Citat:
Ursprungligen postat av
NightHawks
Det är inte särskilt osannolikt att 16 sedlar kan vara av ett årtal och fyra sedlar av ett annat årtal. Inte heller att 13 respektive 7 sedlar erhålles på ett liknande vis. Ditt enstaka uttag bevisar inget alls och använder man cirkulerade sedlar vid laddning så är det uppräkningscentralen som bistår med sedelbuntarna och i dessa är inte sedlarna sorterade efter årtal.
Ja, jag vet vad du menar men andra som läser tråden är kanske inte riktigt lika insatta i vare sig trådämnet eller ditt sätt att formulera dig (felaktigt) och därför vore det tacksamt ifall du faktiskt inte skriver något som kan tolkas som att du hävdar att saker är på ett visst vis medan de i verkligheten är helt annorlunda. Tack.
Sannolikhetsläran kan alltså bara användas för att försöka motbevisa påståendet att FS:s pengar skulle ha sitt ursprung från de aktuella kontantuttagen?
Sedlarna finns på sid 326. Här syns sambandet sedelnummer - årtal.
http://www.sedelmynt.se/1985/
De fyra översta sedlarna trycktes år 2007 och de fyra nedersta 2002. Polisen har knappast sorterat sedlarna före fotograferingen, utan de ligger i den ordning de låg i plånboken.
Sannolikheten att dessa kommer från två uttag i följd på 5.000 kr vardera är mikroskopisk. Det är sannolikt två sammansatta buntar om 4.000 kr från två olika källor.
Så här skrev jag:
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Citat:
Ursprungligen postat av
Tulpanpernilla
Tipsade han då polisen om bilen?
Minns jag inte helt fel så var det väl en väktare som hittade Ms bil på parkeringen.
Nej, eftersom det inte var Marinas bil.
Jo, det var en väktare som hittade Marinas bil på parkeringsplatsen.
RJ:s motivering till att inte ringa polisen var att det inte var Marinas bil. Det var en bil som liknade en Chrysler.
Nej, jag motbevisar ingenting. Jag sår tvivel.