2013-12-02, 04:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, han skriver detta här i tråden, men det vet man att han inte gjort.
Han har skrivit en hel del här faktiskt som man bör läsa en gång till. Det är rena rama fokus flytten från sig själv som den mest snövita person han låtsas att vara.
Och alltihop finns samlat här: https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=613285
Citera
2013-12-02, 05:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du drar dina slutsatser minsann...
När man är "livrädd" är det närmast detsamma som att vara skräckslagen och
varför skulle man behöva vara det från polisens sida i detta? Begriper jag inte.

Det finns väl vissa skäl för att man tidigt fokuserade på FS och insåg att ingen annan
rimligen kunde ha utfört det här mordet med åtföljande griftefridsbrott och likplundring.
Hårstråna i paketet gör ingen skillnad och föranleder ingen omprövning i gärningsmannafrågan.

Hårstråna blir ytterligare något som talar mot FS som gm.
Det kommer grumla tvivel eftersom de indikerar att någon annan än FS varit i kontakt med paketet.

Precis som fingeravtrycket grumlar tvivel för sängen.

Åklagarens bevisläge är tekniskt sett sämre än vid föregående rättegångar.
Att polisen inte går vidare med materialet skapar fler frågor än vad materialet ger svar på.
Eller hur ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-02 kl. 05:13.
Citera
2013-12-02, 05:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Ja, för alla företag som arbetar med laddning av bankomater använder enbart nya sedlar från ett och samma årtal. Väktarna står och sorterar sedelbuntarna efter årtal, så är det.

Eller kanske inte...har man dessutom egen uppräkningsverksamhet inom bolaget använder man även redan cirkulerade sedlar vid laddning.
Enda kravet är att sedlarna inte får vara skadade på något vis.

Källa: Informationsansvarig vid Nokas, Kontantens nuvarande värdetransportör och organisation för laddning av automater.
Om du öppnat s.285 i FUP så står det där, med rätt leverantör dessutom, så slipper du leka detektiv på 3 år gamla spår.
Det Q säger handlar om något annat.
Citera
2013-12-02, 05:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag tror inte gissningarna om sedlarna leder någon vart eftersom Marina va död vid tillfället då sedlarna togs ut. Så då återstår det bara en person som tagit ut sedlarna vilket han gjort tidigare då han stulit andras kort för att sen ta andras pengar vilket han också är dömd för.

Uppgiften avser
bankomatpengar
Uppgift
varit i kontakt med Panaxia som sköter påfyllningen av bankomaten i St Höga. man har ingen
märkning av pengar. Inte heller kontroll vid denna tidpunkt om man laddat automaten med
gamla eller nya sedlar.

285 sid FUP

Föremålspunkter
2010-1400-BG9945-1
Kontanter ( 1 st)
Platsbeskrivning
Sedlarna låg i Svenssons plånbok vid
avvisiteringen.
Status
Fastställd
Anspråkstagare
1 st.
Land/valuta : Sverige - SEK Valör : 500
Summa : 4060 Sedelnummer : 2660979861
Sedelnummer : 7770035452 Sedelnummer : 2580142042
Sedelnummer : 7671452456 Sedelnummer : 2662506015
Sedelnummer : 7830659806 Sedelnummer : 2812462857
Sedelnummer : 7671452456 Sedelnummer : 7950030123

763 sid
Nio femhundrakronorssedlar?
Citera
2013-12-02, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nio femhundrakronorssedlar?

Sedelnummer : 7671452456 x2=Tryckfelsnisse?
Citera
2013-12-02, 05:46
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rivarojva

Jajmensan det är två samma som man tagit upp i FUP sidan 763
Men för att vara exakt så va det 4060 kr, och så tre 20 lappar fanns med.
Det va Fredrik oerhört noga med.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och alltihop finns samlat här: https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=613285

Ja det kan vara av vikt att se återigen vad han sagt och inte sagt här i tråden.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-02 kl. 05:49.
Citera
2013-12-02, 06:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hårstråna blir ytterligare något som talar mot FS som gm.
Det kommer grumla tvivel eftersom de indikerar att någon annan än FS varit i kontakt med paketet.

Precis som fingeravtrycket grumlar tvivel för sängen.

Åklagarens bevisläge är tekniskt sett sämre än vid föregående rättegångar.
Att polisen inte går vidare med materialet skapar fler frågor än vad materialet ger svar på.
Eller hur ?

Jag är kanske är lite korkad nu som frågar, men hur talar det mot FS eller mot någon överhuvudtaget då dessa inte analyserats? Hårfärgen ändras ju som någon skrev tidigare med tiden i paketet?

De MED rot, tänker jag är Marinas egna. De utan rot tänker jag är någon annans.
Citera
2013-12-02, 06:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det är inte särskilt osannolikt att 16 sedlar kan vara av ett årtal och fyra sedlar av ett annat årtal. Inte heller att 13 respektive 7 sedlar erhålles på ett liknande vis. Ditt enstaka uttag bevisar inget alls och använder man cirkulerade sedlar vid laddning så är det uppräkningscentralen som bistår med sedelbuntarna och i dessa är inte sedlarna sorterade efter årtal.

Ja, jag vet vad du menar men andra som läser tråden är kanske inte riktigt lika insatta i vare sig trådämnet eller ditt sätt att formulera dig (felaktigt) och därför vore det tacksamt ifall du faktiskt inte skriver något som kan tolkas som att du hävdar att saker är på ett visst vis medan de i verkligheten är helt annorlunda. Tack.

Sannolikhetsläran kan alltså bara användas för att försöka motbevisa påståendet att FS:s pengar skulle ha sitt ursprung från de aktuella kontantuttagen?
Sedlarna finns på sid 326. Här syns sambandet sedelnummer - årtal. http://www.sedelmynt.se/1985/

De fyra översta sedlarna trycktes år 2007 och de fyra nedersta 2002. Polisen har knappast sorterat sedlarna före fotograferingen, utan de ligger i den ordning de låg i plånboken.

Sannolikheten att dessa kommer från två uttag i följd på 5.000 kr vardera är mikroskopisk. Det är sannolikt två sammansatta buntar om 4.000 kr från två olika källor.

Så här skrev jag:
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tipsade han då polisen om bilen?

Minns jag inte helt fel så var det väl en väktare som hittade Ms bil på parkeringen.
Nej, eftersom det inte var Marinas bil.

Jo, det var en väktare som hittade Marinas bil på parkeringsplatsen.
RJ:s motivering till att inte ringa polisen var att det inte var Marinas bil. Det var en bil som liknade en Chrysler.

Nej, jag motbevisar ingenting. Jag sår tvivel.
Citera
2013-12-02, 06:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rivarojva
Inte första slarvfelet i den här utredningen. Säkert inte det sista heller.
Citera
2013-12-02, 06:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon innehade ett kreditkort företrädesvis av den anledningen att hon ofta fick rabatter på tåg resp. flyg i samband med att hon betalade olika resor. Straffavgift utgick endast vid kontantuttag, och några sådana har inte redovisats annat än 3/7 resp. 28/7.Vad betr. uttaget den 28/7 så gäller följande: Uttagarens avsikt har varit att ta ut fifty-fifty, dvs 5.000 på bankkortet och 5.000 på guldkortet. Emellertid så hade uttagaren glömt pinkoden till bankkortet varför två uttag på guldkortet gjordes. Fakta är att detta var första gången som uttagaren glömt pinkoden till sitt vanligaste bankkort, och fakta är vidare att FS upplyste fhl om vad han trodde var MJ:s intention med uttaget. Han upplyste även om en skumt färgad kodlista (som även skulle ha kommit till användning 3/7, men som av någon anledning MJ då inte lyckats tyda. Ingenstans i redovisade kontoutdrag finns några misslyckade uttag som MJ gjort, varken på bankkortet eller på guldkortet (undantaget då de mystifika uttagen 3/7 resp. 28/7 som innehåller felslag på såväl bankkort som guldkort).
Vilket kan konstateras än en gång.
Citera
2013-12-02, 07:21
Medlem
En fråga från en som inte läst FUP.
Quarrel citerar FUP idag kl 05.35.
I FUP finns kontanter redovisade.
Om jag förstår det rätt ser jag 9 sedlnummer och en slutsumma om 4060 kr.
8 500kronorssedlar, men vad är det översta numret för sedel??
Citera
2013-12-02, 07:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statesman
En fråga från en som inte läst FUP.
Quarrel citerar FUP idag kl 05.35.
I FUP finns kontanter redovisade.
Om jag förstår det rätt ser jag 9 sedlnummer och en slutsumma om 4060 kr.
8 500kronorssedlar, men vad är det översta numret för sedel??
Det förklarades kl 5:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in