Citat:
Ursprungligen postat av
moa-tove
Jo men detta handlar om att säga m.ot sig själv. Man tror blint på AN och MB ena sekunden, nästa sekund ljuger de. Allt för att bilda en story. Vänd på det.
Tro på att MB hade stor skuld i förhållandet med VB och att han var med på att skapa situationen. I ert tänk är han helt utan skuld- Det är VB som är pesten som ska förgöra. Detta kunde MB förhindrat. Men han valde att inte göra det. Resonemanget håller inte.
De ljuger om kvällen dem 5 e enligt er. Men, man har inte koll på var endaste minut, timma, kväll, dag, dygn, vecka. Att man säger olika saker är inte konstigt.
Man lägger olika saker så minnet, uppfattar olika, minns olika. Hade det varit de som låg bakom mordet hade dessa förhör varit annorlunda - identiska.
Tro på att ett gift par faktiskt inte har full koll så sig själva och varandra på dygnets alla timmar och även kan blanda ihop dagar och händelser från vardagen.
Det finns MKT skumt, här kommer lite från FUP:
VB:ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade
förtroende för dig

)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars
hade hon gjort slut med mig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.
VAD HÄNDER HÄR EMELLAN????? VAD SÄGS I SMSEN? KOMMER HAN OCH HÄMTAR UPP HENNE EFTER BESÖKET HOS KJ?
AN: "KANSKE INTE VID LIV"
MB: "Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt."
(och de sista de sa till varandra enligt MB vi ses på träningen.. och nu ha ha ha det bra= SKUUUMT)
Enligt MB verkade VB ha varit upprörd hon ville prata under lördagen. Han borde ha skrivit vi ses på träningen eftersom de har träning på måndagar.
- VB brukade aldrig gå hem själv enligt hennes mamma
- VBs mamma brukade alltid fråga dottern vem som kört henne hem. Såvitt hon vet har aldrig KJ kört henne utan bara MB. VB brukade aldrig ljuga för sin mor.
- ANs svartsjuka: "MB har
sagt att han älskade sin första fru men sin nuvarande fru har Micke Berg aldrig älskat"
MB uppger dock att strax innan VB försvann så hotade hon att avslöja allt för Mickes
hustru. VB hade skrivit ngt privat om deras relation på facebook.
-MB sa också att han hade hotat Alexander att han skulle skicka Hells
Angels på Alexander.
- JE säger spontant att Ys fru för någon vecka sedan berättat för JEs fru i
samband med VBs minnesstunda att AN hotat ta ihjäl Vatchareeya.
Om det sker via SMS kan JE inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan
VB försvinner.
C uppger att hon umgicks med MB efter händelsen med hennes son. Hon sa till
MB att "jag ska berätta om vårat strul för A". C säger att MB tog tag i
henne, i axlarna/halsen och tryckte upp henne mot väggen, han sa till henne att "gör du det,
men då är det de sista du gör".
C säger att MB saknar empati, han är iskall och verkar inte ha några känslor.
C säger att hon vid något tillfälle sagt till MB att förr eller senare så kommer AN
att få veta. MB har då svarat något i stil med
"ingen ska förstöra för mig, jag har ihjäl
dem".
A säger att hon tror att MB är kapabel till att döda någon som kommer in i hans sfär
och förstör för honom.
C säger att hon hörde att en tjej var försvunnen i Boden och hon läste på Flashback att
MB hade haft ett förhållande med tjej som var försvunnen. C var direkt övertygad
att MB hade dödat kvinnan. (MB har även misshandlat hennes son)