2013-10-10, 12:53
Medlem
ForeverADrones avatar
Tänkte att denna tråden förtjänar en egen tråd då den är intressant som bara den.

"Serstech identifierar kemikalier med hjälp av världens troligen minsta och mest kostnadseffektiva Raman-spektrometer. Den kan byggas in för processövervakning eller användas i form av ett handhållet instrument. Eftersom mätningarna inte kräver några förberedelser och går igenom såväl vatten som glas och plast finns många användningsområden. Kunder inom industrin sparar tid och pengar genom snabb och enkel kvalitetskontroll av råvaror, medan man inom tull, polis och miljösäkerhet identifierar knark och farliga ämnen."

Hemsida: http://www.serstech.com/

Vad tror folket här om denna? Själv har jag inte köpt upp några ännu utan avvaktar något. Tror dock på iden och att den kan bli riktigt stor i framtiden.
Citera
2013-10-10, 13:00
Bannlyst
Låter som ett gäng muppar, skriver inte ens narkotika utan knark.
Citera
2013-10-10, 15:27
Medlem
Längst ner till höger finner ni en bolagspresentation:
http://aktietorget.se/QuotesInstrume...D=SE0005365095

EDIT: Namnet är felstavat i rubriken.
Citera
2013-10-10, 16:10
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kharnelz
Låter som ett gäng muppar, skriver inte ens narkotika utan knark.
Håller med, och just ordet "knark" fick mig att rycka till lite extra. Småsaker som inte alls behöver betyda att produkten är det minsta dålig, men ändå.
Citera
2013-10-21, 18:28
Medlem
Jag ska motvilligt erkänna att jag köpte på 3.05 och sålde med en vinst på 86%.
Idag känns det tråkigt men den dagen var jag glad iaf!
Citera
2013-10-23, 23:04
Medlem
Väldigt intressant bolag & produkt. Iom att det att tekniken går att integreras i mobiltelefoner är potentialen & marknaden löjligt stor.

Saxat från bullstreet:

"*Serstech besitter en färdigutvecklad genombrottsteknik som bevisligen är starkt eftertraktad av marknaden och möjligheten att rikta in sig mot flera olika branscher ger en fin bild av vad företaget har framför sig.

*Försäljningen är i full gång och den kommer växa sig stark både nationellt och internationellt, intressant är också att försäljningspartnerskapet med en av Japans främsta distrubutörer av teknikinstrument snart är i hamn!

*Att tekniken dessutom har goda förutsättningar att rida vidare på den tekniska utvecklingen, gör att just detta kan få ett riktigt stort genomslag världen över. Tekniken är ju idag exempelvis kapabel till att komprimeras och integreras i mobiltelefoner! Båda kursvinnarna Fingerprint Cards och Precise Biometrics är praktexempel på företag som lyckats integrera sin teknik i mobiltelefoner. Teknikmässigt är förutsättningarna otroligt lika mellan Serstech och dessa två biometriföretag. Med en fd. VD från just Precise Biometrics är det inte helt osannolikt att vi får se detta företag vandra i samma spår som företag inom biometrin gjort det senaste året.

*Företaget har fått väldigt fina kvalitetsstämplar genom att ha vunnit flera innovationstävlingar och även fått innovationsbidrag från välkända Vinnova.

*Företaget har säkrat finansieringen fram till ett positivt kassaflöde och hot om nyemissioner som tenderar att pressa aktiekurser är därmed helt borta!

*Nämnvärt är också att man i Q4 väntar på att slutföra två säkerhets-/forskningsprojekt, vilket också kan betraktas som kursdrivande.

”Tack vare” att aktien hamnat i skymundan, så får man chans att ta position till kurser där absolut ingenting av vad som är skrivet i blogginlägget är inprisat.

Dagens stängningkurs: 6,05 kronor

Riktkurs: 40 kronor"
Citera
2013-10-24, 11:00
Medlem
ForeverADrones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juvelenn
Väldigt intressant bolag & produkt. Iom att det att tekniken går att integreras i mobiltelefoner är potentialen & marknaden löjligt stor.

Saxat från bullstreet:

"*Serstech besitter en färdigutvecklad genombrottsteknik som bevisligen är starkt eftertraktad av marknaden och möjligheten att rikta in sig mot flera olika branscher ger en fin bild av vad företaget har framför sig.

*Försäljningen är i full gång och den kommer växa sig stark både nationellt och internationellt, intressant är också att försäljningspartnerskapet med en av Japans främsta distrubutörer av teknikinstrument snart är i hamn!

*Att tekniken dessutom har goda förutsättningar att rida vidare på den tekniska utvecklingen, gör att just detta kan få ett riktigt stort genomslag världen över. Tekniken är ju idag exempelvis kapabel till att komprimeras och integreras i mobiltelefoner! Båda kursvinnarna Fingerprint Cards och Precise Biometrics är praktexempel på företag som lyckats integrera sin teknik i mobiltelefoner. Teknikmässigt är förutsättningarna otroligt lika mellan Serstech och dessa två biometriföretag. Med en fd. VD från just Precise Biometrics är det inte helt osannolikt att vi får se detta företag vandra i samma spår som företag inom biometrin gjort det senaste året.

*Företaget har fått väldigt fina kvalitetsstämplar genom att ha vunnit flera innovationstävlingar och även fått innovationsbidrag från välkända Vinnova.

*Företaget har säkrat finansieringen fram till ett positivt kassaflöde och hot om nyemissioner som tenderar att pressa aktiekurser är därmed helt borta!

*Nämnvärt är också att man i Q4 väntar på att slutföra två säkerhets-/forskningsprojekt, vilket också kan betraktas som kursdrivande.

”Tack vare” att aktien hamnat i skymundan, så får man chans att ta position till kurser där absolut ingenting av vad som är skrivet i blogginlägget är inprisat.

Dagens stängningkurs: 6,05 kronor

Riktkurs: 40 kronor"
Har övervägt länge om jag ska gå in och bestämde mig idag för att fan, jag går in med några procent av min portfölj i alla fall!
Citera
2013-10-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverADrone
Har övervägt länge om jag ska gå in och bestämde mig idag för att fan, jag går in med några procent av min portfölj i alla fall!

Det är nog den aktien som jag anser mest intressant när det gäller produkt av de små små bolagen. Väntar att gå in till efter rapporten om jag nu ska gå in med en liten summa.

Insiders säljer av. Tillräckligt för att jag ska avstå.
Citera
2013-10-24, 19:39
Medlem
DJInvalidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Det är nog den aktien som jag anser mest intressant när det gäller produkt av de små små bolagen. Väntar att gå in till efter rapporten om jag nu ska gå in med en liten summa.

Insiders säljer av. Tillräckligt för att jag ska avstå.

Var hittar du information om att de säljer av?

Enligt den information jag hittade om insiderhandel på Aktietorget så gällde det aktieförsäljning som motsvarade 0.5-1% av personernas innehav (runt 2 okt). Detta är väl knappast signifikant? Såvida inte nya siffror har publicerats, länka gärna isf!
Citera
2013-10-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJInvalido
Var hittar du information om att de säljer av?

Enligt den information jag hittade om insiderhandel på Aktietorget så gällde det aktieförsäljning som motsvarade 0.5-1% av personernas innehav (runt 2 okt). Detta är väl knappast signifikant? Såvida inte nya siffror har publicerats, länka gärna isf!

Sant, jag som kollade dåligt. Kanske blir att ta en liten chanspost trots allt.
Citera
2013-10-24, 20:25
Medlem
Betongbarns avatar
Sån här skit kan man ju inte stödja med gott samvete.
Citera
2013-10-24, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Sån här skit kan man ju inte stödja med gott samvete.

Vad menar du med detta? Något man totalt missat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in