Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Jag har läst hela FUP och där finns både för och imot KJ, likaså i media (mest imot) som jag läst ca 90 % av, och själva rättegången som jag följt 100% (mest imot Kj) läst varennda line som gen givits av NSD och Piteå-tidningen. + att jag læst minst 75% av Flashabacktråden.
Så kom inte och berätta för mig att jag tagit mitt standpunkt hur som helst!!!
Och sen så är det ett faktum att jag inte har någon som helst förbindelse till KJ, MB, Boden eller någonsomhelst andra i detta fall, så jag är 100% opartisk och har därför ingen som helst anledning att hålla med den ena eller den andra.
Och sist men inte minst ...det är helt tydligt att du inte har någon som helst insikt i teknisk bevis på en mord och eller fyndplats.
Det påstår jag inte att jag har heller. Men jag tror polisens tekniker har och jag inbillar mig att de har lite bättre insikt i det än vad du har. Oavsett vilket. Säg att jag inte har det. Då vill jag höra dig berätta vad som gör att det är omöjligt, med tanke på att där inte är spår, att det inte skulle kunna KJ utan endast MB? Tänk nu lite brett. Tänk att han har tillgång till mask. Tänk att han lätt kan ha saker på sig som han sen har bränt. Tänk att naturen gör sitt. Tänk att det var fruset i marken.
Hur kan MB vara en sådan ninja att han klarar det men inte KJ? Det har inte med min insikt i teknisk bevisning eller fyndplats att göra alls. Jag vet att det ofta blir spår. Jag vet också att det har hänt att det inte blir det i fall i historien. Denna gång blev det inte det. Där är vi båda överens. Varför i hela fridens namn har det med något av det jag säger? Det är ju så? Det blev inga spår?
Sen om det beror på:
1. Uruselt arbete av polisen.
2. KJ har haft tur så att naturen gjort sitt med spåren.
3. KJ har varit väldigt försiktig och haft mask och en massa andra saker på sig.
Det kan vi aldrig veta förrän han öppnar munnen.