Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-11-28, 21:16
Medlem
colabulles avatar
Är det bara jag som har fläckvis problem med att titta på youtube klipp? problem är att de inte laddar/buffrar utan de måste stå och ticka 30 sek så jag kan kolla 20 sek? jag har postat denna fråga förut men inte en jävel svarar på vad problemet kan vara? jag har lågnt över över 40 mbit i sekunden så hastighet är de inga problem med.

Kan det ha och göra med min dator/programvara? Har en vista 32 bittar med grafikkort som klarar av Call of duty black ops 2 och Tom raider. Processor AMD henom 9500 Quad-Core 2.20 Ghz. ram 3gb.

Snälla hjälp mig! jag blir galen.
Citera
2013-11-29, 20:13
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
hur gör man för att få kommentarer till en video att visas automatiskt?

som det är nu så måste jag trycka på "visa dolda kommentarer" för att kunna se kommentarer och svara på dem...

ok svaret var att mitt nya konto automatisk hade "säkert läge på" i vilket kommentarer inte syns om jag inte aktivt trycker för att visa dem. Nu är det avaktiverat och jag är glad igen.
Fyfan vad youtube ska vara svårt ibland.
Citera
2013-11-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Är det bara jag som har fläckvis problem med att titta på youtube klipp? problem är att de inte laddar/buffrar utan de måste stå och ticka 30 sek så jag kan kolla 20 sek? jag har postat denna fråga förut men inte en jävel svarar på vad problemet kan vara? jag har lågnt över över 40 mbit i sekunden så hastighet är de inga problem med.

Kan det ha och göra med min dator/programvara? Har en vista 32 bittar med grafikkort som klarar av Call of duty black ops 2 och Tom raider. Processor AMD henom 9500 Quad-Core 2.20 Ghz. ram 3gb.

Snälla hjälp mig! jag blir galen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Kan ju för helvete inte se ett enda klipp i HD, tar jag automatiskt så drar den ner det till det lägsta. Jag har 24mbit och har aldrig haft problem med detta innan och har det inte på någon annan sida.

Fan vad störande det är

Samma här nu, på senaste veckan har jag inte kunnat se på 720p videos utan att den ska behöva ladda i en evighet... har aldrig haft det här problemet förut.
Vad fan håller Youtube på med? Det blir bara sämre och sämre.
Citera
2013-11-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av throwaway94
Samma här nu, på senaste veckan har jag inte kunnat se på 720p videos utan att den ska behöva ladda i en evighet... har aldrig haft det här problemet förut.
Vad fan håller Youtube på med? Det blir bara sämre och sämre.
Kan ju möjligtvis bero på att dom håller på att förbättra kommentars-systemet och belastar servrarna med mycket just nu.
Citera
2013-11-30, 21:15
Medlem
cavvemans avatar
Finns diverse tillägg som fixar sådant delvis i varje fall.
Bara kolla efter det i er browsers "addonstore"
Citera
2013-12-01, 00:24
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavveman
Finns diverse tillägg som fixar sådant delvis i varje fall.
Bara kolla efter det i er browsers "addonstore"

vad heter dessa tillägg då?
Citera
2013-12-01, 06:36
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
vad heter dessa tillägg då?

Ett heter Smartvideo for youtube, finns för chrome/chromium, firefox, opera, safari
http://smartvideo.ashishmishra.in/download
Citera
2013-12-01, 21:56
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavveman
Ett heter Smartvideo for youtube, finns för chrome/chromium, firefox, opera, safari
http://smartvideo.ashishmishra.in/download

funkar den felfritt eller händer det att den kraschar hänger sig eller helt enkelt inte fungerar?
Citera
2013-12-01, 22:45
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
funkar den felfritt eller händer det att den kraschar hänger sig eller helt enkelt inte fungerar?

Den fungerar ej för html videos i youtube(chrome). Däremot så fungerar det till 90% för flash videos i youtube(chrome).
De övriga läsarnas addon kan jag ej uttala mig om.

Däremot så förstör det tillägget Google plus till viss del, om du ej använder dig av det ingen fara. Annars så bör du nog hitta något annat alternativ.
Citera
2013-12-02, 01:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Om man skapar en YouTube-kanal, vad skall man välja för åldersgräns då?? Det som kan vara problematiskt för min kanal är "explicit lyrics" (F-ordet och texter om sex, droger och våld)... Jag kommer inte att ha videoklipp som avbildar sex eller naket...

Vilken åldersgräns skall jag välja för min kanal?? Ingen, 18 eller 21?? Såna där saker är ju jättesvåra; det finns ju en massa pop- och rocklåtar som har implicta sex- och drogreferser som fortfarande spelas på radion och har VEVO-kanaler på YouTube utan censur... Så var går gränsen egentligen?? Innebär f-ordet en 18-årsgräns, naket en 21-årsgräns, ett samlag totalt förbud och en sångtext om "making love" ingen restriktion alls?? Och hur är det med droger?? Innebär blotta nämnandet av droger en restriktion eller är det bara positiva skildringar av narkotika?? Och kommer en åldersgräns att omöjliggöra att jag kan bli partner med YouTube och dela reklamvinster??

Om en åldergräns leder till sådana problem (ingen möjlighet att bli partner), är det då möjligt att ha flera kanaler på samma Google+-konto, en med "restricted content" och en utan??

Sen funderar jag också hur det fungerar med covers... Om jag skall producera egenskapad musik, men en av mina låtar är en cover eller utländsk låt översatt till svenska, då har jag ju inte rätt att tjäna reklampengar på coverlåten; kan jag då stänga av reklam för just coverlåten medan resten av kanalens låtar (som jag har alla rättigheter/tillstånd för) har kvar sin reklam?? Eller måste även coverlåten finnas på en annan kanal??
Citera
2013-12-02, 07:37
Medlem
cavvemans avatar
Ett annat alternativ för att göra videouppspelningarna från youtube lite snabbare är att inaktivera alla funktioner som finns för youtube med Youtube feather beta: https://www.youtube.com/feather_beta

Då får youtube ett utseende som ser ut såhär: http://i.imgur.com/cVpBVop.png
Dvs, endast video, inga kommentarer, begränsad mängd relaterade videos.
Citera
2013-12-02, 12:45
Medlem
Nemesis1s avatar
En till fråga!

I och med att YouTube-kanaler är kopplade till Google+-konton, innebär det att en kompis som får tillgång till min YouTube-kanal också kan läsa min Gmail?? =/

Låt oss säga att jag har ett företag/rockband/konstnärskollektiv och skapar en YouTube-kanal med min Gmail-adress... Till att börja med finns det tid för mig att både ta hand om YouTube-kanalen och sköta andra sysslor men efter en tid får någon annan rollen som webmaster... Finns det då något sätt för denne någon att ta över YouTube-kanalen utan att personen ifråga också får min epost??

Och hur blir det om jag har två YouTube-kanaler kopplade till mitt Google+-konto?? En är min privata som jag vill behålla för mig själv, en annan vill jag överlåta... Finns det något sätt att dela på kanalerna??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in