2013-12-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Acqua di Parma gör två damparfymer, Iris Nobile och Magnolia Nobile.

Ooh, lät intressant.. skall kolla upp dessa!

Även kollat in Armani parfymerna. Tänkte se om någon butik säljer Acqua Di Gio - Armani.
Någon som vet något om den doften ?
Citera
2013-12-01, 23:35
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaKatten
Ooh, lät intressant.. skall kolla upp dessa!

Även kollat in Armani parfymerna. Tänkte se om någon butik säljer Acqua Di Gio - Armani.
Någon som vet något om den doften ?
Ja, den luktar billig duschtvål och du kan få tag på den i alla butiker som har parfym. Det är en herrparfym, om du vill ha damvarianten så heter den Acqua di Gioia.
Citera
2013-12-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ja, den luktar billig duschtvål och du kan få tag på den i alla butiker som har parfym. Det är en herrparfym, om du vill ha damvarianten så heter den Acqua di Gioia.

Haha, billig duschtvål lät inte så gott ...

Oj, glömde några bokstäver där ja. Men den Acqua di Gioia .. fasen va dyr den va.. 50 ml 800 kr!
De andra två parfymerna var inte så billiga dem heller.... Men Acqua di Gioia kanske är värt det. Får ta och lukta..!
Citera
2013-12-02, 06:27
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Det finns nog eller iaf fanns en damdoft som också heter/hette Acqua di Gio som har grön flaska.

Sen heter den nyare doften precis som du säger Gioia.

Oavsett vad man tycker så känns ändå AdG (för herrar) som en välkomponerad doft och väldigt populär. Inget jag själv skulle vilja ha i hyllan då den känns lite väl "been there done that" över den.
Citera
2013-12-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det finns nog eller iaf fanns en damdoft som också heter/hette Acqua di Gio som har grön flaska.

Oavsett vad man tycker så känns ändå AdG (för herrar) som en välkomponerad doft och väldigt populär. Inget jag själv skulle vilja ha i hyllan då den känns lite väl "been there done that" över den.

Var och lukta på den Gioia och tycke om den väldigt mycket även om det inte riktigt var det jag sökte efter. Stor skillnad mellan den och Gucci Envy Me parfymen som jag har nu. Men variation kanske är bra? Tänkte dra med min kille som smakråd då han med älskar dofter och smaker Inte för att man smakar på parfymer

På tal om herrparfymer..
En annan jag är väldigt förtjust i är Paul Smith Extreme. Kryddstark och maskulin. Får känslan av en dominerande man. Mmh! Men en annan favorit är då Acqua Di Parma som då min kille har. Lite mer sofistikerad kan jag tycka, citrusaktig och mycket god.
Citera
2013-12-02, 14:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Var och lukta på den Gioia och tycke om den väldigt mycket även om det inte riktigt var det jag sökte efter. Stor skillnad mellan den och Gucci Envy Me parfymen som jag har nu. Men variation kanske är bra? Tänkte dra med min kille som smakråd då han med älskar dofter och smaker Inte för att man smakar på parfymer

På tal om herrparfymer..
En annan jag är väldigt förtjust i är Paul Smith Extreme. Kryddstark och maskulin. Får känslan av en dominerande man. Mmh! Men en annan favorit är då Acqua Di Parma som då min kille har. Lite mer sofistikerad kan jag tycka, citrusaktig och mycket god.
Om du bor i Stockholm ska du gå till Cow och sniffa på Frederic Malle Une Rose. Skulle jag någonsin göra ett könsbyte skulle det vara största anledningen - att bekvämt kunna bära Une Rose .
Citera
2013-12-02, 15:55
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Om du bor i Stockholm ska du gå till Cow och sniffa på Frederic Malle Une Rose. Skulle jag någonsin göra ett könsbyte skulle det vara största anledningen - att bekvämt kunna bära Une Rose .

ha!
Citera
2013-12-02, 18:22
Medlem
Citat:

Hahaha! Tyvärr så bor jag ej i Stockholm utan i Göteborg.
Tror ej jag sett parfymen i de butiker jag vart i
Citera
2013-12-02, 18:33
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Hahaha! Tyvärr så bor jag ej i Stockholm utan i Göteborg.
Tror ej jag sett parfymen i de butiker jag vart i
COW har tydligen en avdelning på NK i Göteborg, så du har inga ursäkter att inte testa .
Citera
2013-12-02, 18:42
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
COW har tydligen en avdelning på NK i Göteborg, så du har inga ursäkter att inte testa .

Fast cow här i gbg har typ två olika märken. Nån X-Ray och Etro tyvärr. It sucks...
Citera
2013-12-02, 20:14
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha

Där ser man, då fick jag lära mig det. Jag kan hålla med om att Acqua di Gio luktar gott, men inte mer och som parfym tycker jag den är undermålig.
Citera
2013-12-03, 00:33
Medlem
Funderar på att köpa en parfym från FragranceX. Vad har ni för erfarenhet av sidan beträffande tull och moms? Brukar varorna vanligtvis fastna i tullen? Bör noteras att värdet på parfymen överstiger 1000kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in