2013-11-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske inte om man bär skyddsmask, det brukade ju KJ göra.

Du kör en blink-smiley efter din post men faktum är att jag tror det är precis vad som har hänt. Om man ändå ska bära på en kropp då kan man lika gärna ha en mask för blir man sedd så är det skitsamma om någon tycker man ser mystisk ut med en mask. Jag menar liket gör ju redan att man ser tillräckligt mystisk ut.
Citera
2013-11-30, 23:20
Medlem
Citat:
Vet man vad som fanns på tejpens klisteryta? Borde ju finnas t ex. hår, fingeravtryck eller annat på den. Hur fasen lyckades KJ applicera tejpen på VB utan att avsätta ett endast spår, jag förstår inte hur han bar sig åt?

Min fetn.
Det fanns flera spår på tejpen, ang fingeravtryck: "På materialet säkrades inga avtryck som bedömdes vara användbara för individualisering." (fup 273). Det måste (?) väl betyda att man påträffade fingrar på tejpen men att de var av för kass "kvalité"?
Vidare: "Ett fåtal mörka fibrer iakttogs i klisterskiktet" och "Fjorton kortare och/eller
avvikande hårstrån och hårfragment undersöktes. Dessa var inte
lämpade för DNA-analys enligt laboratoriets standardmetodik
eller för morfologisk jämförelse." (272)
Citera
2013-11-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Alltså, du staplar ju bara enskilda omständigheter som du hittar i FUP på varandra - och lägger sedan till kommentarer som "intressant!" eller frågar om någon "kan förklara det".

Vettig förklaring på vadå? Vad är det du säger egentligen?

Här har du en bild på SUMMAN av dina efterforskningar de senaste två veckorna - det är en mindmap över insinuationer och sladdrigt konspirationstänkande.

http://img32.imageshack.us/img32/7795/u5oz.png

Förklara för MIG vad du vill ha sagt med det är du snäll!

Ursäkta! Jag är en vuxen människa och har försökt hålla mig från att skriva "LOL" i hela mitt liv. Men nu kan jag inte. Troligtvis för du lagt tid på att göra bilden.

LOL!

(torkar tårarna)
Citera
2013-11-30, 23:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Kanske inte om man bär skyddsmask, det brukade ju KJ göra.

Ja, det kan ju inte uteslutas att KJ hade full mundering under hela eventet med VB. Who the fokk knows, han är ju faktiskt den typen ..
Citera
2013-11-30, 23:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Min fetn.
Det fanns flera spår på tejpen, ang fingeravtryck: "På materialet säkrades inga avtryck som bedömdes vara användbara för individualisering." (fup 273). Det måste (?) väl betyda att man påträffade fingrar på tejpen men att de var av för kass "kvalité"?
Vidare: "Ett fåtal mörka fibrer iakttogs i klisterskiktet" och "Fjorton kortare och/eller
avvikande hårstrån och hårfragment undersöktes.
Dessa var inte

Hittade man avtryck öht, jag tycker att man uttrycker sig otydligt.

Är det bara i Sverige som man inte kan ta reda på vad fibrerna sannolikt kommer ifrån, det samma gäller hårstrån. Nog fan kan man se om det är människa eller djur, och om människa, jämföra dem med person.

Beträffande fingeravtryck så har man en misstänkt person, behövs inte ett helt fingeravtryck för att jämföra det mot känd person.
Citera
2013-11-30, 23:27
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Han la det givetvis i sin fina backpack som han la i en säck som han la i bagaget. Han är inte dum den där KJ vettu!
Exakt och sen drog han pulkan med pastsäcken, ryggsäcken och kroppen till FP2

Håller verkligen med dig lindsky, han är smartare på sitt specialområde än många av er andra tror.
Han säger själv att vore det han skulle "ni inte hitta några spår alls" och att han kan allt om hur man döljer brott.
Han diskuterade även det med en kompis "hur man döljer och utför det perfekta mordet"
Sen vet vi? ...att alla hans kläder är kvar? ...Nej det vet vi inte! ..mycket annat har ju så lägligt försvunnit.
Citera
2013-11-30, 23:27
Medlem
Funderade på en sak. Man har två huvudmisstänkta i detta fall, som det spanas på, förhörs flera gånger, och som kartläggs.
Har man inte en enda avlyssning från telefonerna? Det om något skulle ha kunnat gett resultat.
Jag menar när det verkligen finns två personer att spana på, varför inte avlyssna telefonerna också. Det måste vara det mest effektiva sättet att få fram fakta och ledtrådar.
Citera
2013-11-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag har läst hela FUP och där finns både för och imot KJ, likaså i media (mest imot) som jag läst ca 90 % av, och själva rättegången som jag följt 100% (mest imot Kj) läst varennda line som gen givits av NSD och Piteå-tidningen. + att jag læst minst 75% av Flashabacktråden.

Så kom inte och berätta för mig att jag tagit mitt standpunkt hur som helst!!!

Och sen så är det ett faktum att jag inte har någon som helst förbindelse till KJ, MB, Boden eller någonsomhelst andra i detta fall, så jag är 100% opartisk och har därför ingen som helst anledning att hålla med den ena eller den andra.

Och sist men inte minst ...det är helt tydligt att du inte har någon som helst insikt i teknisk bevis på en mord och eller fyndplats.

Det påstår jag inte att jag har heller. Men jag tror polisens tekniker har och jag inbillar mig att de har lite bättre insikt i det än vad du har. Oavsett vilket. Säg att jag inte har det. Då vill jag höra dig berätta vad som gör att det är omöjligt, med tanke på att där inte är spår, att det inte skulle kunna KJ utan endast MB? Tänk nu lite brett. Tänk att han har tillgång till mask. Tänk att han lätt kan ha saker på sig som han sen har bränt. Tänk att naturen gör sitt. Tänk att det var fruset i marken.

Hur kan MB vara en sådan ninja att han klarar det men inte KJ? Det har inte med min insikt i teknisk bevisning eller fyndplats att göra alls. Jag vet att det ofta blir spår. Jag vet också att det har hänt att det inte blir det i fall i historien. Denna gång blev det inte det. Där är vi båda överens. Varför i hela fridens namn har det med något av det jag säger? Det är ju så? Det blev inga spår?

Sen om det beror på:

1. Uruselt arbete av polisen.
2. KJ har haft tur så att naturen gjort sitt med spåren.
3. KJ har varit väldigt försiktig och haft mask och en massa andra saker på sig.

Det kan vi aldrig veta förrän han öppnar munnen.
Citera
2013-11-30, 23:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Men var gjorde han det då, inga spår av eldning har hittats vid fyndplatserna, det borde ju betyda att det som brändes lades i bilen och kördes därifrån. Kanske är blodspåren i skuffen avsatta när t ex. KJ bytte kläder, la de besudlade på listen, bytte om, slängde in de besudlade och körde till en eldningsplats?

EDIT;Kan ju betyda att VB fraktades i ett annat fordon, kan vara fler inblandade.

M. Ja, jag skriver ju att det är två transportbilar inblandade. Två pesos ..
Citera
2013-11-30, 23:30
Medlem
Citat:
Så han bytte om och lyckades att inte få en enda bloddroppe på sig som kunde avsättas i kupéen, skickligt gjort av en person som inte har förmågan att göra något färdigt, det måste jag säga.

Varken du eller jag vet hur mycket blod det rör sig om. Sen håller jag med om att det är skickligt gjort. Och just att det är skickligt gjort gör nog att han en dag också vill ha cred för det får vi hoppas.
Citera
2013-11-30, 23:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
M. Ja, jag skriver ju att det är två transportbilar inblandade. Två pesos ..

Jag kan inte annat än att hålla med dig, finns ju absolut ingenting som utesluter att det var så blodet hamnade i bagageutrymmet. Det är inte ens bevisat att KJ har hanterat ett lik eller att ett lk har legat i hans bil, jag kan iaf inte se vad det beviset är? KJ körde kanske bara bilen, och inte ens det är bevisat.

Indicier lämnar öppet fält för alternativ.
Citera
2013-11-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Min fetn.
avvikande hårstrån och hårfragment undersöktes. Dessa var inte
Här har vi spår som man inte går vidare med,laboratoriets standardmetodik!! då
kanske man skulle gått vidare med någon specialteknik eller något
mer avancerat lab.det hade varit väldigt intressant att veta vems hår det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in