdrivningspreparat.. man kan inte se vad tabl innehåller.. så man behöver grundläggande överenskommelsernas garantier, ändå påstår du att din gudsidé inte ska behöva ha specificerande bipacksedel om varför jag t.ex inte ser eller hör gud.. fast jag ber..
För krångligt va..