Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Det är just sådant som faktiskt kännetecknar "äkta" mytomani, till skillnad från när man använder termen för någon som ljuger mycket, men ändå bara väljer att dra "bra lögner". B:s lögner är ibland helt meningslösa och onödiga att säga.
Precis.
Och precis som kardnialvokal sa, så är jag också övertygad om att Berny faktiskt tror på sig själv, och det är sjukligt, hon är mycket sjuk i det avseendet.
Hennes lögner (som för henne är sanningar) gör så hon får en grandios bild av sig själv att hon ska förändra världen, hon ska "avslöja sanningar" som ska "skaka om" och hon sitter på "hemligstämplat material" och "vänta bara, ni har inte hela bilden ännu - men snart! Då minsann!"
På bloggen ser man återigen hennes stora idéer om att FÖRÄNDRA och GÖRA NÅT:
"Vart har du köpt dina vinterskor? Dom är jättefina faktiskt.
Tycker du ska fortsätta tycka om dina vinterskor. Du minns ju, du vet vilket privilegium det är att kunna köpa ett par vinterskor. Den insikten tycker jag räcker för att du ska fortsätta tycka om dom.
Svar: nej det räcker inte alls. att jag minns och vet räcker inte. jag borde göra något mer. skriva artiklar, debattera, tala om det hela och försöka få fram en debatt av något slag angående hemlösheten.....och har andra tankar också om vad jag skulle kunna göra.
Berny Pålsson
2013-11-30 | 18:06:23"
Visst, att tala och debattera om hemlöshet är nånting bra. Men i Bernys fall, med den personlighetsstörning hon har, kan det sluta hur som helst. Som med hennes tidigare "debatt" och "artiklar" om schizofreni och självskadande som sen slog över i Opus Dei, rituella incestövergrepp och hemligstämplad R....
Hon klarar inte av att sluta i tid och inse när det bara blir bisarrt.