2013-12-02, 16:12
Medlem
jenny.perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Varför är svenskar inte kriminella? I större utsträckning, medans invandrarna är det. Det har väl med att invandrare inte får integrera sig och skaffa jobb?

Hade de haft jobb hade de inte varit kriminella, eller?

Jag tror det handlar om korrekt uppfostran, kultur och rätt religion.
Vi som svenskar (ja alltså vi som varit det i minst 3 generationer bakåt i tiden) har fått lära oss att göra rätt för sig. man stjäler inte och våldtar inte kvinnor, barn och djur.

Medans tex muslimen (ja jag valde muslimen för det är väl den som står för lejonparten av all skit som händer här) tycker det är helt ok att stjäla för en annan människa.
Rätt och fel kan man inte lära en person som fortfarande lever på Jesu-tid, och som ser det som sin rättighet att våldföra sig på kvinnor, barn och djur. Hur skall du förklara för en neger som bor i en hydda gjord av bajs att det inte är snällt att gå in i grannens hus här i Sverige och tex stjäla en liter mjölk i hans kylskåp.
Dessa "människor" har liksom aldrig fått lära sig vett och etikett (men ännu mindre lag och moral).

Detta går ej att lösa eller bota på en generation eller sådär. Därför är det enklast om var och en bor i sitt eget land och där städar upp sin egen skit.
Citera
2013-12-02, 16:14
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Dessutom så leder de brott jag sagt oftast inte till fängelsestraff, att man är mer kriminell för att man gör brott som leder till fängelse än bara böter är en annan diskussion, att begå brott är kriminellt, punkt.
Är en invandrare som begått 1 brott och fått fängelse mer kriminell än en svensk som begått 100 brott som enbart lett till böter? Inget jag tar ställning till men ni får gärna svara.

Jag har aldrig hävdat fakta och utgår från mina egna erfarenheter.
Att blunda för den olagliga och rasrelaterade profileringen som polisen gör när de t ex stoppar folk i tunnelbanan tyder enbart på er verklighetsfrånvaro.
Nej varför skulle det vara skillnad på att göra 100 brott eller ett brott?
Båda personer har ju valt att bryta lagen.

Men kom inte och säg att straffen utdelas annorlunda.
I så fall så säger jag att invandrare döms mildare.

Det kan jag styrka med att ta en titt på det som hände Carl-Eric Cedvander och de straff som dömdes ut, eller de milda straff som dömdes ut för mordet på Daniel Wretström, eller de 6 invandrarungdomarna som blev friade för grov våldtäkt på den 15-åriga flickan härom månaden.
Nu tog jag bara ut ett litet axplock. Finns fler rättsfall att skaka fram också.

Edit: Fast å andra sidan är det väl lite värre att dömas för mord en gång, än att ha åkt dit för skattefiffel, lite fortkörning och snatteri?
Senast redigerad av SilentVictory 2013-12-02 kl. 16:18.
Citera
2013-12-02, 16:18
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Dessutom så leder de brott jag sagt oftast inte till fängelsestraff, att man är mer kriminell för att man gör brott som leder till fängelse än bara böter är en annan diskussion, att begå brott är kriminellt, punkt.
Är en invandrare som begått 1 brott och fått fängelse mer kriminell än en svensk som begått 100 brott som enbart lett till böter? Inget jag tar ställning till men ni får gärna svara.

Jag har aldrig hävdat fakta och utgår från mina egna erfarenheter.
Att blunda för den olagliga och rasrelaterade profileringen som polisen gör när de t ex stoppar folk i tunnelbanan tyder enbart på er verklighetsfrånvaro.
Nu vill vi ha källor på ditt svammel om att svenskarna i högre utsträckning begår brott med låga påföljder i straffskalan.

Vad gäller REVA så gäller det ju brott som etniska svenskar per definition knappast kan begå. Eller hur troligt känns det att etniska svenskar i någon större omfattning uppehåller sig i landet illegalt?
Den "profileringen" hade väl ett ganska tydligt och självklart syfte som ju tydligen även ledde till att 10% av de kontrollerade fastnade i nätet.
Om du tror att 10% av resenärerna i tunnelbanan faktiskt är illegala invandrare så är du nog ganska ensam om den åsikten. "Profileringen" var ju i själva verket vansinnigt effektiv.

Att du sedan vill koppla den till andra områden är ytterligare något vi behöver en källa på. För den kopplingen finns inte.
Citera
2013-12-02, 16:21
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Nej varför skulle det vara skillnad på att göra 100 brott eller ett brott?
Båda personer har ju valt att bryta lagen.

Men kom inte och säg att straffen utdelas annorlunda.
I så fall så säger jag att invandrare döms mildare.

Det kan jag styrka med att ta en titt på det som hände Carl-Eric Cedvander och de straff som dömdes ut, eller de milda straff som dömdes ut för mordet på Daniel Wretström, eller de 6 invandrarungdomarna som blev friade för grov våldtäkt på den 15-åriga flickan härom månaden.
Nu tog jag bara ut ett litet axplock. Finns fler rättsfall att skaka fram också.

Precis vad jag menar med att jag anser att svensken är minst lika kriminell, de begår bara annorlunda brott till skillnad från sandnegern, afrikanen och latinon. Eventuellt är väl svensken en smartare kriminell som i mindre utsträckning blir hård fälld, men även det är en annan diskussion.

Svensken kanske inte blir hårdare dömd, men jag är övertygad om att svensken har enklare att få sitt fall nedlagt, antingen att de inte ens påbörjar en förundersökning eller att de sedan inte leder till rättegång. Dessutom tror jag att en påbörjad utredning på en svensk kanske inte är lika omfattande jämfört med utredningen som görs på allahafir abhdul mohammed, iallafall när det gäller mildare brott.
Citera
2013-12-02, 16:27
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Nu vill vi ha källor på ditt svammel om att svenskarna i högre utsträckning begår brott med låga påföljder i straffskalan.

Vad gäller REVA så gäller det ju brott som etniska svenskar per definition knappast kan begå. Eller hur troligt känns det att etniska svenskar i någon större omfattning uppehåller sig i landet illegalt?
Den "profileringen" hade väl ett ganska tydligt och självklart syfte som ju tydligen även ledde till att 10% av de kontrollerade fastnade i nätet.
Om du tror att 10% av resenärerna i tunnelbanan faktiskt är illegala invandrare så är du nog ganska ensam om den åsikten. "Profileringen" var ju i själva verket vansinnigt effektiv.

Att du sedan vill koppla den till andra områden är ytterligare något vi behöver en källa på. För den kopplingen finns inte.

Vad sägs om att du läser tråden, pucko.
"...tycker jag" "...misstänker jag" "Tror inte..." "Jag hävdar..." "Eventuellt är..."
"Jag har aldrig hävdat fakta och utgår från mina egna erfarenheter."

Citera
2013-12-02, 16:30
Medlem
Citat:
Precis vad jag menar med att jag anser att svensken är minst lika kriminell, de begår bara annorlunda brott till skillnad från sandnegern, afrikanen och latinon. Eventuellt är väl svensken en smartare kriminell som i mindre utsträckning blir hård fälld, men även det är en annan diskussion.

Svensken kanske inte blir hårdare dömd, men jag är övertygad om att svensken har enklare att få sitt fall nedlagt, antingen att de inte ens påbörjar en förundersökning eller att de sedan inte leder till rättegång. Dessutom tror jag att en påbörjad utredning på en svensk kanske inte är lika omfattande jämfört med utredningen som görs på allahafir abhdul mohammed, iallafall när det gäller mildare brott.

Baserar du dina påståenden på något konkret?

Vad det gäller att svensken är lika kriminell som utlänningen, så håller inte BRÅ med. De påvisade ju en överrepresentation för utlänningen trots att man klumpade ihop alla utlänningar i en grupp.
Är det möjligtvis så att du jämställer grova våldsbrott med mindre förseelser? Räknar du t.ex in trafikförseelser som fortkörning i din jämförelse?
Senast redigerad av Vredesmodet 2013-12-02 kl. 16:32.
Citera
2013-12-02, 16:36
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Baserar du dina påståenden på något konkret?

Vad det gäller att svensken är lika kriminell som utlänningen, så håller inte BRÅ med. De påvisade ju en överrepresentation för utlänningen trots att man klumpade ihop alla utlänningar i en grupp.
Är det möjligtvis så att du jämställer grova våldsbrott med mindre förseelser? Räknar du t.ex in trafiksförseelser som fortkörning i din jämförelse?

Först borde vi kanske diskutera vad som anses vara grova brott och mindre förseelser då min uppfattning inte delas av svenska rättssystemet, och antagligen inte din heller?
Jag anser t ex att en person som dragit på sig flertalet fortkörningsböter och fyllekörning är en grövre kriminell än en person som sått ett frö i sin garderob.

Kriminell som Kriminell, eller får man mer illegal exp och blir sedan en högre levlad kriminell för grövre brott? måste missat den irl patch updaten för 2013.
Citera
2013-12-02, 16:41
Medlem
Citat:
Först borde vi kanske diskutera vad som anses vara grova brott och mindre förseelser då min uppfattning inte delas av svenska rättssystemet, och antagligen inte din heller?
Jag anser t ex att en person som dragit på sig flertalet fortkörningsböter och fyllekörning är en grövre kriminell än en person som sått ett frö i sin garderob.

Kriminell som Kriminell, eller får man mer illegal exp och blir sedan en högre levlad kriminell för grövre brott? måste missat den irl patch updaten för 2013.

Jag vill, precis som du, hävda att röda eller orangea (svåra) brott ger mer illegal exp i utdelning. Just därför jag frågade dig om detta, då det rimligtvis borde vara så att en gruppvåldtäkt renderar mer illegal exp än t.ex en fortkörning. På samma sätt borde rimligtvis grov misshandel, personrån och mord också rendera högre illegal exp än hembränning (icke inkluderat distribuering nödvändigtvis, men ändå inte ens samma skala).

Så, vad hur jämför du egentligen när du säger att dina erfarenheter säger att svensken är lika kriminell som utlänningen? Jag vill påstå att utlänningen är lvl cappad med end game gear, medan svensken farmar normal, alternativt questar ashenvale i jämförelse. Så förklara gärna så jag förstår, för det du påstår stämmer överhuvudtaget inte i min värld.
Senast redigerad av Vredesmodet 2013-12-02 kl. 16:44.
Citera
2013-12-02, 16:52
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Hade de haft jobb hade de inte varit kriminella, eller?

I fallet invandrare går det inte att dra paralleller mellan arbetslöshet och kriminalitet som med svenskar. Kriminalitet bland invandrare orsakas av så många flera faktorer än just arbetslöshet. Lägg på annan uppfostran, andra värderingar, svårare bakgrund, stryk i hemmet, mindre utbildning, känslan av alienation etc etc etc så blir faktiskt andelen brottslighet större bland invandrare. Någon som tror annat borde sinnesundersökas...

Jag menar att politiker förstår inte att vi i vårt land tar in människor med helt andra förutsättningar än de "enkla", "simpla" och extremt homogena "likartade" svenskarna.

Hur saken ska lösas? Förmodligen med hårdare straff, strängare polis, nolltolerans dvs kriminalitet bland invandrare löses bäst genom metoder som används i invandrarnas hemländer.

Jag är skeptiskt till att helt integrerade invandrare skulle begå brott i större utsträckningar än integrerade ur-svenskar?
Citera
2013-12-02, 16:57
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Jag vill, precis som du, hävda att röda eller orangea (svåra) brott ger mer illegal exp i utdelning. Just därför jag frågade dig om detta, då det rimligtvis borde vara så att en gruppvåldtäkt renderar mer illegal exp än t.ex en fortkörning. På samma sätt borde rimligtvis grov misshandel, personrån och mord också rendera högre illegal exp än hembränning (icke inkluderat distribuering nödvändigtvis, men ändå inte ens samma skala).

Så, vad hur jämför du egentligen när du säger att dina erfarenheter säger att svensken är lika kriminell som utlänningen? Jag vill påstå att utlänningen är lvl cappad med end game gear, medan svensken farmar normal, alternativt questar ashenvale i jämförelse. Så förklara gärna så jag förstår, för det du påstår stämmer överhuvudtaget inte i min värld.

Det är väl mer en generell uppfattning.
Många ser samtliga med utlandsbakgrund som samma kategori och därför blir det lätt tolkat att "invandraren" är mer kriminell än svensken... blir ju självklart det resultatet om kategorin "invandrare" består av 25 nationaliteter jämfört med svensken som enbart är en nationalitet.

T ex värdetransportrån görs la främst av latino kulturen.
Våldtäkt och våldsbrott av våra kära muslimska sandnegers
Personrån och bidragsfusk av våra kära afrikaner.
Nu blev de lite hårddraget, men jag hoppas du förstår principen.

Att det sedan är långt mycket enklare att reda ut brott som begås av muslimen resulterar i att de blir överrepresenterade i statistiken, de har ju förfan både lämnat dna, och i många fall även hår överallt de går (jävla apor).
Jag menar på att svensken är en smartare kriminell medans muslimen är den mest korkade, vilket också kan stå som förklaring till varför statistiken ser ut som den gör
Citera
2013-12-02, 17:11
Medlem
Citat:
Det är väl mer en generell uppfattning.
Många ser samtliga med utlandsbakgrund som samma kategori och därför blir det lätt tolkat att "invandraren" är mer kriminell än svensken... blir ju självklart det resultatet om kategorin "invandrare" består av 25 nationaliteter jämfört med svensken som enbart är en nationalitet.

T ex värdetransportrån görs la främst av latino kulturen.
Våldtäkt och våldsbrott av våra kära muslimska sandnegers
Personrån och bidragsfusk av våra kära afrikaner.
Nu blev de lite hårddraget, men jag hoppas du förstår principen.

Att det sedan är långt mycket enklare att reda ut brott som begås av muslimen resulterar i att de blir överrepresenterade i statistiken, de har ju förfan både lämnat dna, och i många fall även hår överallt de går (jävla apor).
Jag menar på att svensken är en smartare kriminell medans muslimen är den mest korkade, vilket också kan stå som förklaring till varför statistiken ser ut som den gör

Fascinerande. Du vill fortfarande alltså hävda att utlänningar är kriminella i samma utsträckning som svenskar, men det som skiljer är benägenheten att åka fast?
Jag vet inte riktigt om jag ska tolka dig som att du medvetet uttrycker dig väldigt försiktigt, eller om du faktiskt bär på dessa vanföreställningar? Är det skolgångens indoktrinering om att alla är lika som fortfarande lever kvar i dig månntro?
Vill minnas att BRÅ i sin senaste undersökning korrigerade för socioekonomiska förutsättningar men ändå kom fram till att det finns en överrepresentation bland gruppen invandrare. Betänk här då att gruppen invandrare även inkluderar norrmän, danskar och andra folkslag vi normalt sett inte förknippar med gruppvåldtäkter och kaoz-beteende.
Du verkar ju vara en fullt fungerande person, så du kan säkert hitta vad du söker på forumet, och jag hyser all tillförsikt till att du sent omsider kommer fram till rätt slutsats i ditt liv Jag håller en plats åt dig här på den mörka sidan
Citera
2013-12-02, 17:20
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Fascinerande. Du vill fortfarande alltså hävda att utlänningar är kriminella i samma utsträckning som svenskar, men det som skiljer är benägenheten att åka fast?
Jag vet inte riktigt om jag ska tolka dig som att du medvetet uttrycker dig väldigt försiktigt, eller om du faktiskt bär på dessa vanföreställningar? Är det skolgångens indoktrinering om att alla är lika som fortfarande lever kvar i dig månntro?
Vill minnas att BRÅ i sin senaste undersökning korrigerade för socioekonomiska förutsättningar men ändå kom fram till att det finns en överrepresentation bland gruppen invandrare. Betänk här då att gruppen invandrare även inkluderar norrmän, danskar och andra folkslag vi normalt sett inte förknippar med gruppvåldtäkter och kaoz-beteende.
Du verkar ju vara en fullt fungerande person, så du kan säkert hitta vad du söker på forumet, och jag hyser all tillförsikt till att du sent omsider kommer fram till rätt slutsats i ditt liv Jag håller en plats åt dig här på den mörka sidan

Ja, jag måste hävda att det skiljer sig massor i benägenhet att åka fast eftersom jag samtidigt hävdar att olika folkgrupper och kulturer generellt sysselsätter sig med olika typer av brott. Skulle svensken vara lika benägen att fällas för brott som invandraren så måste det även betyda att det är samma benägenhet att åka fast för olika brott, vilket inte alls kan stämma

Jag anser också att det skiljer sig på benägenhet för att ens påbörja en utredning eller ta det vidare till rättegång för brott utförda av människor med olika bakgrunder, detta pga den mänskliga faktorn.

Ja, jag anser att svensken begår brott i samma utsträckning som invandrare, den största skillnaden är att vi begår olika typer av brott, generellt sett.
Vilken som är den "värsta kriminella" är dock en annan diskussion.
Senast redigerad av Ducken11 2013-12-02 kl. 17:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in