2013-11-11, 15:27
Medlem
Tycker allt verkar spretigt, ingen har koll på något, och inga vittnen har återgett något direkt smaskigt. Vad har polis och åklagare egentligen fått fram?
Visst lite blod i bakluckan, och likdoft. Likdoften kanske är svår att bara inplantera i en bil, men blodet är enkelt.
Jag tror att det är KJ men som det är nu, är också blodet och liklukten det enda de har.
Citera
2013-11-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Royalthing
Mycket snack om tejprullen. Är det inte så att MB,s fru jobbade på sjukhuset och därmed har frugan (A.N) tagit hem tejp som inte alls är ovanligt.

Kan det inte vara så att M.B tagit med sig en rulle hemifrån till träningen, och där med V.B fått med sig rullen pga skada (hon ska tejpa över nån skada eller liknande). På detta sätt kan blodiga rullen hamna hos K.J. Det är lång sökt men det finns en chans, och där med som många andra teorier är "rullen" inget bevis.

Blod fyndet i bilen är svårt att komma ifrån, men det måste ju fortfarande bevisas att K.J har någonting med kroppen eller mordet att göra med..Varken mordplats eller mordvapen har heller hittats och det gynnar K.J. Det måste finnas klara och tydliga bevis för att kunna dömma någon för mord och i detta fall så är inte bevisen tillräckligt starka. Det finns en rimlig tvivel! Eller finns det något bevis som pekar 100% på att K.J är mördaren? Om inte, så kan han inte dömmas för mord iaf!

Att KJ är helt ovetande om allt detta är fullständigt osannolikt. Om alla indicier räcker till en fällande dom är en annan sak och upp till tingsrätten att bedömma, skulle iaf tro att det är fördel åklagarsidan men det kan ändå bli svårt att utesluta något annat scenario och därmed även bortom rimligt tvivel.
Citera
2013-11-11, 15:29
Medlem
Har undersökt på internet och ingenstans har jag hittat att valpar tuggat sönder sladdar och dött. Så här skrev en insändare.

Jag tror inte att hundar känner om en kabel är "skarpladdad". Har sett för många söndertuggade kablar för att tro det. Har även sett hur hundar kan börja uppföra sig konstigt efter en ordentlig stöt. Däremot verkar dom överleva tuggandet även då dom får frysboxar m.m. att lägga av.

Elchock kan man få men frågan är om det blöder så kraftigt...ska undersöka vidare. Hittar inte att elchock orsakar blödning dock brännskada.

Borde inte föräldrarna kunna redogöra för när hunden dog?
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-11-11 kl. 15:38.
Citera
2013-11-11, 15:31
Medlem
Jag använder tunna blåa nitrilengångshandska vid slakt och urtagning av älg bland annat, och även då jag arbetar med diesel och sådana vätskor, och använder dessa handska frekvent. Och jag använder dom just för att man inte tappar fingertoppskänslan, som man gör med diskhandskar typ.
Citera
2013-11-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Jag använder tunna blåa nitrilengångshandska vid slakt och urtagning av älg bland annat, och även då jag arbetar med diesel och sådana vätskor, och använder dessa handska frekvent. Och jag använder dom just för att man inte tappar fingertoppskänslan, som man gör med diskhandskar typ.

Jag tolkar det som att du inte är typen som skulle nöja dig med smör när du ska köra upp en dildo i ditt eget anus?
Citera
2013-11-11, 15:41
Medlem
Grottneger vad tolkar du det på?
Citera
2013-11-11, 15:42
Medlem
Citat:

Problemet med nitrilhandskar osv är att det är svårt att hantera tejp med dem. Tejpen har en förmåga att sätta sig i handsken, och är svår att få lös utan att handsken i sig går sönder. Det jag tycker är mest intressant just nu är var fan duschdraperiet tagit vägen.
Citera
2013-11-11, 15:43
Medlem
MrFolds avatar
Bra vittnesutfrågning från advokaten Holmbergs sida just nu. Hon sätter fingret precis på ett av de centrala problemen inom minnespsykologin: Vår benägenhet att omedvetet lägga till detaljer med tiden till våra minnen. Det är ett bra sätt att misskreditera ett vittne, men problemet är att man med tekniken kan misskreditera nästan alla vittnen som förhörs om upplevelser som ligger en bit tillbaka i tiden.

Egentligen kan man tycka att det är en lite märklig rest från en tid med lägre kunskaper om detta att vittnen ska förhöras på detta sätt i domstolen. Det vore bättre att som bas utgå från de uppgifter de lämnade vid första förhöret och sen kan vittnet vid behov svara på kompletterande frågor. Att istället fråga hur de just nu idag på rättegången minns det de upplevde för X månader sen är en dålig idé från flera synvinklar.
Citera
2013-11-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hmm, skägg och skägg, men hur förklarar du kopplingen till KJ då?

Att KJ och en förmodad älskare tillsammans tar livet av VB och sedan håller tyst för att skydda varandra är betydligt mer sannolikt än att MB, som inte har några kända kopplingar till KJ, med fruns vetskap, tar sig hem till KJ för att ta livet av VB.

Alternativa GM hittas mest sannolikt inom KJs vänkrets.

Ja eller medGM, skyddande av brottsling, städning etc.

Har en känsla av att någon/några (innersta kretsen) har iaf anat vad som hänt VB och även var offret kan ha dumpats (Mjösjöberget/gammelängsberget) utan för den skull veta exakt FP1/FP2. De som känner KJ väl kan nog sortera ut ungefärliga områden som kunde vara aktuella.
Områden som han kan som hand i handsken.

Nu är hans innersta airsoft krets med något undantag inga reketforskare så jag kan ju misstaga mig.
Citera
2013-11-11, 15:48
Medlem
Nu är det N-C som vittna
Citera
2013-11-11, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
En som ryktats ha ett förhållande med KJ.

Vore intressant få veta vilka pojkvänner KJ haft. Känns ju lite som han döljer nåt när det gäller de personerna och varför det kan man undra när han är så öppen i övrigt ang sin sexualitet? Kanske det rent av är Schlangenmannen som är KJs loverboy?
Citera
2013-11-11, 15:54
Medlem
Citat:
Grottneger vad tolkar du det på?

Det jag menar är att du väljer det som passar ändamålet bäst.
KJ tycks inte alltid göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in