Citat:
Ursprungligen postat av
StevenStifler
Jag är inte speciellt kunnig men har försökt läsa på och har fattat lite tycke för aktien. Vad tror ni om att gå in i dagsläget?
Det är otroligt svårt att värdera bolaget. Med dagens kurs ligger börsvärdet på 100 milj. Det finns ju många bolag som tjänar pengar och gör bra vinster med lägre värderingar.
Det blir ju bara spekulationer det hela.
Detta är mitt enda förhoppningsbolag och består av 1% av min portfölj. Ledningen verkar erfaren. Tekniken verkar intressant. Kan kanske haussas upp till en bubbla till och med. Den har gått upp rätt bra de senaste dagarna pga investeringskvällen idag. Så det är nog en del som säljer idag. Man ska inte förvänta sig någonting förrän till efter nyår som kan driva kursen. Det skulle isåfall vara att de annonserar med pm att massproduktion startar.
Kursen kan nog droppa lite till och du kan kanske plocka in den under 7kr så länge inga rekommendationer kommer, eller någonting som förändrar positivt.
Vad som har kommit upp på senaste tiden är att liknande produkter redan finns, kanske inte med den senaste tekniken. Vad som är intressant är att VD har hävdat att så inte var fallet. De närmsta produkterna, till den handhållna spektrometern, i storlek skulle vara i storlek kring en mjölkkartong. VD kan ju ha sagt detta då han möjligtvis vet att Serstechs produkter är överlägsna de andra som säljs i liknande storlekar men det är ändå dåligt informerat när man pratar om konkurrens. Tror du kan hitta lite information tidigare i tråden om det.