2013-12-01, 01:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Jag trodde du förstod min förklaring angående ett rättssäkert samhälle. Men inte då.
Du tror i ditt stilla morbida i o f s sinne att en sådan här stor kostnadsapparat är bara för att regeringen ska få betala ut ett ännu större skadestånd till den gnälliga 8 kvm levande lilla lågt stående människan. Det skulle vara mer som Texas i Göteborgstrakten också.

Det är mycket likt Texas på Skånegatan. Det är tufft där och inget för en vekling eller lipsill.
Mycket kvinnlig personal med, och man kan använda biljardbollar i strumpa på dom man inte gillar om man får tillfälle. Tårtbiten brukar vara den som direkt indikerar på om hot finns mot den häktade för det lär den höra genom ropen.

Fast dom kommande 10 åren kan bli ett helvete på någon perverterad anstalt. Och det kan bli precis var som helst i landet, men det brukar vara inom några få dom här typerna får sitta.
Citera
2013-12-01, 01:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Enligt tidig brottsplatsutredning så var inget skurat eller städat i huset. Senare så har M:s mamma städat och slängt en del av Ms tillhörigheter.

Ms bil har heller inte städats av vad som framkommit av polisens utredning.

Det är knepigt det här att försöka fälla FS p.g.a bara "stjärnvittnen" och inget teknisk bevis.

Det vet väl inte du vad dom har för bevisning? Kan inte du förklara vad det är man har i detta fallet och gärna då med det nya materialet i åtanke. Det vore spännande.

Nej, så ser det inte ut att man fäller honom för L skull. Det är fel vet du.
Du kan börja med förklaringsbördan och förklara innebörden med den. Det borde du kunna nu med tanke på barnmördaren i Arboga.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-01 kl. 01:39.
Citera
2013-12-01, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Tror du argument som "likt förbannat" håller i rätten ?

"Jaja, sedlarna är vikta & använda , LJ vittnar en timme för tidigt, FS har kört i peruk, fingeravtryck är inte kollade, hårstrån är inte kollade, den som tog ut ur bankomat efter M är inte kollad, den som chattade med M sist är inte kollad, firmamobilen kollade vi inte fastän Laila ringde och någon mail kollade vi faktiskt inte heller fastän alla säger att M mailade.

Men likt förbannat är FS skyldig !!"

Sicken slutpläddring.

Varför skulle FS behöva peruk?
Han ser ut som en kärring, kör som en kärring och framför allt städar han som en riktig gammal städkärring.

Råtthåret uppsatt i en kärringknut, så är han ju hemma.

Det mesta du skriver här är kollat och lite till.
Fredr!k har planerat detta vet du. Konstigt att han inte hällde glykol i något drickbart som han gjorde med de stackars katterna.
Citera
2013-12-01, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det vet väl inte du vad dom har för bevisning? Kan inte du förklarar vad det är man har i detta fallet och gärna då med det nya materialet i åtanke. Det vore spännande.

Du kan börja med förklaringsbördan och förklara innebörden med den.

Det finns inte ett skit från bilen i den nya undersökningen. Det vet du MrsMagoo. Ren bluff.
Och inget nytt från huset heller.

Tror du förklaringsbörda är någon slags knapp åklagaren kan trycka på ?
Förklaringsbörda har den som vägrar eller kommer med motbevisade uppgifter.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-01 kl. 01:42.
Citera
2013-12-01, 01:40
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Resning beviljat till men för den tilltalade innebär att man ansett att någon ny omständighet/bevis, åberopats som sannolikt skulle ha lett till att den tilltalade dömts för brottet om det varit känt tidigare.
Ja det är riktigt men eftersom de friande bevisen i den tidigare rättegången inte var speciellt starka ställs inga högre krav på den nya bevisningen.

Man ska också ha i åtanke att försvaret har rätt att använda den nya bevisningen i sitt försvar.
Citera
2013-12-01, 01:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Varför skulle FS behöva peruk?
Han ser ut som en kärring, kör som en kärring och framför allt städar han som en riktig gammal städkärring.

Råtthåret uppsatt i en kärringknut, så är han ju hemma.

Det mesta du skriver här är kollat och lite till.
Fredr!k har planerat detta vet du. Konstigt att han inte hällde glykol i något drickbart som han gjorde med de stackars katterna.

Va hemskt det är med alla djuren. Han bryter ut mot värnlösa djur. Det hade räckt med obduktion för att fastställa förgiftningen av katterna.

Ja, en viss planering föreligger nog här. Det va nog bara en sak kvar och det va när han skulle utföra det. Och allt tyder på att han gjorde det då Marina sov.
Citera
2013-12-01, 01:42
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det vet väl inte du vad dom har för bevisning? Kan inte du förklarar vad det är man har i detta fallet och gärna då med det nya materialet i åtanke. Det vore spännande.

Vad som är nytt är att det tillkommer nya s.k "stjärnvittnen" L.J, R, J och den sistkommande anmälda P.K som inkom med nya funderingar kring fallet 2013-11.25 om att M sagt att FS ska skjuta henne när hon sover i sängen.

Av vad jag kan se så finns inga tekniska bevis eller belägg på att FS är skyldig.

Polis har heller inte kollat av alt g.m som ingår i chartlistan över de män M bjudit hem.
Citera
2013-12-01, 01:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vad som är nytt är att det tillkommer nya s.k "stjärnvittnen" L.J, R, J och den sistkommande anmälda P.K som inkom med nya funderingar kring fallet 2013-11.25 om att M sagt att FS ska skjuta henne när hon sover i sängen.

Av vad jag kan se så finns inga tekniska bevis eller belägg på att FS är skyldig.

Polis har heller inte kollat av alt g.m som ingår i chartlistan över de män M bjudit hem.

Då konstaterar jag att du inte har så mycket alls och har inte läst in dig på det viktigaste i fallet.
Nåväl var och en är god i sin tro, men du ska nog förbereda dig på att det går den vägen för F som det gjorde för S.

Jag tänkte på det med KH vittnet har hon sett Madde? De två är ju rätt lika, så varför tar man inte och konfronterar KH med bilder på Madde? Det vore kanske något som skulle få KH att haja till.
Men KH velar så förbannat så den ser väl det den vill se, och som den ändrat sig och hållit på till polisen så är det väl inget trovärdigt alls längre.
För Marinas kända mobiler va ingenstans mer än hemma då KH såg en kvinna i en silvrig jeep tala i telefon. Det blir slarvsylta av detta vittnet det är ett som är säkert.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-01 kl. 01:49.
Citera
2013-12-01, 01:46
Bannlyst
Citat:
Då konstaterar jag att du inte har så mycket alls och har inte läst in dig på det viktigaste i fallet.
Nåväl var och en är god i sin tro, men du ska nog förbereda dig på att det går den vägen för F som det gjorde för S.

Jag tänkte på det med KH vittnet har hon sett Madde? De två är ju rätt lika, så varför tar man inte och konfronterar KH med bilder på Madde? Det vore kanske något som skulle få KH att haja till.

Varför konfronterade inte polisen med bilder på M, när det var hennes bil hon kanske såg ?
Citera
2013-12-01, 01:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Jag tror att man får slå Svenkvist en signal om detta med Madde, och om det va henne KH såg.
Det kanske är något som måste fram i fall det kan vara så menar jag. För det är nog så att domstolen inte kommer ta fasta på låtsastelefoner som inte finns. En påhittad telefon blir inte alls bra i en domstol sånt ratar dom.
Citera
2013-12-01, 01:56
Bannlyst
Citat:
Jag tror att man får slå Svenkvist en signal om detta med Madde, och om det va henne KH såg.
Det kanske är något som måste fram i fall det kan vara så menar jag. För det är nog så att domstolen inte kommer ta fasta på låtsastelefoner som inte finns. En påhittad telefon blir inte alls bra i en domstol sånt ratar dom.

Ringde Laila en påhittad telefon ? Två gånger ?
Citera
2013-12-01, 01:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Det är SKL som avgör vad som kan analyseras och inte., Har inget med åklagaren att göra alls vilket behövs påpekas för den som inte vet detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in