2013-12-01, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är nog bättre att låta rättegången genomföras, även om det kostar pengar. I annat fall får vi en ny dolkstötslegend, och många kommer att hävda att rättegången stoppades med oriktiga metoder, en dolkstöd i ryggen.

Om rättegången genomförs och FS frias, kommer alla att inse att efter tre prövningar finns det inte tillräckligt bevis mot FS, och han ska gå fri. Eller kanske inte.

Javisst så är det, skadan är ju skedd ändå.

Jag tror det är liten chans för att HD omprövar. Möjligheten finns.
En fördel med att HD river upp resningen är att man tar åklagare och polis i örat för sin sk. förundersökning.

Då kan de inte luta sig tillbaka på Polisiärt Uppklarat, vilket vore en katastrof och ny rättsskandal.
Citera
2013-12-01, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det sista faller på sin egen orimlighet. Marina hade två katter. Hur länge tror du FS hade fått bo kvar om han hade berättat det?

Ja men du, hon hade ju försökt få ut honom i ett och ett halvt år, det var slut mellan de sedan länge, men han vägrade flytta och höll sig kvar som en parasit, det står så i förundersökningen, det vet du. Tom skrev ett långt brev ett år innan han mördade henne om att det var slut och hon ville att han skulle flytta:
Citat:
(Förundersökningen sid 1142)

2009-07-30

Älskade Fredrik,

Jag skriver detta brev för att det finns en del saker jag behöver få sagt till dig utan att du avbryter och som är viktiga för mig att du verkligen förstår i allt det jag har att säga. Det verkar som det är lättare för dig att ta in det skrivna ordet och för mig är det enklare att sortera mina tankar när jag skriver ner dom

Min kärlek till dig är i fara, den drunknar i nedåtgående mående. Om det ska finnas någon chans för den som behöver det hända drastiska saker i vårat förhållande.

Jag har krävt att jag måste få egen tid, tid för mig själv att tänka efter. Sammanhängande tid när du inte är här. Det var odiskutabelt för mig och det tror jag att du förstod, vad hände efter det? Ingenting. Det gick tillbaka till att vara som tidigare, som om jag bara skulle ha glömt allt och vi kunde fortsätta som förut. Så som vi har det kan vi inte ha det. Jag mår för dåligt och jag kan inte fortsätta att utsätta mig för psykiskt lidande som tar sig fysiska uttryck längre.

Du gör att jag mår så dåligt psykiskt att det får fysiska uttryck. Mitt hjärta bankar så hårt att det gör ont i bröstet. Jag biter ihop käkarna så hårt att jag får spänningshuvudvärk. Du gör mig så ledsen med ditt sätt, exempelvis rökningen att du får mig att må illa. Jag sover inte bra. Jag ligger och vänder och vrider mig, oroar mig, känner mig dum och utnyttjad. Det är inte meningen att jag skall känna så här. Jag känner i kroppen att jag vill gråta, men det kommer väldigt sällan tårar. Jag känner mig så otroligt dum och utan hopp. Du ger mig inget att tro på. Det gör mig ledsen.

Du vet att din historia skrämmer och oroar mig. Jag vill inte vakna upp en dag med kronofogden eller polisen knackande på dörren. Jag vill inte heller ha något att göra med ditt, dina barns mamma eller ha dina barn i mitt hem. Men du har rätt till dina barn och du borde vilja ta ett ansvar för dom. Det som tillhör dig är ditt ansvar och du borde vilja göra det bättre för dem än vad dina föräldrar gjorde för dig. Din historia som missbrukare gör mig mest.. gör sig mest påmind av allt. Ditt sätt att manipulera mig till att tro att du gått ifrån skiten blir så dåligt trovärdigt när du berättar för mig att du slutat röka sedan två dagar och sedan två dagar senare så kom jag på dig med att precis ha rökt och varför då? För att det var en stressig dag. Det är du som lurar dig själv med sådana svar och på köpet får du mig att känna mig utnyttjad och dum.

Vid flera tillfällen har mina systrar oroat sig för hur du behandlar mig. Hur du förnedrar mig inför dem genom att skälla på mig framför dem, mina föräldrar eller andra människor. Det undrar var jag har tagit vägen. De vet att jag vid sådana tillfällen tidigare bara ställt mig upp och bett dig flyga och fara åt helvete. Något som jag anser att jag mognat ifrån. Jag anser att det du gör är extremt omoget och det är något som jag inte tänker sjunka till att göra själv. Jag blir arg och besviken varje gång du höjer rösten mot mig publikt och får mig att känna mig förnedrad. Jag hatar det och det får mig att känna hat mot dig. Du trampar på mig och försöker att få mig att känna mig liten och hjälplös så att jag ska stanna kvar hos dig. Jag fungerar inte så. Jag har bara haft ett större hjärta, en större kärlek och ett större tålamod än någon annan som älskat dig.

Jag vet att det du läst nu gör dig ledsen, det gör mig ledsen att behöva skriva det också. Det gör mig ännu mera ont att jag känner som jag gör. Det jag inte vet är varför det gör.. varför det gör dig ledsen. Du är oerhört självcentrerad. Det kommer ifrån din uppväxt och ditt sätt att överleva.. ditt sätt att överleva på. Din egoism står i vägen för oss. Det handlar bara om dig när du verkligen själaskådar dig. Jag påstår inte att du är medveten om det här eller att du anser att det är en rättvisande bedömning av dig. Jag påstår att du inte känner dig själv speciellt bra, att du tar dig inte den tid du behöver för att hitta dig själv på en djupare nivå och sluta ljuga för dig själv. Det jag säger är att jag känner mig själv så pass bra att jag vet att vårat förhållande inte kommer att överleva om vi fortsätter så här. Och detta brev skriver jag för att ge vårt förhållande en absolut sista chans.

Jag pratade för ett par dagar sedan om att jag tycker att vi fungerar bra när vi inte är hemma. När vi aktiverar oss i en stressfri miljö så fungerar vi. Så varför skall vi ha ett förhållande som bygger på att vi umgås i en miljö där vi inte fungerar bra. Att fortsätta som vi gör, det går inte. Det kommer bara leda till att vårat förhållande tar slut. Det behöver hända något drastiskt med vårat förhållande om det ska ha någon chans. Genom att bli särbo så försvinner det dagliga gnisslet. I en ryggsäck med dina ekonomiska problem och dina barn, distanseras ifrån mig. Jag och jag får den egentid jag behöver. Du kanske får mer lust att ha sex när vi ses och du kan själv välja att aktivera oss och ha det mer roligt tillsammans. Om det är resa och hitta på kul saker som vi mår bra av, varför inte se till att vi fokuserar vårt förhållande på det. Om vi skall ha en chans så ser jag ingen annan lösning. Vi har försökt här tillsammans i flera år nu, det är dags att vi försöker med något annat innan det är för sent. Förhoppningsvis kan vi få vårt förhållande nå nästa nivå, det finns ju inget som säger att vi behöver vara särbo för evigt heller, men det är vad jag ser som möjligt för oss just nu.

Med kärlek
Marina
Citera
2013-12-01, 10:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Logiken verkar tryta för folk på morgonen, OM han är skyldig till mord SÅ är han mördare, hur tänkte du nu? Jag förstår marinas desperation att umgås med neddankade pundare utan möjlighet till logiskt tänkande.

Det har han varit sedan 28 juli 2010. En mördare som avrättat sin fd sambo.
Vad man påstår här är kanske inte den verkligheten som finns i sak i det här fallet.
Dessutom har man inte läst det nya materialet som lämnades in till HD det märks tydligt, så det mynnar ut i det gamla spekulationsbeteendet.

Apropå knoparna så kan dom möjligtvis vara av snartyp vilket han är mycket skicklig på.
Det ligger en snara på vardagsrumsbordet.-
Tunna rep runt emballaget alltså. Det finns en hel del av den typen på Övre Röra och i Marinas fastighet.
Allt fanns att tillgå¨för Fredrik då han packade Marina efter han avrättade henne.

Så sms:et som han sa han inte fick det har man numera tagit fram. Blir svårt att neka till allt dom tagit fram denna gången.
Citera
2013-12-01, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det har han varit sedan 28 juli 2010. En mördare som avrättat sin fd sambo.
Vad man påstår här är kanske inte den verkligheten som finns i sak i det här fallet.
Dessutom har man inte läst det nya materialet som lämnades in till HD det märks tydligt, så det mynnar ut i det gamla spekulationsbeteendet.

Apropå knoparna så kan dom möjligtvis vara av snartyp vilket han är mycket skicklig på.
Det ligger en snara på vardagsrumsbordet.-
Tunna rep runt emballaget alltså. Det finns en hel del av den typen på Övre Röra och i Marinas fastighet.

Knoparna är av kärringtyp. Sämsta sorten alltså.
Någon hade googlat fram att en apa kan klara det.
Citera
2013-12-01, 10:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Ja men du, hon hade ju försökt få ut honom i ett och ett halvt år, det var slut mellan de sedan länge, men han vägrade flytta och höll sig kvar som en parasit, det står så i förundersökningen, det vet du. Tom skrev ett långt brev ett år innan han mördade henne om att det var slut och hon ville att han skulle flytta:

Ja, och han smög in då hon sov och avrättade henne. Det efterföljande är en sak för Säters patienterna och är mycket graverande att ta till vid ett mord. Det är alltså en man med psykopat drag det rör sig om.
Undrar om hans rygg håller för att ligga på britsen på häktet?
Citera
2013-12-01, 10:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, min herre eller dam, kroppsfyndet innebär en förändring på ett helt annat sätt än du
låter påskina och det handlar nämligen uteslutande om att då har man helt enkelt det
som saknades för att fälla göken ifråga redan förra gången det begav sig.
Gökens alla lögner är genomskådade för länge sedan, det nattliga gravsstenssittandet
som borde ha varit en riktigt prövande upplevelse för rumpan på samme labile gök,
skiten han kom med att M hade åkt iväg på förmiddagen och annat uselt som kom ur
den mordiska lögnkäften för att dess ägare skulle slippa konfronteras med sin skuld till
sitt överjävligt grymma brott.

Alltsammans kring det här är så in i helvete genomskinligt och helt orimligt och duger inte
nu längre att komma med i ljuset av vad som framkommit; förhållandet med en påträffad
kropp, en avrättad kvinna med ett skott genom huvudet.
Det finns inget utrymme för andra tänkbara gärningsmän.
Motiv, tillfälle, förmåga - allt finns där hos göken med jointen och det minst sagt labila psyket.

Begrip för jösse namn att den här resningen - som alltså är något jävligt sällsynt i detta
rike - inte sker på vilka lättsinniga grunder som helst utan att det är starka grejer när
det händer och har ett närmast givet utfall: här blir det att en kvinnomördare blir skickad
rätt in i ett trevligt litet anstaltsliv för bra många år framåt.

Hon som det knullar sig i munnen på får nog börja vänja sig vid den tanken och sen får
hon se om det där förhållandet är någonting att satsa på framöver med tanke på
vad som gäller för partnerns vidkommande.

Stämmer bra det. Och det man inte hade rätat ut innan har sannerligen fått ett mycket bra scenario.
Det kommer att bli intressant att höra Fredrik och då åklagaren kommer tala om för honom hur han ljuger för det stämmer inte med det han sagt innan osv.

Det blir alltså hur spännande som helst, och 10 år minst lär han få sitta.
Kvinnomördare, våldtäktsman, djurmördare, barnmisshandlare, bedragare, knarkare, och registret är långt. Parasit på samhället och på Marina, och latmasken har inte arbetat i sitt liv mer än på praktikplatser korta perioder,.

Tror du man begär en RPU på hans mentala status? Det långa missbruket kan ha stor inverkan på hans mentala hälsa.

Man fann en påse injektionssprutor runt fyndplatsen. Det va ett ställe för narkomaner vilket Fredrik säkert kände till. Han kanske satt där ibland och sköt i sig lite tjack eller annat.

http://www.bild.me/bild.php?file=9675771fynd6.jpg
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-01 kl. 10:42.
Citera
2013-12-01, 10:50
Bannlyst
Citat:
Stämmer bra det. Och det man inte hade rätat ut innan har sannerligen fått ett mycket bra scenario.

Det hade man sist med, ett scenario, det gick sådär i HR:
Citat:
Många – om än inte alla – omständigheter som har kommit fram i målet är sådana att
de är väl förenliga med åklagarens påstående. Att dessa omständigheter är väl förenliga
med gärningspåståendet innebär dock inte att omständigheterna inte kan ha andra förklaringar.
//
Åtalet är således inte styrkt

Man har inte:
- hittat Francois
- utrett hårstrån
- utrett fingeravtryck
- utrett vem som gjorde uttag 11:01 och vad denna såg

Man har:
- manipulerat ett vittne om peruk
- ett vittne som ser FS och ett paket 40min. innan M avslutade sin chat.

Sicket scenario !
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-01 kl. 11:24.
Citera
2013-12-01, 10:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det här är ytterligare ett indicium som inte kan sägas tala till FS:s förmån. Det sätter också fingret på vad MJ så sent som 10/7 berättat för vittnet FB om planteringsbadkar mm, och kan tyda på att FS en längre tid haft vissa tankar på att röja MJ ur vägen.FUP, s. 168, bild 90: Hur har man kunnat undgå att se (och undersöka) det av PK ref. nattvardsskåpet!? Här finns plats för såväl pistol som ammunition. – Har tagit för givet att detta varit ett igenmurat blindutrymme. – Detta utrymme – liksom lönnutrymmet bakom flipperspelet – borde FS, om någon, ha upplyst om.

Genom vittnet PK (som känt MJ sedan 1999) vet vi nu att FS har hanterat pistolen före den s.k. provskjutningen i april 2010. – Inför den kommande rättegången i HR kan noteras att PK:s vittnesmål kommer att få stor betydelse.

Ja, det finns en planering av att ha bort Marina det va nog bara en fråga om när.
Vittnets utsaga blir helt klart en sak för domstolen att ta ställning till. Och det ser inte bra ut om man säger så för Fredrik.

Så han ska neka till vad vittnet säger i domstolen sen och hoppas han balar ur och blir otrevlig så han visar sitt rätta jag.

Du har sett knoparna/knutarna runt emballaget så vad är din uppfattning om dom här lite avancerade knutarna ?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-01 kl. 10:56.
Citera
2013-12-01, 10:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Så han väntar nästan på dagen i ett år med att mörda henne? Nja, det har jag svårt att tro. Jag tror att dom löste sina dåvarande problem och det var bra ett tag, sedan kom man in i slentrianen igen och var tillbaka på ruta ett. Så brukar det bli om man ger förhållanden en 2:a chans tror jag. Först kör man lite reklamfilm från båda håll, sen vaggas man in i vardagsrutinerna och allt blir som vanligt igen. Och problemen man har i förhållandet återuppstår.

Så korkad var nog inte Marina att hon motvilligt lät FS bo kvar i hennes hus i ett år efter brevet. Det var nog en överrenskommelse sinsemellan, tror du inte?
Citera
2013-12-01, 11:03
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Det kommer att bli intressant att höra Fredrik och då åklagaren kommer tala om för honom hur han ljuger för det stämmer inte med det han sagt innan osv.

Det blir alltså hur spännande som helst, och 10 år minst lär han få sitta.
Kvinnomördare, våldtäktsman, djurmördare, barnmisshandlare, bedragare, knarkare, och registret är långt. Parasit på samhället och på Marina, och latmasken har inte arbetat i sitt liv mer än på praktikplatser korta perioder,.

Tror du man begär en RPU på hans mentala status? Det långa missbruket kan ha stor inverkan på hans mentala hälsa.

Man fann en påse injektionssprutor runt fyndplatsen. Det va ett ställe för narkomaner vilket Fredrik säkert kände till. Han kanske satt där ibland och sköt i sig lite tjack eller annat.

http://www.bild.me/bild.php?file=9675771fynd6.jpg
Hur gick det med undersökningen av upphittade injektionssputor och flaska?
Fanns det DNA och fingeravtryck?Om det fanns av vem?

Har FS också varit (eller är han) sprutmissbrukare?
Citera
2013-12-01, 11:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Stämmer han levde på hoppet att han möjligtvis kunde lura Marina igen.
Det är den klassiska bilden av relationsmord så som fd pojkvän dödar sin förra flickvän.

Hon va trött på honom, men hon skrev istället för att ta det mellan fyra ögon vilket indikerar på att hon tyckte att han va obehaglig. Hon kan till och med varit rädd att konfrontera honom för jag tycker det är lite försiktighet mellan raderna. Och hans attityd ser man på vallningsfilmen och i förhör, och hans kriminalregister. Hans tidigare x uttalande är ganska så övertygande också, så självklart är det en liten fegis som enbart vågar gå på barn, djur, kvinnor. Det är alltså en lågt stående varelse.

Det va samma med Hasselsjöfallet han kunde inte släppa att hon hade gått ifrån honom.
Han sköt henne på öppen gata i ryggen efter han stalkat henne under tid, och sen stegade han fram och sköt bort halva ansiktet.
Det är samma typer som utför den här sortens mord, och det är ynkliga separationsfobiker med inslag av svartsjuka och psykisk störning.

Det räcker med att studera dom 214 kvinnorna som mördats av dom här männen som har mycket stora problem att hantera en separation.
De ville lämna ett förhållande, och det var ett genomtänkt beslut. Men livsfarligt.
http://dodadekvinnor.aftonbladet.se/fall/
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-01 kl. 11:19.
Citera
2013-12-01, 11:15
Bannlyst
Citat:
det är ynkliga separationsfobiker med inslag av svartsjuka och psykisk störning.

Hur många separationer har FS hanterat under sitt liv ?
Så här säger en av hans ex:
Citat:
H*nna gjorde slut på ett café, minns hon. "Han reagerade inte så mycket, utan verkade tro att han skulle kunna komma tillbaka om han ville".
H*nna hade tröttnat på att inte veta vad han gjorde eller att han inte höll sina löften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in